2015-08-29, 21:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Säkert. Och så glömde AJ säga att de helst inte skulle gömma kroppen på hans ägor...

Och hans taskiga moral, har du hittat något om den?

Och så statistiken, vad är vanligast - att den som har ihjäl någon fixar undan kroppen själv eller låter någon annan göra det? Och genom ombud dessutom!
Man blir inte mångmiljonär genom att vara moralist ut i fingerspetsarna, precis.

I hypotesen var GM med vid dumpningen.
2015-08-29, 21:51
Medlem
Citat:
Säkert. Och så glömde AJ säga att de helst inte skulle gömma kroppen på hans ägor...

Och hans taskiga moral, har du hittat något om den?

Och så statistiken, vad är vanligast - att den som har ihjäl någon fixar undan kroppen själv eller låter någon annan göra det? Och genom ombud dessutom!

vad kallas ett sånt upplägg som Zenia nu anför? murder by Proxy?
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Att AJ tycker bra om honom och att hans personutredning i stort sett är fläckfri behöver inte betyda att han manipulerar alla i sin omgivning och att han egentligen bär på en större hemlighet. Det är klart att det är möjligt, men hur många såna psykopater finns det egentligen?
Jag kan annars tänka mig att utredarna är tränade till att kunna upptäcka förrädiska personlighetsdrag.

Sant. Vi vet ingenting om föregående arbetsgivare.
Eftersom ca 2-3% av världens befolkning kan klassas som psykopater(dessutom är det vanligare att män är det) så ca 3-4% av den manliga delen av befolkningen kan kallas psykopater.
Sen är det inte alla som begår våldsbrott även om dom har enklare att gå över gränsen än vad friska personer har.
Att man sen har ett fläckfritt förflutet utan tidigare domar innebär inte alltid att man aldrig begått brott...bara att man inte åkt fast för några.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför inte visa den hänsynen när hon levde? Då kunde han låtit bli att döda henne överhuvudtaget. Och vad skulle motivet vara enligt din hypotes?
Det var inte GM som tyckte Lisa var en förtjusande flicka, och motivet finns inte i hypotesen.
2015-08-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Joo, men den reflektionen lär ju även polisen gjort. Bilen är undersökt - och avförd.

Vad bra att du har koll.
Vad va det för bil?
2015-08-29, 21:53
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Anser är fel ord, men det är en förklaring till dumpning inomhus.
Men du sa ju nyss "att då organisera städjobbet var nog inte hans prio den kvällen".
2015-08-29, 21:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
En sak som jag har funderat över är hur det kunde dröja fem dagar innan LH hittades om hon befann sej i närområdet (om man alltså utgår ifrån att hon aldrig lämnat det) med tanke på att så många människor sökte efter henne.Tillsammans flera tusen väl? OM man räknar ihop alla som letade från det att hon anmäldes saknad.
Hur kan det komma sej?

Ja du, att genomsöka 2 500 hektar inklusive brunnar, uthus, ödetorp, etcetera, görs inte på en kafferast. Men här, i fablernas värd är det mesta väldigt enkelt.
2015-08-29, 21:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men du sa ju nyss "att då organisera städjobbet var nog inte hans prio den kvällen".
Att be NB lägga kroppen där djuren inte kommer åt den betyder inte att han preciserade var det skulle vara.
2015-08-29, 21:59
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Man blir inte mångmiljonär genom att vara moralist ut i fingerspetsarna, precis.
Hur ser hans omoraliska bakgrund ut då? Domar? Skvaller?
Citat:
I hypotesen var GM med vid dumpningen.
Men tanken är dessvärre mycket mindre sannolik än om han gjort det själv.

Varför känns det som att man befinner sig på revisionistforumet?
2015-08-29, 21:59
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Har jag fel?
Tyckte mig se en kort presentation av han som ledde MP
han var före detta Polis?!
Om så, var det nog inte helt taget från luften att
MGM med följe betedde sig underligt/suspekt.
Jag vet inte. Jag har inte sett den presentation men du får gärna leta upp den.

Hur vet du att det är just ledaren som gjorde observationen att litauerna betett sig underligt? Det var väl hundratals, om inte tusentals, med i söket så det förefaller föga troligt att just ledaren av alla upptäckte dem.

I vilket fall så har polisen senare gått ut och sagt att den vittnesuppgiften från MP inte haft särskilt stor betydelse för om litauerna skulle tas in eller inte.
2015-08-29, 22:00
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Att be NB lägga kroppen där djuren inte kommer åt den betyder inte att han preciserade var det skulle vara.
Men han ville hemskt gärna ha den i någon av sina byggnader?
All PR är bra PR?
2015-08-29, 22:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
AJ ville sannolikt inte ha något med brottet att göra, och att då organisera städjobbet var nog inte hans prio den kvällen. Att prylarna låg spridda kan bero på att GM tittade i bagaget efter att kroppen lämnats på Martorp och upptäckte att de låg kvar, och slängde ut dem, pryl för pryl.
Nu har jag inte läst ikapp sedan i morse så kanhända har det redan dryftats men det jag tänker på är om man nu tänker som teori att denne AJ skulle vara svårt inblandad som antyds titt som tätt, varför skulle isåfall NB ställa upp på att "städa" efter honom? Varför anses det som så självklart? Om man tänker sig att han är den trevlige och duktige man han framställs som av så många. Han är väl inte livegen, det går väl att säga nej till ett så hemskt förslag. Han borde isåfall blivit livrädd för sin arbetsgivare och anmält honom. Och åkt därifrån fort som tusan, rädd för att själv råka illa ut.

Men antagligen tänker jag helt fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in