Citat:
Ursprungligen postat av
OY
sverigesradio.se citat;
Advokat Inger Rönnbäck företräder 35-åringen, och hon berättar hur den litauiske mannen förklarar de dna-spår som har hittats.
– Jag kan inte exakt gå in på vad han har svarat. Men de platser som är aktuella för spår är hans arbetsplatser, där han arbetar sex dygn per vecka och avsätter spår. Som hantverkare skadar man sig ibland och avsätter spår på olika platser. Det är vad han kan säga om det.
Åklagaren talar ju om DNA-spår på Lisa Holms tillhörigheter. Gäller den förklaringen även för de dna-fynden?
– Javisst, och vi har fortfarande inga skriftliga resultat, då är det svårt att värdera. Det kan ingen göra utan helt färdiga utlåtanden, inte ens åklagaren. Det är därför det dröjer, menar Inger Rönnbäck.
Vore intressant att veta om polisen har berättat för NB var Lisa hittades och var fynden av tillhörigheter har hittats. Hur kan NB ge den här förklaringen utan att veta att Lisa har varit på de platser där han jobbade?
Den blödande hantverkaren som mest jobbar på egen hand alltså

.
Det låter troligt eller inte. Lider månne litauern av blödarsjuka och sår som aldrig koagulerar och läks?
Lögnerna är lätta att genomskåda och mördaren och försvarsadvokaten har redan beslagits med lögn då de uppgivit att litauern aldrig sett eller haft någon kontakt med LH.
Det blir för litauern att krypa in på livstid.
Vissa likheter med etiopiern som mördade Elin Krantz i Göteborg 2010 som också blånekade och ljög trots överväldigande bevisning tycker jag.
Utlänningar som inte står för och vägrar att erkänna vad de gjort i Sverige, fy fan säger jag.
Synd att vi inte har dödsstraff för sånt här drägg.