2015-08-28, 01:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
NB:s linje är glasklar: Han har aldrig sett LH och vet ingenting om henne; kan heller inte förklara hur hans DNA har hamnat på LH:s tillhörigheter men sagt att det måste bero på att han sedan en längre tid bott och arbetat i området inkl. vistats från och till i aktuella byggnader. - Något som hans advokat - vad jag kunnat se - inte har berört alls, är vad NB haft för sig under den kritiska tiden c:a 18.30 - 19.30. - Var befann han sig då; vad gjorde han?
Ja, kanske fikade, metade i nån sjö efter lite go fisk att mata den bortsprungna katten med
när den väl hittades igen? Drog en handtralla i all avskildhet?
Eller var han igång och hade ihjäl en svensk tonårsflicka? Nån timme innan pizza skulle
inhandlas?

Tids nog får vi väl veta vad han anser sig ha sysslat med vid den där kritiska tiden.
Senast redigerad av Grandioso 2015-08-28 kl. 01:04.
2015-08-28, 01:02
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag väljer att tro att polisen inte utreder uppklarade brott. Antingen är det inte sant att polisen utreder mordet på Lisa, eller så är det inte uppklarat på det sätt åklagaren beskriver det.

Ett brott är ju inte uppklarat så länge ingen är dömd för det. Att åklagaren anser sig har bindande bevis är väl bra, men innan åtalet är väckt så kan ju fler än NB bli aktuella i målet.
2015-08-28, 01:12
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hela historien från början till slut, om han är GM så har han ända från början riktat alla bevis mot sig själv, lagt ut grejer han har tagit i fast han vet att det avsätter DNA , dödar en flicka 20 meter från det arbete han har sedan 6 år tillbaka , gömmer henne sedan på sin andra arbetsplats och tar ifrån henne saker för att lägga ut ett spår och så gör någon som vill åka fast, han kunde ha slängt kroppen var som helst i skogen på en plats som alla hade tillgång till.

men en sak är helt solklar och det är att han ljuger, han vet en hel del och kanske tar han detta straffet för sin lillebror vem vet, det skulle inte heller vara första gången , eller som jag sagt tidigare för en bra betalning för vissa kan göra precis vad som helst för pengar även skaffa undan lik

Det är vad du tror, för du har ingen aning! Jag tror han slängde ut sakerna i panik på väg till Martorp.
2015-08-28, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du får väl ringa och fråga. Polisen arbetar brett. Jag väljer att tro på det, om du inte gör det är ditt problem.

Det där har blivit en standardfras som polisen mer eller mindre
alltid drar till med.
Jag skulle inte lägga allt för stor betydelse i det.
2015-08-28, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det är vad du tror, för du har ingen aning! Jag tror han slängde ut sakerna i panik på väg till Martorp.
De här Lisas saker som är placerade på ett 10 tal ställen efter ängen från cafeet och mot Martorp är någon av gärningsmännen som placerat ut dem som är det logiska.
Motivet att placera ut saker på det sättet kunde vara orsaken att de ville provocera polisen och en indikation att kroppen finns i området.
Om gärningsmännen kommer utanför området är det ingen större risk för dem, de har ansett att polisen kommer inte att hitta dem.
Men att påstå att det är NB som lagt ut de här sakerna som tillhört Lisa finns absolut ingen trovärdighet till ett sådant påstående.
Senast redigerad av Fagro 2015-08-28 kl. 02:51.
2015-08-28, 03:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De här Lisas saker som är placerade på ett 10 tal ställen efter ängen från cafeet och mot Martorp är någon av gärningsmännen som placerat ut dem som är det logiska.
Motivet att placera ut saker på det sättet kunde vara orsaken att de ville provocera polisen och en indikation att kroppen finns i området.
Om gärningsmännen kommer utanför området är det ingen större risk för dem, de har ansett att polisen kommer inte att hitta dem.
Men att påstå att det är NB som lagt ut de här sakerna som tillhört Lisa finns absolut ingen trovärdighet till ett sådant påstående.
Dum som jag är så svarar jag dig, bara för att jag inte kan sova.

Du och många andra här gör vad ni kan för att försöka förstöra och hoppas väl på att lyckas så rimligt tvivel i tillräcklig grad. Inte utan att man funderar på varför. Bottenlös misstro mot myndigheter? Brottslingar? Advokater som blivit uteslutna ur advokatsamfundet? Psykiskt sjuka med vanföreställningar? Elakingar i största allmänhet? Inget av ovanstående vill jag applicera på dig dock, så du vet, du tror kanske på vad du skriver men som så många tidigare svarat dig så tar du om samma om och om igen och uttalar dig tvärsäkert om allehanda utan att ha på fötterna. Visst är det bra att vara kritisk men man behöver inte tjata så förtvivlat och upprepa samma mantra om och om igen. Det blir mest komiskt.

Själv tycker jag att det är mindre trovärdigt att någon försöker sätta dit mgm än att han faktiskt är skyldig.

Konstiga saker händer hela tiden och rätt vad det är kanske det som verkar taget ur en detektivroman händer på riktigt så säker kan man förstås inte vara. Men tvivla på det kan man tills motsatsen bevisas.

Vet inte om det är någon idé men frågar dig ändå varför du envisas så och varför säger du saker som sanna fast det inte finns belägg för det?
2015-08-28, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Dum som jag är så svarar jag dig, bara för att jag inte kan sova.

Du och många andra här gör vad ni kan för att försöka förstöra och hoppas väl på att lyckas så rimligt tvivel i tillräcklig grad. Inte utan att man funderar på varför. Bottenlös misstro mot myndigheter? Brottslingar? Advokater som blivit uteslutna ur advokatsamfundet? Psykiskt sjuka med vanföreställningar? Elakingar i största allmänhet? Inget av ovanstående vill jag applicera på dig dock, så du vet, du tror kanske på vad du skriver men som så många tidigare svarat dig så tar du om samma om och om igen och uttalar dig tvärsäkert om allehanda utan att ha på fötterna. Visst är det bra att vara kritisk men man behöver inte tjata så förtvivlat och upprepa samma mantra om och om igen. Det blir mest komiskt.
Själv tycker jag att det är mindre trovärdigt att någon försöker sätta dit mgm än att han faktiskt är skyldig.
Konstiga saker händer hela tiden och rätt vad det är kanske det som verkar taget ur en detektivroman händer på riktigt så säker kan man förstås inte vara. Men tvivla på det kan man tills motsatsen bevisas.
Vet inte om det är någon idé men frågar dig ändå varför du envisas så och varför säger du saker som sanna fast det inte finns belägg för det?
Den här tråden har ca 65.000 inlägg, du menar att de som skriver här upprepar inte, utan alla inläggen är nyheter, som aldrig tidigare tagits fram.
Det har du rätt i jag tvivlar inte och velar inte, att NB har ingenting med mordet på Lisa att göra, jag är säker på det efter det material som finns och logiskt sett till fallet.
Jag är medveten att många anser de här DNA bevisen som bevis för något mord men så är inte fallet. DNA bevisen skulle bli bindande bevis om det exempelvis fanns DNA från NB på Lisas kropp, eller det fanns DNA från Lisa i NB:s bil att han transporterat Lisa eller kroppen, det kunde bli bindande bevis mot NB därför hon har sannolikt aldrig tidigare åkt i hans bil.
Med DNA måste man se i vilket sammanhang de finns, de måste kunna kopplas till någonting om det skall ha något värde.
Med ett sådant här mord finns det länkar som måste vara sammankopplade, det får inte finnas brutna länkar.
En sådan viktig länk är på vilket sätt transporterades Lisa från stället där mopeden fanns och till Martorp där kroppen påträffades.
Om NB är gärningsmannen som många påstår måste han ha utfört transporten med deras bil, vad jag kan förstå har man inte hittat något spår av Lisa i den bilen han har tillgång till.
Det är endast att konstatera att det är någon annan som utfört den transporten, därför den måste vara utförd. Den som har transporterat Lisa är också gärningsmannen, som är fullt logiskt.
Det visar att NB kan inte vara någon gärningsman.
Senast redigerad av Fagro 2015-08-28 kl. 04:27.
2015-08-28, 04:17
Medlem
Eftersom man visste nästan exakt på minuten när Lisa blev kidnappad från mopeden anser jag att man borde ha använt satellit bilder för att lokalisera bilar och kanske annat också, som fanns på det aktuella stället.
Jag har sett från andra länder har de använt satellitbilder som komplement till övervakningsfilm när det varit brott som exempelvis sprängattentat.
2015-08-28, 04:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Den här tråden har ca 65.000 inlägg, du menar att de som skriver här upprepar inte, utan alla inläggen är nyheter, som aldrig tagits fram tidigare.
Det har du rätt i jag tvivlar inte och velar inte, att NB har ingenting med mordet på Lisa att göra, jag är säker på det efter det material som finns och logiskt sett till fallet.
Jag är medveten att många anser de här DNA bevisen som något bevis för något mord men så är inte fallet. DNA bevisen skulle bli bindande bevis om det exempelvis fanns DNA från NB på Lisas kropp, eller det fanns DNA från Lisa i NB:s bil att han transporterat Lisa eller kroppen, det kunde bli bindande bevis mot NB därför hon har sannolikt aldrig tidigare åkt i hans bil.
Med DNA måste man se i vilket sammanhang de finns, de måste kunna kopplas till någonting om det skall ha något värde.
Att allt som skrivs här är nyheter menar jag naturligtvis inte och inte heller att vi alla inte upprepar oss men somliga gör det mer. Det här var dock ett av dina bättre inlägg av alla dem du skrivit, en del av dem lite too much i min smak. Du har bl a hävdat att det inte finns några spår i litauernas bil, något som inte jag har hört bekräftas, har du ändrat dig ifråga om det nu?

Annars har du rätt i att det spelar roll var DNA-spår och annat finns. Finns de på de fynd som gjorts ute på vägar och åkrar så får jag säga att han har en himla otur om han är oskyldig. Men det verkar inte vara så att det finns spår från mgm just där eftersom försvararen verkar mena åtminstone just nu att spåren finns på naturliga ställen för mgm att vara under sitt arbete på säteriet. Om det finns på mobilen t ex känns det inte som ett naturligt ställe för honom att avsätta spår just där.

Det var fler som topsades så man kan anta att man funnit DNA-spår på Lisas tillhörigheter även från dem om man bara hittat spår på naturliga ställen för mgm att vara för jag hoppas att alla som arbetade i t ex ladan blev topsade. Plus övrig personal och AJ med familj och även de som arbetade på caféet, för att utesluta eller innesluta dem från spår från andra ev fyndställen än ladan t ex.
Senast redigerad av Gusselby 2015-08-28 kl. 04:32.
2015-08-28, 04:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Eftersom man visste nästan exakt på minuten när Lisa blev kidnappad från mopeden anser jag att man borde ha använt satellit bilder för att lokalisera bilar och kanske annat också, som fanns på det aktuella stället.
Jag har sett från andra länder har de använt satellitbilder som komplement till övervakningsfilm när det varit brott som exempelvis sprängattentat.
Ja det hade varit något!
2015-08-28, 05:55
Medlem
Enligt många rykten påstås det att kroppen var styckad om det är verkligheten måste man inse att det fanns ett motiv för att göra det.
Någon transportstyckning var det inte frågan om som är vanlig vid styckning av kropp, det sannolika var nog att chocka och skrämma de berörda till Lisa.
2015-08-28, 07:28
Medlem
Citat:
Enligt många rykten påstås det att kroppen var styckad om det är verkligheten måste man inse att det fanns ett motiv för att göra det.
Någon transportstyckning var det inte frågan om som är vanlig vid styckning av kropp, det sannolika var nog att chocka och skrämma de berörda till Lisa.

brrr..lite kaffe i fel strupe här nu
god morgon
OM man nu som du misstänker/tror att L:H blivit styckad, så visst (finns ju de som tror så), och (förhoppningsvis) ligger det då ett motiv bakom, men att det ska vara att skrämma och chocka det berörda till L:H?
Varför i hela friden då??menar du hennes anhöriga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in