Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Dum som jag är så svarar jag dig, bara för att jag inte kan sova.
Du och många andra här gör vad ni kan för att försöka förstöra och hoppas väl på att lyckas så rimligt tvivel i tillräcklig grad. Inte utan att man funderar på varför. Bottenlös misstro mot myndigheter? Brottslingar? Advokater som blivit uteslutna ur advokatsamfundet? Psykiskt sjuka med vanföreställningar? Elakingar i största allmänhet? Inget av ovanstående vill jag applicera på dig dock, så du vet, du tror kanske på vad du skriver men som så många tidigare svarat dig så tar du om samma om och om igen och uttalar dig tvärsäkert om allehanda utan att ha på fötterna. Visst är det bra att vara kritisk men man behöver inte tjata så förtvivlat och upprepa samma mantra om och om igen. Det blir mest komiskt.
Själv tycker jag att det är mindre trovärdigt att någon försöker sätta dit mgm än att han faktiskt är skyldig.
Konstiga saker händer hela tiden och rätt vad det är kanske det som verkar taget ur en detektivroman händer på riktigt så säker kan man förstås inte vara. Men tvivla på det kan man tills motsatsen bevisas.
Vet inte om det är någon idé men frågar dig ändå varför du envisas så och varför säger du saker som sanna fast det inte finns belägg för det?
Den här tråden har ca 65.000 inlägg, du menar att de som skriver här upprepar inte, utan alla inläggen är nyheter, som aldrig tidigare tagits fram.
Det har du rätt i jag tvivlar inte och velar inte, att NB har ingenting med mordet på Lisa att göra, jag är säker på det efter det material som finns och logiskt sett till fallet.
Jag är medveten att många anser de här DNA bevisen som bevis för något mord men så är inte fallet. DNA bevisen skulle bli bindande bevis om det exempelvis fanns DNA från NB på Lisas kropp, eller det fanns DNA från Lisa i NB:s bil att han transporterat Lisa eller kroppen, det kunde bli bindande bevis mot NB därför hon har sannolikt aldrig tidigare åkt i hans bil.
Med DNA måste man se i vilket sammanhang de finns, de måste kunna kopplas till någonting om det skall ha något värde.
Med ett sådant här mord finns det länkar som måste vara sammankopplade, det får inte finnas brutna länkar.
En sådan viktig länk är på vilket sätt transporterades Lisa från stället där mopeden fanns och till Martorp där kroppen påträffades.
Om NB är gärningsmannen som många påstår måste han ha utfört transporten med deras bil, vad jag kan förstå har man inte hittat något spår av Lisa i den bilen han har tillgång till.
Det är endast att konstatera att det är någon annan som utfört den transporten, därför den måste vara utförd. Den som har transporterat Lisa är också gärningsmannen, som är fullt logiskt.
Det visar att NB kan inte vara någon gärningsman.