2015-08-27, 22:04
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
En detalj som gjorde ett visst intryck var den splittade skärmbilden!

Vänstra halvan av TV-skärmen fylldes helt av en rakryggad sympatisk man i kostym men med lite tredagars stubb för att lätta upp det hela.

I högra delen stod en lite spoling i grunge-mundering och såg ut som en liten "teskedsgubbe" och drog en massa floskler.

Kolla play-länken! Bara en detalj som jag tyckte var ganska festlig!

Vet inte om det var en medveten strategi av SD att låta Fridolin vara ensam i studion, men det intrycket som det ger tittarna är att Fridolin är den mest desperata, medan Karlsson är tillräckligt säker för att bara köra på från varifrån han nu råkar befinna sig, och att han har viktigare saker för sig än att fysiskt åka iväg på debatt med Fridolin.

Om det var medvetet så var det ett helt genialiskt grepp.
Citera
2015-08-27, 22:04
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
En detalj som gjorde ett visst intryck var den splittade skärmbilden!

Vänstra halvan av TV-skärmen fylldes helt av en rakryggad sympatisk man i kostym men med lite tredagars stubb för att lätta upp det hela.

I högra delen stod en lite spoling i grunge-mundering och såg ut som en liten "teskedsgubbe" och drog en massa floskler.

Kolla play-länken! Bara en detalj som jag tyckte var ganska festlig!

När det gäller att attrahera nya väljare så tror jag Karlssons utstyrsel och stil är mer framgångsrik än Fridolin.
Fridolins stil går nog hem på folkhögskolan och på teatercafét, men där röstar alla redan mp, så det ger inget nytt.
Citera
2015-08-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ropps
Jag tycker det är märklig varför ingen tar upp att försöka stoppa de konflikter som gör att folk måste fly från första början. Så länge omvärlden inte stoppar de onda krafterna kommer flödet av flyktingar bara att pågå och säkerligen öka än mer.

Jag tycker det är märkligt att ingen tar upp att hela 1900-talet har varit fullt av både större och värre konflikter, till och med ett helt gäng stora massmord i afrikanska länder. Trots det har vi aldrig haft denna massvandring, även från ett gäng länder utan konflikter. Precis som USA har nu där hela syd- och latinamerika är representerade bland de som går över gränsen, och till och med pakistanier, indier och kineser!

Varför just nu, och varför överallt? Har flyktingsmugglarna skapat en paraplyorganisation plötsligt?
Citera
2015-08-27, 22:07
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Fridolin blev överkörd.

Varför trycker inte Karlsson dit honom hårdare för dock? Fridolin gav ju Karlsson öppet mål flera gånger.

Gillar verkligen inte att SD har blivit så mesiga.

SD vet att de är riktigt stora nu. De har inget att vinna på att polarisera debatten ännu mer, de är redan etablerade och kommer bestå inom svensk politik under lång tid framöver. Polariseringen, de hårda kontringarna och den nådalösa kritiken var nödvändig för att riva upp den gamla flyktingpositiva konsensusen. Den nya konsensusen är att invandrings- och integrationspolitiken är dåligt skött att volymerna måste minska. Det är en konsensus som ligger på SD:s planhalva.
Citera
2015-08-27, 22:08
Medlem
Stakeholders avatar
Karlsson är SDs bästa representant överlag tycker jag och det är säkert helt medvetet som man har ligger lågt i debatterna.

Hittills har det ju funkat bra. Men vad fan hade Violinen på sej. Nåt från second hand? Han är ju ändå fortfarande minister med 140.000 i månaden.
Citera
2015-08-27, 22:08
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Var det bara jag som blev rädd på riktigt när EU snubbarna sa att man måste lösa tragedierna med att ge alla illegalla asyl ?

Game over man nu kommer anstormningen om de hjälper de som kommer nu.
Citera
2015-08-27, 22:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om mp:s politik beror på naiv dumhet eller planlagd förstörelselusta vad gäller den västerländska civilisationen kan man fråga sig jag tror definitivt på det senare. Att importera islam är ju inte särskilt smart men det sker nog med ont uppsåt. Vattenmelonerna är gröna på utsidan men röda på insidan.

Och deras politik hjälper färre på flykt än SD:s
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-27 kl. 22:24.
Citera
2015-08-27, 22:13
Bannlyst
Ni som vill minska invandringen har dock inte övertaget på twitter. Där låter det såhär istället:

Citat:
Ronja
‏@Ihasnosoul

fuck er alla som vill döda barn på flykt. ni är inte längre människor. brinn i fucking hades era jävlar. #svpol

Citat:
Ronja
‏@Ihasnosoul

mattias karlsson är ett monster.

Citat:
Ronja
‏@Ihasnosoul

fuck men.
fuck whites.
fuck cis people.
fuck able bodied people.
fuck you if you got privelege over someone else and don't try to end it.

https://twitter.com/Ihasnosoul/status/636988161114161152

Citat:
Ronja ‏@Ihasnosoul 11m11 minutes ago

@Hanna__Lindholm FUCK ALL OF YOU JÄVLA BARNMÖRDARE! FAN VAD JAG HATAR HELA DEN HÄR JÄVLA SKITEN!

https://twitter.com/Hanna__Lindholm/status/636980311662964736

Citat:
Lady Ax.
‏@aLenefjall

MEN KÄFTEN MATTIAS KARLSSON

https://twitter.com/aLenefjall/status/636990908215500800

Citat:
Frida Modén Treichl
‏@FridaMT

@svtnyheter varför låter ni Mattias Karlsson SD stå och sprida sin propaganda på bästa sändningstid? Han svarar inte på frågorna! #aktuellt

https://twitter.com/FridaMT/status/636980044519337984

-------------------

Ja, jag märker fler som vill minska invandringen och deras närvaro på twitter, men än är ni inte där. Om något år har ni övertaget på twitter när det hettar till med debatter av denna typ. Vi som stödjer att Sverige ska fortsätta föra Europas mest generösa migrationspolitik dominerar än.
Senast redigerad av ottotheman 2015-08-27 kl. 22:16.
Citera
2015-08-27, 22:15
Medlem
S.Kandals avatar
Enda sättet nu att undvika dessa förfärliga katastrofer är ju att försöka stoppa den illegala invandringen. Det är ju tex direkt kontraproduktivt att sätta in räddningsbåtar som ska avsluta den sista färden mot målet.
Det verkade onekligen som om herr Fridolin fått förhållningsregler från högre ort. Om nu detta berodde på kommande kursändring eller ren överlevnadsinstink får väl framtiden utvisa. Löfvens senaste utspel får mig dock att tvivla på någon dramatisk tillnyktring.

Att vara debattör för sd i migrationsfrågor är idag ett tämligen lätt uppdrag, men hatten av för Karlsson han gjorde ett strålande intryck!
Citera
2015-08-27, 22:16
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Ja, jag märker fler som vill minska invandringen och deras närvaro på twitter, men än är ni inte där. Om något år har ni övertaget på twitter när det hettar till med debatter av denna typ. Vi som stödjer att Sverige ska fortsätta föra Europas mest generösa migrationspolitik dominerar än.

Att "dominera" i vänsterliberalträsket twatter är väl ungefär lika meriterande som att dominera handikapp-OS...
Citera
2015-08-27, 22:17
Medlem
Har sett hela nu och kan bara konstatera att MK ägde Frigolit,.
MK är otroligt vass när han sätter igång. Hade han öst på lite till så hade Gurraponken brustit ut i gråt.
Citera
2015-08-27, 22:18
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Ni som vill minska invandringen har dock inte övertaget på twitter. Där låter det såhär istället:

https://twitter.com/Ihasnosoul/status/636988161114161152

https://twitter.com/Hanna__Lindholm/status/636980311662964736

https://twitter.com/aLenefjall/status/636990908215500800

https://twitter.com/FridaMT/status/636980044519337984

-------------------

Ronja måste ju vara ett troll ! Det där är lite väl hjärndött även för en vänsterflummare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in