2015-08-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvoan
Sjukt köp nu. Många kommer att bli ekonomiskt oberoende tack vare det bolaget.

Jag ligger 100k minus på dem men behåller skiten
Citera
2015-08-28, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag ligger 100k minus på dem men behåller skiten

Är också en ägare. Fantasisk möjlighet idag.
Citera
2015-08-28, 10:16
Bannlyst
Citat:

Trots 40 procents uppgång den senaste månaden.
Citera
2015-08-28, 10:28
Medlem
Citat:

Ja botten är nog nådd, men mitt GAV på 87:- lär väl dröja innan vi är uppe i igen.
Citera
2015-08-28, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja botten är nog nådd, men mitt GAV på 87:- lär väl dröja innan vi är uppe i igen.

Det går snabbare än du tror.
Citera
2015-08-28, 11:56
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Det går snabbare än du tror.

Vad är FOE?
Fred. Olsen Energy?

Ibland snackar ni spionspråk här inne så vanliga människor inte fattar nåt. Hade uppskattat om folk slutade med det.
Citera
2015-08-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Vad är FOE?
Fred. Olsen Energy?

Ibland snackar ni spionspråk här inne så vanliga människor inte fattar nåt. Hade uppskattat om folk slutade med det.

Ja Fred Olsen Energy
Citera
2015-08-28, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Vad är FOE?
Fred. Olsen Energy?

Riggar och fartyg som borrar efter olja. Frågan är om olja kommer att bli värdelöst eller inte.
Citera
2015-08-28, 12:47
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo-Kramer
För 3 år sedan hade jag liknande argument på flashback, jag tipsade folk att "buy every fucking dip" och efter varje dip så köpte jag Bull x10... alla var skeptiska då

Ser ut att bli en repris på börskraschen 1929, samma lögner nu som då

Lies You Will Hear As The Economic Collapse Progresses

Citat:

Irving Fisher, leading U.S. economist, The New York Times, Sept. 5, 1929: “There may be a recession in stock prices, but not anything in the nature of a crash.” And on 17, 1929: “Stock prices have reached what looks like a permanently high plateau. I do not feel there will be soon if ever a 50 or 60 point break from present levels, such as (bears) have predicted. I expect to see the stock market a good deal higher within a few months.”

W. McNeel, market analyst, as quoted in the New York Herald Tribune, Oct. 30, 1929: “This is the time to buy stocks. This is the time to recall the words of the late J. P. Morgan… that any man who is bearish on America will go broke. Within a few days there is likely to be a bear panic rather than a bull panic. Many of the low prices as a result of this hysterical selling are not likely to be reached again in many years.”

http://www.zerohedge.com/news/2015-08-27/lies-you-will-hear-economic-collapse-progresses
Citera
2015-08-28, 12:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Ser ut att bli en repris på börskraschen 1929, samma lögner nu som då

Lies You Will Hear As The Economic Collapse Progresses
http://www.zerohedge.com/news/2015-08-27/lies-you-will-hear-economic-collapse-progresses
Det kan aldrig bli en börskraschen som den 1929 eller ens 2008 med finanskrisen, då man med politiska styrmedel har framkallat spärrar som ska förhindra massiva krascher. Snälla, svälj inte varenda "åsikt" som fakta med hull och hår.
Citera
2015-08-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det kan aldrig bli en börskraschen som den 1929 eller ens 2008 med finanskrisen, då man med politiska styrmedel har framkallat spärrar som ska förhindra massiva krascher. Snälla, svälj inte varenda "åsikt" som fakta med hull och hår.

Hur kan du säga aldrig? De politiska "styrmedlena" kan ju lika gärna tas bort imorgon.
Lex Glass Steagall, Bretton Woods etc.
Citera
2015-08-28, 13:12
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Hahaha... Vad är det för politiska styrmedel, och vilka "spärrar" som skulle förhindra börskrasch? Ingen någonstans, någonsin i hela den ekonomiska historien har lyckats med det, förutom Sverige, fram tills alldeles nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in