2015-08-28, 09:13
Bannlyst
Vad hände med oljan?
Citera
2015-08-28, 09:22
Bannlyst
Fattar ingenting men tydligen äger jag hela världen nu.
Citera
2015-08-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av issojärven
Så roligt när individer inte har en aning om vad de pratar om. Ostadig nu, gå ut nu och gå in om ett par dagar?

Som upplagt för vad vi kallar dubbelmiss..

Ser mig dessa individer sitta hemma med monokel, käpp och höghatt. Problemet är att de använder käppen för att hålla i kuken när de pissar som en "Sir".

Just denna dag (16/3) var stockholmsbörsen på all time high (1711) och har konstant gått ner sedan dess och ligger idag på 1500
Citera
2015-08-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Här var ju alla rörande överens.
Det är inte fel att hämta ut vinsten ibland. Och gör man det, ska man ju inte vänta för länge, som vissa gör för att få ut maximal vinst.
Det här med att ha aktier långsiktigt, för att det ger den absolut, allra bästa vinsten. Det är en sak.

Sen kan det vara en annan sak att man inte har lust att ha sina pengar bundna ett helt liv.
Jag må säga att jag tycker att jag haft aktierna bundna i ett riktigt långsiktigt perspektiv. Nu kände jag ville släppa dem fria, och det känns jävligt skönt. Kul att nyttja vinsten lite. Det är en befrielsekänsla.

Vilket jävla skitsnack från de exemplariska långsiktighetsspararna här i tråden att detta med att hämta ut vinsten ibland från aktierna, och sen köpa nya i rätt läge, inte skulle vara en strategi!

Spyr gör jag lite på denna snusförnuftighet som råder här också: "Man ska spara, och inte hålla på och konsumera, folk bara slösar pengar och tror att de blir lyckligare".

Alla utgår ju från sitt utgångsläge. Jag har fan sparat pengar för länge nu anser jag. Jag har inte tagit ett lån i hela mitt liv, och jag har aldrig missat en räkning. Celeno försökte ju antyda, att de som vill hämta ut vinster från aktier och konsumera kan vara den typen av människor.
Suck!

De som skäller på folk som tar ut sin vinst och hämtar ut aktierna när de gett en bra utdelning, verkar ju smått avundsjuka för att de själva ska fortsätta och låsa pengarna tills de dör, eller blir orörliga pensionärer.

Grattis, du sålde på absoluta toppen
Citera
2015-08-28, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvoan
Det här är inte din bästa dag. Sälj.

Nej tack.. är hellre delägare i fina bolag än sitter med en hög papperslappar som jag inte vet vad jag skall göra med
Citera
2015-08-28, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej tack.. är hellre delägare i fina bolag än sitter med en hög papperslappar som jag inte vet vad jag skall göra med

Hade kastat övervärderade bolag till gatukanten vilken dag som helst.
Citera
2015-08-28, 09:35
Medlem
Citat:
Hade kastat övervärderade bolag till gatukanten vilken dag som helst.

Bolagen är inte övervärderade, är aktierna som är övervärderade HM är egentligen värd 220 per aktie enligt mig, men skulle bli glad om den går under 250 och då kommer jag köpa på mig mer.
Citera
2015-08-28, 09:37
Bannlyst
Citat:
Bolagen är inte övervärderade, är aktierna som är övervärderade HM är egentligen värd 220 per aktie enligt mig, men skulle bli glad om den går under 250 och då kommer jag köpa på mig mer.

Du vill inte sälja något till i ditt tycke uppblåsta priser?
Citera
2015-08-28, 09:44
Medlem
Citat:

Som sagt, varför byta bra bolag mot papperslappar?
Citera
2015-08-28, 09:47
Medlem
Citat:

Men du kan få köpa mitt sorgebarn FOE för en hundring
Citera
2015-08-28, 09:48
Bannlyst
Citat:
Som sagt, varför byta bra bolag mot papperslappar?

För att du får övervärderat mycket papperslappar.
Citera
2015-08-28, 09:49
Bannlyst
Citat:
Men du kan få köpa mitt sorgebarn FOE för en hundring

Sjukt köp nu. Många kommer att bli ekonomiskt oberoende tack vare det bolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in