2015-08-29, 21:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Vad är din hypotes då ?
Den du kommenterade. Har du inte läst den?
2015-08-29, 21:01
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Vad är det egentligen som är så suspekt med att ha bott och arbetat i England några år?
Man kan ju misstänkliggöra nästan vem som helst med den logiken - ju mer oskyldig någon verkar desto mer skyldiga är de egentligen.

Det undrar jag med
Hoppas bara att de inte blir besvikna om de inte hittar ngt på MGM
2015-08-29, 21:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skulle du säga att han verkar vara en lojal medarbetare till AJ?
Ja, med betoning på "verkar" eftersom man inte kan veta hur lojal han i praktiken kan ha varit.
Citat:
Skulle han kunna begå brott som ger högst två respektive fyra års fängelse för sin arbetsgivare, mot ersättning förstås?
Det kan man aldrig veta.
2015-08-29, 21:09
Avslutad
Att fixera sig på detaljer är en diffus hobby!
När det gäller tredje/fjärde femtehands info
blir en höna till en elefant!?

Så killen jag skrev om innan kan vara äldre.
Kan du PM mig vem det var som A.J spansktalande fru
körde till flygplatsen med?

Är inte intresserad av fördomar och ge poäng till SD
genom att spä hat dit och hit.
Då slutar man som lilla gubben med den fula mustaschen
som sköt sig efter svikit sitt folk.
Osäker förstås om han var så modig att han värkligen sköt
sig men det är en annan historia.
Så vad kan Blombergs/Källby trådskrivare bidra med?
Ge den här "kaktusen" lite vatten och skriv.
Med vänlig hälsning
2015-08-29, 21:10
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag uppfattar den här personutredningen som totalt intetsägande. Han kan ha ett polerat yttre och veta hur man uppför sig städat, men det säger inte så mycket om andra personliga egenskaper. - Att han lyckats nästla sig in hos AJ är en sak, men vad har andra arbetsgivare haft att säga om hans person och arbetsförmåga? - Svaret är: Vi vet inte.
Att AJ tycker bra om honom och att hans personutredning i stort sett är fläckfri behöver inte betyda att han manipulerar alla i sin omgivning och att han egentligen bär på en större hemlighet. Det är klart att det är möjligt, men hur många såna psykopater finns det egentligen?
Jag kan annars tänka mig att utredarna är tränade till att kunna upptäcka förrädiska personlighetsdrag.

Sant. Vi vet ingenting om föregående arbetsgivare.
2015-08-29, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag säger inte att han är oskyldig. Han kan vara skyldig.
Ser du ordet eller som jag skrev? Jämnårig och/eller bekant betyder jämnårig, bekant eller både jämnårig och bekant.

Du har ju hela tiden åberopat GW:s teori och det är just detta jag frågar om. GW:s teori inkluderar att det ÄR en närstående eller en i hennes bekantskapkrets - inte ett och/eller gällande att vara bekant med Lisa.
Det är svårt att förstå vad du menar med tanke på vad du skrivit tidigare och därmed frågade jag hur AJ hux flux kunde komma med i det hela relaterat till den 90-procentare du skrivit om flera ggr. Den betyder nämligen att det är en bekant till Lisa och kommer AJ in i bilden med att han är bekant med GM så lär de ha denna gemensamt.

Jag skriver inte ett ord om att du anser att AJ är mördare eller att du anser NB är helt oskyldig.
Varför skulle en som är obekant med Lisa visa hänsyn till hennes föräldrar och lägga henne på Martorp så djur inte äter på henne?
2015-08-29, 21:13
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Göteborg

Tack , ja i det området har det hänt mycket skit under åren , finns nog en hel del för Polisen att kolla upp .
Kan hända saker framöver nu när Polisen har hans DNA .
2015-08-29, 21:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har ju hela tiden åberopat GW:s teori och det är just detta jag frågar om. GW:s teori inkluderar att det ÄR en närstående eller en i hennes bekantskapkrets - inte ett och/eller gällande att vara bekant med Lisa.
Det är svårt att förstå vad du menar med tanke på vad du skrivit tidigare och därmed frågade jag hur AJ hux flux kunde komma med i det hela relaterat till den 90-procentare du skrivit om flera ggr. Den betyder nämligen att det är en bekant till Lisa och kommer AJ in i bilden med att han är bekant med GM så lär de ha denna gemensamt.
Det fetstilta förstår jag inte. GM ingår i 90-procentaren, inte AJ, om min hypotes stämmer. AJ är inte GM.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skriver inte ett ord om att du anser att AJ är mördare eller att du anser NB är helt oskyldig.
Varför skulle en som är obekant med Lisa visa hänsyn till hennes föräldrar och lägga henne på Martorp så djur inte äter på henne?
Det kan någon som inte är mördare tänka på, även om han inte känner Lisa. Han kan också ha blivit instruerad av någon som tyckte Lisa var en förtjusande flicka, och inte ville att hon eller hennes anhöriga skulle fara illa efter döden.
2015-08-29, 21:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det fetstilta förstår jag inte. GM ingår i 90-procentaren, inte AJ, om min hypotes stämmer. AJ är inte GM.
Det kan någon som inte är mördare tänka på, även om han inte känner Lisa. Han kan också ha blivit instruerad av någon som tyckte Lisa var en förtjusande flicka, och inte ville att hon eller hennes anhöriga skulle fara illa efter döden.
Jaha, den omtänksamma mördaren som dödar en tonårsflicka och bemödar sig om att hennes föräldrar inte ska bli ledsna efter att han har dödat henne.
Håll dig till James Bond och serietidningar, det passar dig bättre.
2015-08-29, 21:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jaha, den omtänksamma mördaren som dödar en tonårsflicka och bemödar sig om att hennes föräldrar inte ska bli ledsna efter att han har dödat henne.
Håll dig till James Bond och serietidningar, det passar dig bättre.
Du förstod inte inlägget som du besvarade, men jag förväntade mig inte det heller.
2015-08-29, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
En sak som jag har funderat över är hur det kunde dröja fem dagar innan LH hittades om hon befann sej i närområdet (om man alltså utgår ifrån att hon aldrig lämnat det) med tanke på att så många människor sökte efter henne.Tillsammans flera tusen väl? OM man räknar ihop alla som letade från det att hon anmäldes saknad.
Hur kan det komma sej?

Ja! Det har jag också frågat mig...
Hon kan ha befunnit sig bunden i ett bagageutrymme
på annan ort, varmt som fan, och kvävts
Eller bortkörd för att bli utsatt för övergrepp sedan
körd för att bearbetas och försvinna förgått.
Eller så är det "boden" hon har blivit bortförd till.
Ja djävlar, hur nu det ligger till så håller jag med om
att det är konstigt.
Dock är det nog ca 2500m till Martorp från Caféet.
Den som har gjort det har stark anknytning till platsen.
2015-08-29, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:

Du har skrivit att GM av hänsyn till Lisas föräldrar gömt henne på Martorp så att grävlingar och rävar inte äter på henne. Det lär en random finnig yngling skita i.
Nu skriver du att AJ skyddat nån bekant och att MGM städat.
Anser du nu att det istället är AJ som är så hänsynsfull?

Förklaring på det fetade.
GW säger att i de flesta fall dödas BO av en närstående eller nära bekant. Detta är de 90% du pratar om och som du talat om i tråden gällande GM. GM är således bekant med Lisa.
OM du nu bakar in AJ i det hela som skyddar GM - så lär de känna varandra:
GM känner Lisa, AJ känner GM och NB storstädar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in