Citat:
Ursprungligen postat av
DampNisse
http://www.aleretoxicology.se/produkter/produkter/urintester/cannabis/
Är du helt säker på att det är 25ng/ml även på labbanalys?
Vad för analys är det?
Du har möjligtvis ingen källa att hänvisa till? Min bekant är väldigt orolig av sig då allt h*n har hänger på det här provet.
Trodde personligen en analys kunde spåra upp minsta lilla mängd THC och dess metaboliter.
Nej, även analys har gränsvärden. Karolinska Institutet är ledande och dit skickas de flesta urinprover:
http://www.karolinska.se/globalassets/global/kul/farmakologi/cut-off.pdf
Där ser du alla gränsvärden (25ng/ml) för THC. (dock om det blir positivt kommer de verifiera det och då kan man se ned till 6ng/ml) - men om du har t.ex. 24ng/ml kommer det bli negativt och ingen vidare kontroll görs.
Jag misstänker att det finns en glasklar anledning till varför 50ng/ml är standard för stickor. 20ng/ml är otroligt lågt och ger garanterat falska positiva resultat oftare än vanliga stickor med 50ng/ml.
Citat:
Ursprungligen postat av
DampNisse
Hur pålitliga är stickor då? Säg att jag är negativ på en 50ng/ml sticka, hur fan kan jag få reda på när jag nått gränsvärde under analysens utan en sån 20ng/ml sticka?
Lika pålitliga som de hos beroendemottagningar (above 99%)
"20ng/ml-stickor" förekommer inte hos varken polis eller beroendemottagningar. Detta är någonting nytt och riktigt skumt.
Om du är negativ på en 50ng/ml-sticka kan du räkna med att vara negativ på labbanalys cirka ett dygn senare. Skillnaden mellan 25- och 50 nanogram är försumbar. Du kan till och med dricka massa vatten och halvera 50ng/ml rätt lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DampNisse
Edit: Vad betyder dom märkningarna?
CE vet du väl vad det betyder? Det måste till exempel en medicinteknisk produkt (drogtest) eller en säkerhetsprodukt (cykelhjälm) ha för att dessa skall vara godkända att sälja inom EU. En kvalitetsstämpel för att produkten uppfyller västvärldens krav på funktionalitet.
ISO är ett certifikat fabriker får när de uppfyller internationella krav på kvalitet genom regelbundna inspektioner.
FDA Food & Drug Administration (USA's läkemedelsverk) har godkänt produkten som säker.