Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Jag skulle tro att du kan det men det är nog säkrast att glömma det hela
Har inte hittat något klart svar på hur länge ett yppandeförbud ska gälla men då det fattas under förundersökningen så bör det bara gälla så länge. Domstolen kan fatta beslut om yppandeförbud under rättegången om det fortfarande är nödvändigt och brott mot rikets säkerhet kan få lite värre konsekvenser än böter genom andra paragrafer.
Ja, det är väl alltid bäst, men hur kul är det?

Å andra sidan vet jag knappt nånting om fallet. Blev indragen i nåt skit jag inte haft med att göra, med personer jag aldrig träffat och knappt ens pratat med. Riktigt sjukt hela grejen.
Att hitta info om yppandeförbud överlag var riktigt svårt. Söker man på nätet handlar 9/10 saker om sjukvårdens tystnadsplikt.
Jag blev aldrig kallad till något mer än just det där förhöret, vet ingenting om fallet är avslutat eller något annat, vet inte alls mycket. Så eftersom jag bara blev kallad till förhör och det är 7-8 år sen, så får man anta att det inte gäller längre?
Det var helt klart inget som gällde rikets säkerhet eller något ens liknande det, så det är inget jag behöver oroa mig för.