Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Hade han inte tagit emot handsken så hade LÅ gått till polisen med den. Var låg skillnaden? Enligt hypotesen lade GM kroppen i sin bil själv, och då hade inte AJ skäl att tro att NB:s DNA skulle finnas på handsken, vilket vi inte heller vet om det finns.
1) Xenia tror inte på att MGM är den skyldige utan tjatar till förbannelse om den jämnårige gärningsmannen med statistik som grund
2) Man hittat blod från MGM på Lisas tillhörigheter (denne MGM som inte alls passar in i Xenias statistiska mall)
3) Xenia blir arg på åklagaren, kastar statistiken åt h-e och börjar slänga runt vilda teorier om att det är en åldrande slottsherre inblandad och att MGM tiger om detta och att han är oskyldig till mordet ...
Fråga till Xenia) Vad är de statistiska oddsen för att en åldrande slottsherre är inblandad kombinerat med att en person hjälper till med att röja undan och sedan sitter häktad för mordet i veckor men nämner inte ett ord om detta trots att det skulle kunna fria honom
Jag satsar istället mina pengar på att Xenia desperat griper efter varje halmstrå försöker rädda sitt ego.
Min egen teori: För Xenia kanske det mest tragiska med den här historien inte alls är Lisas bortgång utan att åklagare och polis nu spolierat hennes möjlighet att få triumfera med att hela tiden ha haft rätt om mordet.