2015-08-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Det undrar jag med
Hoppas bara att de inte blir besvikna om de inte hittar ngt på MGM

Kan garantera att jag iaf inte blir det, för jag skulle tycka det vore rent ut sagt förjävligt om nån får gå igen detta helvete och han är helt oskyldigt.
Jag är ingen sadist som till varje pris vill "nagla" fast detta på N.H, men att påstå att det INTE ser särskilt bra ut för honom är väl knappast att ljuga...
Ingen ska komma undan med att döda L:H på g hem efter en arbetsdag..
2015-08-29, 21:33
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
AJ
Den klipske affärsmannen AJ hade garanterat organiserat det hela bättre. Han hade fattat det korkade i att slänga Lisas prylar i närheten och framförallt hade han inte velat ha kroppen gömd på sina ägor.

Du som pekar på NB:s bakgrund, kan ju försöka hitta något dunkelt i AJ:s bakgrund som kan visa att han skulle ställa upp på det omoraliska att låta gömma undan (och sannolikt vanställa) liket av dottern till en av hans vänners (Svedung) vänner.

(Undrar sen vilken planet du bor på som kallar kloka och sansade debattörer som Mr Fold, Rotesau och Letsdoit för troll.)
2015-08-29, 21:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har skrivit att GM av hänsyn till Lisas föräldrar gömt henne på Martorp så att grävlingar och rävar inte äter på henne. Det lär en random finnig yngling skita i.
Nu skriver du att AJ skyddat nån bekant och att MGM städat.
Anser du nu att det istället är AJ som är så hänsynsfull?

Förklaring på det fetade.
GW säger att i de flesta fall dödas BO av en närstående eller nära bekant. Detta är de 90% du pratar om och som du talat om i tråden gällande GM. GM är således bekant med Lisa.
OM du nu bakar in AJ i det hela som skyddar GM - så lär de känna varandra:
GM känner Lisa, AJ känner GM och NB storstädar.
Anser är fel ord, men det är en förklaring till dumpning inomhus.
2015-08-29, 21:38
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Den medlemmen måste varit både blind och döv om han missade alla poliser och helikoptern på måndagen.

Tja, men det var tydligen lugnt.
Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
Jag åkte förbi stället igår , men kände då inte till att det var ett försvinnande i trakten , läste om det i tidningen senare under dagen. Jag märkte ingen polisaktivitet under måndagen.

Men jag tänkte på den aktuella byggnaden när jag åkte förbi den , såg att det stod en grävmaskin inne i ladan. Det har pågått olika projekt i den ladan i flera år och min tanke var då att sjukt att dom aldrig blir klara. Jag vet ju inte vad polisen har hittat i den ladan, men vill man bevaka cafeet är det perfekt att uppehålla sig där.
Området är ju fullt av små vägar utan trafik, så det är lätt att få vara ostörd om man har lokalkännedom. En tanke är att man ifall det är en person med lokalkännedom så tar man inte stora vägen söderut tillbaka utan den vägen som går sydväst mot blombergs slott efter 500 meter. Till höger efter 100 meter ligger det ett utblåst tegelhus i flera våningar som ger kalla kårar om man går in där, fortsätter man förbi kommer man ut vid husaby kyrka.

Hittar man ledtrådar längs den vägen är det en lokal person.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-08-29 kl. 21:40.
2015-08-29, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Underlig koppling du gör. Det är väl rimligtvis inte Missing People som organisation eller ens deras insats som "nedvärderas" utan de individer som kommit med uppgift att litauerna betett sig märkligt.

Har jag fel?
Tyckte mig se en kort presentation av han som ledde MP
han var före detta Polis?!
Om så, var det nog inte helt taget från luften att
MGM med följe betedde sig underligt/suspekt.
2015-08-29, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Anser är fel ord, men det är en förklaring till dumpning inomhus.

Ok, men det är AJ som kanske tänker i de banorna då.
Varför jag frågade är att det blir en extremt liten krets att söka GM i - en bekant (yngre alt. samma ålder som Lisa) och då en gemensam sådan.
2015-08-29, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Den klipske affärsmannen AJ hade garanterat organiserat det hela bättre. Han hade fattat det korkade i att slänga Lisas prylar i närheten och framförallt hade han inte velat ha kroppen gömd på sina ägor.

Du som pekar på NB:s bakgrund, kan ju försöka hitta något dunkelt i AJ:s bakgrund som kan visa att han skulle ställa upp på det omoraliska att låta gömma undan (och sannolikt vanställa) liket av dottern till en av hans vänners (Svedung) vänner.

(Undrar sen vilken planet du bor på som kallar kloka och sansade debattörer som Mr Fold, Rotesau och Letsdoit för troll.)
AJ ville sannolikt inte ha något med brottet att göra, och att då organisera städjobbet var nog inte hans prio den kvällen. Att prylarna låg spridda kan bero på att GM tittade i bagaget efter att kroppen lämnats på Martorp och upptäckte att de låg kvar, och slängde ut dem, pryl för pryl.
2015-08-29, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om GM forslade Lisa's lik till Martorp, inklusive alla hennes tillhörigheter och la dom på golvet/bordet i den boden (boden på Martorp där Lisa sannolikt hittades) som MGM i sitt jobb använt i flera år och där MGMs DNA och sannolikt mikroskopiska blodpartiklar därför sannolikt fanns mer eller mindre över alt, och om GM sedan när han gömt Lisa's kvarlevor i något skåp i boden sedan tog alla hennes tillhörigheter med sig och på sin bilfärd BORT IFRÅN Martorp då kastade ut hennes tillhörigheter från bilen, ja då kan det ju förklara varför polisen hittat blod/DNA på Lisa's tillhörigheter iom de kontaminerats i boden.

Ja! Det är en möjlighet.
Det var en "slakt bod" vad jag hört, det jagas en del runt
där.
Kan vara att MGM faktiskt byggde om där, det borde komma fram.
2015-08-29, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tror du att polisen hittat spår som pekar på någon annan eller lyckades GM med att inte lämna något DNA från sig själv? Tror du att MGM är den enda människan som varit i boden och lämnat spår?

Vill man avlägsna DNA är det en känd metod att
spruta ner allt med Ammoniak.
Detta har gjort vid bankrån och liknande.
2015-08-29, 21:47
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
AJ ville sannolikt inte ha något med brottet att göra, och att då organisera städjobbet var nog inte hans prio den kvällen. Att prylarna låg spridda kan bero på att GM tittade i bagaget efter att kroppen lämnats på Martorp och upptäckte att de låg kvar, och slängde ut dem, pryl för pryl.
Säkert. Och så glömde AJ säga att de helst inte skulle gömma kroppen på hans ägor...

Och hans taskiga moral, har du hittat något om den?

Och så statistiken, vad är vanligast - att den som har ihjäl någon fixar undan kroppen själv eller låter någon annan göra det? Och genom ombud dessutom!
2015-08-29, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Kan man manipulera en personutredning?

Har du testat droger någon gång? Nej. (Vad tjänar man på att svara "ja" på den frågan?)

Osv..

En med starkt psyke kan även manipulera en
lögndetektor, tror dock att dom har någon form
av psykopatisk känslolös inre natur då.
2015-08-29, 21:50
Medlem
katws avatar
Citat:
Det fetstilta förstår jag inte. GM ingår i 90-procentaren, inte AJ, om min hypotes stämmer. AJ är inte GM.
Det kan någon som inte är mördare tänka på, även om han inte känner Lisa. Han kan också ha blivit instruerad av någon som tyckte Lisa var en förtjusande flicka, och inte ville att hon eller hennes anhöriga skulle fara illa efter döden.

Varför inte visa den hänsynen när hon levde? Då kunde han låtit bli att döda henne överhuvudtaget. Och vad skulle motivet vara enligt din hypotes?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in