2015-08-29, 20:38
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den enda som har lämnat referenser är AJ. 2009-2012 arbetade NB i Göteborg - tydligen utan att man lyckats spåra en enda arbetsgivare.
Det kan ju vara för att man som utredare inte letat eller frågat. Som bekant är ju personutredningen väldigt grundläggande.
Eller vad är det du försöker säga?
2015-08-29, 20:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Det kan ju vara för att man som utredare inte letat eller frågat. Som bekant är ju personutredningen väldigt grundläggande.
Eller vad är det du försöker säga?
Jag uppfattar den här personutredningen som totalt intetsägande. Han kan ha ett polerat yttre och veta hur man uppför sig städat, men det säger inte så mycket om andra personliga egenskaper. - Att han lyckats nästla sig in hos AJ är en sak, men vad har andra arbetsgivare haft att säga om hans person och arbetsförmåga? - Svaret är: Vi vet inte.
2015-08-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Jag uppfattade ditt inlägg som en insinuation att han säkert gjort något skumt och misstänkt under åren i England, men det kanske bara var en enkel undran

Enligt personutredningen står det att han åkte dit 2005 för att arbeta. Han stannade i fyra år och åkte tillbaka till Litauen 2009. Mer än så vet jag inte.

Och mer vet inte jag heller fast jag är bra nyfiken, möjligt att den kan tolkas som du skriver men det var absolut inte min mening ..
Som sagt vad gjorde han de åren där?
2015-08-29, 20:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Polisen har säkert tagit reda på hur litauerna har fungerat på platser de tidigare verkat på och inhämtat information från arbetsgivare, omkringboende mfl.
Säkerligen också kollat upp brott som inträffat under deras vistelse osv.
Allt annat vore anmärkningsvärt.
Ja, man kan ju alltid hoppas - om de inte har varit fullt sysselsatta med att omorganisera den avdelningen. - Omkringboende har efter vad jag förstått bara haft gott att säga om bröderna B.
2015-08-29, 20:49
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Polisen har säkert tagit reda på hur litauerna har fungerat på platser de tidigare verkat på och inhämtat information från arbetsgivare, omkringboende mfl.
Säkerligen också kollat upp brott som inträffat under deras vistelse osv.
Allt annat vore anmärkningsvärt.

Det vore intressant att veta var i England han varit , men det kollas nog upp ordentlig av Engelsk Polis har jag en känsla av .
Han har ju tydligen jobbat 3 år i Sverige innan Blomberg , vart är det ?
2015-08-29, 20:50
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB är misstänkt för mord, men om hypotesen är riktig har han gjort sig skyldig till skyddande av brottsling och griftefridsbrott.

Att två män hjälper en mördare att få undan kroppen finns det exempel på här: [url="https://www.flashback.org/t2171456"] (FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808

Har du något argument mot hypotesen?

Om jag förstått din krångliga och märkliga hypotes rätt :

Det känns EXTREMT osannolikt att TVÅ olika människor med TOTALT olika bakgrund som får reda på ett mord DIREKT (och OBEROENDE av varandra) fattar beslutet att hjälpa till att försöka dölja det .

Det är ingen LITEN sak att ge sig in på och de allra flesta människor gör INTE det valet ...

Skulle DU gå med på det ?

Skulle DU försöka övertyga någon annan om det bara en kort stund efter att det hänt ?

Skulle du tro att du HANN MED det på den tiden som han hade på sig ?

Tidsfönstret för det hela verkade ordentligt stressat redan INNAN du blandade in det här som egentligen bara är komplicerande faktorer som du har noll och intet belägg för ...

En gärningsman som mördar en människa är det ENKLA scenariot och något som det verkar finnas goda belägg för i form av DNA/blodspår ...

Att sedan addera till två personer som oberoende av varandra direkt fattar beslutet att städa undan efter honom och dölja ett brott måste statistiskt sett vara EXTREMT ovanligt och det finns NOLL belägg för det...
2015-08-29, 20:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag uppfattar den här personutredningen som totalt intetsägande. Han kan ha ett polerat yttre och veta hur man uppför sig städat, men det säger inte så mycket om andra personliga egenskaper. - Att han lyckats nästla sig in hos AJ är en sak, men vad har andra arbetsgivare haft att säga om hans person och arbetsförmåga? - Svaret är: Vi vet inte.
Skulle du säga att han verkar vara en lojal medarbetare till AJ? Skulle han kunna begå brott som ger högst två respektive fyra års fängelse för sin arbetsgivare, mot ersättning förstås?
2015-08-29, 20:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Om jag förstått din krångliga och märkliga hypotes rätt :

Det känns EXTREMT osannolikt att TVÅ olika människor med TOTALT olika bakgrund som får reda på ett mord DIREKT (och OBEROENDE av varandra) fattar beslutet att hjälpa till att försöka dölja det .

Det är ingen LITEN sak att ge sig in på och de allra flesta människor gör INTE det valet ...

Skulle DU gå med på det ?

Skulle DU försöka övertyga någon annan om det bara en kort stund efter att det hänt ?

Skulle du tro att du HANN MED det på den tiden som han hade på sig ?

Tidsfönstret för det hela verkade ordentligt stressat redan INNAN du blandade in det här som egentligen bara är komplicerande faktorer som du har noll och intet belägg för ...

En gärningsman som mördar en människa är det ENKLA scenariot och något som det verkar finnas goda belägg för i form av DNA/blodspår ...

Att sedan addera till två personer som oberoende av varandra direkt fattar beslutet att städa undan efter honom och dölja ett brott måste statistiskt sett vara EXTREMT ovanligt och det finns NOLL belägg för det...
Om du tycker min hypotes verkar krånglig och märklig skulle du läsa ditt inlägg. Jag förstår nada. Vilka är de två som med TOTALT olika bakgrund som får reda på ett mord DIREKT (och OBEROENDE av varandra) fattar beslutet att hjälpa till att försöka dölja det, och på vilket sätt påstår jag det i hypotesen?
2015-08-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det vore intressant att veta var i England han varit , men det kollas nog upp ordentlig av Engelsk Polis har jag en känsla av .
Han har ju tydligen jobbat 3 år i Sverige innan Blomberg , vart är det ?

Göteborg
2015-08-29, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nja. Kan vara men inte säkert. Föräldrarna kunde ju ganska snabbt identifiera henne iallafall.

Det är nog tillräkligt med ett födelsemärke eller
en tatuering eller något liknande.
Min bror låg mer än fyramånader i vattnet, vi
nära visste han blivit mördad men pågrund av
att kroppen lösts upp osv gick det inte att göra någon
riktig obduktion.
Jag fick brosans körkort som legat i jackfickan
han hade på sig av Polisen.
Glömmer aldrig lukten av hanns körkort, en stark
syrlig odör, djävligt äckligt.
2015-08-29, 21:00
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om du tycker min hypotes verkar krånglig och märklig skulle du läsa ditt inlägg. Jag förstår nada. Vilka är de två som med TOTALT olika bakgrund som får reda på ett mord DIREKT (och OBEROENDE av varandra) fattar beslutet att hjälpa till att försöka dölja det, och på vilket sätt påstår jag det i hypotesen?
Vad är din hypotes då ?
2015-08-29, 21:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det är sant att någon har dragit igång en högtryckstvätt
inuti en av AJs bilar så får man nog säga att det är en ganska desperat
manöver, jag skulle då i alla fall vilja veta vad som föranleder den åtgärden.

Joo, men den reflektionen lär ju även polisen gjort. Bilen är undersökt - och avförd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in