2015-08-27, 21:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Det har ju påståtts att när obduktionsrapporten kom så kunde det ju hända att nya förhör skulle hållas. Troligast är ju att det främst har varit AB man har haft i åtanke då. Att rapporten skulle bli besvärande för honom.
Ja, det är mycket möjligt att man genom rapporten och även andra analyser hoppats få mer kött på benen när det gäller AB, men av allt att döma har man ännu inte fått det. Fortfarande väntar man dock på flera resultat, bl.a. från NFC och från teknikernas platsundersökningar.
2015-08-27, 21:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
NBs DNA finns på LHs tillhörigheter, alltså måste han ha hanterat grejerna efter hennes död. Ser det som orimligt att han skulle ha rört vid dem under det att hon levde, om han inte är GM.

Att hans DNA finns överallt på kullen och att det skulle förts över till henne/hennes grejer under det att någon annan hanterar kroppen ser jag som helt orimligt.

Karlns DNA finns på offret och/eller hennes saker. Klart är han inblandad. Punkt.

På vilka av offrets ”saker” finns karlns DNA och i vilken form?
2015-08-27, 21:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raettvisa
En hanske i en lada där NB hade fullt jobb,,där Lisas handske hittas ,där hon som siste man hänger nyckeln till caffeet, är det svårt att fatta eller? de kan vara DNA från hud eller blod på hans arbetsplats,,,,

Det är uppenbarligen du som inte fattar det intressanta i det jag skriver. NB förklarar hur hans DNA kan finnas på offrets tillhörigheter, men vet han egentligen var tillhörigheterna och offret har hittats, vi andra vet inte. Just därför vore det intressant att få veta hur mycket NB har fått veta om fyndplatserna. Ponera att han inte vet var fynden har gjorts, hur kan han då ge den förklaring som han ger. Jag säger ju det, vore bra att veta vad polisen har berättat för NB för att kunna tolka hans förklaring.

Låt säga att polisen endast har konfronterat NB med att hans DNA har hittats på Lisas tillhörigheter men inte var de och kroppen hittades, då blir NB:s förklaring märklig tycker jag.

Om polisen har berättat för NB var kroppen återfanns så blir NB:s förklaring begriplig tycker jag.

Sammanfattningsvis, det är svårt att dra en slutsats av NB:s förklaring när vi inte vet vad NB har fått reda på tycker jag.
2015-08-27, 21:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ett nytt hopp har väckts hos den misstänkte 35-åringens försvarare Inger Rönnbäck.
Hon berättar att hon har nåtts av uppgifter om att hennes klient är oskyldig till mordet på Skövdeflickan Lisa Holm, 17.

– De hör av sig och vill säga saker som de har på sitt hjärta i det här, säger Inger Rönnbäck.
Citat:
GT har förgäves sökt ansvarige åklagaren Lars-Göran Wennerholm. Kriminalkommissarie Lars Johansson kände inte till de nya uppgifterna:

– Alla de uppgifter hon får har vi bett att hon lämnar till oss. Jag har inte fått någon sådan uppgift, säger han.

http://www.expressen.se/gt/nya-uppgifter-talar-till-35-aringens-fordel/

Då har fallet alltså tagit en dramatisk vändning; NB är oskyldig, det har nu advokaten blivit
informerad om. Av vilka vet man inte men man får väl anta att det är oerhört seriöst med
dessa sensationella uppgifter. Konstigt bara att denna duktiga Inger Rönnbäck inte berättat
för kriminalkommissarien vad hon fått veta.
Det borde hon väl göra snarast möjligt tycker man.

Jaha, då blir kanske herr B frisläppt till helgen efter vad som nu framkommit i samtal till
advokaten. Återförenas med familjen, tårar och glädje långliga stunder hemma i byn
där alla visst hela tiden trott på 35-åringens oskuld. Sedan är det bara att invänta
ett rejält tilltaget skadestånd och här hemma får farbror blå skämmas tillsammans med
de redan så grymt bespottade åklagarna, den ordinarie plus damen som ryckte in i juli
för några veckor.

Mannen som bjuder tråden på nåt som liknar postmodernistisk experimentprosa,
Vanstyretstid, har ju letat fram ett alternativt förslag till flickmördare läste jag nyss vid en snabb genomgång och det kan ju vara något att istället ta tag i för utredarna som alltså
nu kan ha gått på pumpen rejält angående litauern att döma av allt.
Tur att vi har privatspanarna som hjälper våra försvarsadvokater så allt blir bra till slut.
Senast redigerad av Grandioso 2015-08-27 kl. 21:44.
2015-08-27, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
bra svar, ville bara höra en motpol till xenia som inte ens tror han beskaffat sig med hennes tillhörigheter utan det är smittat eller planterat

Jag är absolut en motpol.

Jag vet inte vad Xenia tror, kverulerar och hårklyver, dock ställer jag upp på en sak, och det är att man inte bör utesluta något så länge det inte finns en uppenbar anledning att göra det. Jag håller med Xenia att det än så länge inte går att utesluta att någon annan än NB är mördaren.

Jag tror att NB har med mordet att göra men utesluter inte att någon annan kan vara mördaren, inget konstigt att ha den ståndpunkten tycker jag.
2015-08-27, 21:47
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.expressen.se/gt/nya-uppgifter-talar-till-35-aringens-fordel/

Då har fallet alltså tagit en dramatisk vändning; NB är oskyldig, det har nu advokaten blivit
informerad om. Av vilka vet man inte men man får väl anta att det är oerhört seriöst med
dessa sensationella uppgifter. Konstigt bara att denna duktiga Inger Rönnbäck inte berättat
för kriminalkommissarien vad hon fått veta.
Det borde hon väl göra snarast möjligt tycker man.

Jaha, då blir kanske herr B frisläppt till helgen efter vad som nu framkommit i samtal till
advokaten. Återförenas med familjen, tårar och glädje långliga stunder hemma i byn
där alla visst hela tiden trott på 35-åringens oskuld. Sedan är det bara att invänta
ett rejält tilltaget skadestånd och här hemma får farbror blå skämmas tillsammans med
de redan så grymt bespottade åklagarna, den oridinarie plus damen som ryckte in i juli
för några veckor.

Mannen som bjuder tråden på nåt som liknar postmodernistisk experimentprosa,
Vanstyretstid, har ju letat fram ett alternativt förslag till flickmördare läste jag nyss vid en snabb genomgång och det kan ju vara något att istället ta tag i för utredarna som alltså
nu kan ha gått på pumpen rejält angående litauern att döma av allt.
Tur att vi har privatspanarna som hjälper våra försvarsadvokater så allt blir bra till slut.
Ja försvarsadvokat IR har mailbombats av några av stjärnskotten som skriver i denna tråd och fått nya infallsvinklar om främmande makt, kidnappningar, konpirationer och mycket mer.
2015-08-27, 21:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att det är mänskligt att lipa när man inser att det är kört. Han tänkte kanske på konsekvensen för sitt barn, att barnet kommer att få leva med att pappan är en mördare, att han har gjort sitt barn illa, att han har förstört sitt liv, jag ser inget konstigt i att han lipar om han är skyldig.

Fel, fel. Han har inget barn och det är precis lika mänskligt att lipa om man är oskyldig.
Betänk att han efter förra häktningsförhandlingen "såg en ljusning", eftersom det inte fanns starka bevis. Sen blir han helt överraskad av att de plötsligt har starkare bevis. Då skulle jag också bryta ihop, om jag var oskyldig.
2015-08-27, 21:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
NB förklarar hur hans DNA kan finnas på offrets tillhörigheter, men vet han egentligen var tillhörigheterna och offret har hittats, vi andra vet inte. Just därför vore det intressant att få veta hur mycket NB har fått veta om fyndplatserna. Ponera att han inte vet var fynden har gjorts, hur kan han då ge den förklaring som han ger. Jag säger ju det, vore bra att veta vad polisen har berättat för NB för att kunna tolka hans förklaring.

Låt säga att polisen endast har konfronterat NB med att hans DNA har hittats på Lisas tillhörigheter men inte var de och kroppen hittades, då blir NB:s förklaring märklig tycker jag.

Om polisen har berättat för NB var kroppen återfanns så blir NB:s förklaring begriplig tycker jag.

Sammanfattningsvis, det är svårt att dra en slutsats av NB:s förklaring när vi inte vet vad NB har fått reda på tycker jag.
Ja, helt klart. Flera resultat återstår också. - Det är inte uteslutet att ett eller flera DNA-bevis har återfunnits på tillhörigheter som befunnit sig på sådana platser och på ett sådant sätt att de varken kan kopplas till NB:s vistelse/boende i området, eller till de arbeten han utfört där.
2015-08-27, 21:53
Bannlyst
Citat:
Det är uppenbarligen du som inte fattar det intressanta i det jag skriver. NB förklarar hur hans DNA kan finnas på offrets tillhörigheter, men vet han egentligen var tillhörigheterna och offret har hittats, vi andra vet inte. Just därför vore det intressant att få veta hur mycket NB har fått veta om fyndplatserna. Ponera att han inte vet var fynden har gjorts, hur kan han då ge den förklaring som han ger. Jag säger ju det, vore bra att veta vad polisen har berättat för NB för att kunna tolka hans förklaring.

Här snackar vi i nattmössan,,jag fattar inget uppenbarligen,,du skriver INGET INTRESSANT,,Hur vet du att NB förklarar sig?lr förklara hur hans Dna finns på Lisas handske??Ponera att han INTE ger någon förklaring,,du tycker NB förklaring verka märklig om han försöker förklara sig och varför hans DNA finns på hennes handske,,Vad få dig att tro att han försöker med detta??samtidigt som du tycker det verka begripligt om polisen har berättat för NB allt dom vet..
2015-08-27, 21:53
Bannlyst
Citat:
Jag är absolut en motpol.

Jag vet inte vad Xenia tror, kverulerar och hårklyver, dock ställer jag upp på en sak, och det är att man inte bör utesluta något så länge det inte finns en uppenbar anledning att göra det. Jag håller med Xenia att det än så länge inte går att utesluta att någon annan än NB är mördaren.

Jag tror att NB har med mordet att göra men utesluter inte att någon annan kan vara mördaren, inget konstigt att ha den ståndpunkten tycker jag.

Inte alls intrikat, mina maximer säger detsamma, men hon kverulerar som du säger och ser sitt perspektiv genom mgm............hm fattas några pusselbitar för mej att få hela bilden
Senast redigerad av whisperinger 2015-08-27 kl. 21:56.
2015-08-27, 21:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fel, fel. Han har inget barn och det är precis lika mänskligt att lipa om man är oskyldig.
Betänk att han efter förra häktningsförhandlingen "såg en ljusning", eftersom det inte fanns starka bevis. Sen blir han helt överraskad av att de plötsligt har starkare bevis. Då skulle jag också bryta ihop, om jag var oskyldig.

Skit samma om han har barn eller inte, byt ut barnet mot frun, syskon föräldrar eller någon annan som han har skadat. Jag kommenterade en uppfattning som gick ut på att det är märkligt att lipa om man är skyldig.

Att det är mänskligt att lipa om man är oskyldig motsäger inte att lipa om man är skyldig. Sammanfattningsvis, man kan knappast dra någon slutsats om skuld eller ickeskuld genom att studera om den misstänkte lipar eller inte.
2015-08-27, 21:56
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, helt klart. Flera resultat återstår också. - Det är inte uteslutet att ett eller flera DNA-bevis har återfunnits på tillhörigheter som befunnit sig på sådana platser och på ett sådant sätt att de varken kan kopplas till NB:s vistelse/boende i området, eller till de arbeten han utfört där.
Hela Blomberg torde vara nerblodat med den litauiske hantverkarens blod då i det fall han inte har något med LH:s öde att göra
Skulle inte anlita den hantverkaren som sätter blod överallt. Litauisk yrkesskicklighet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in