2015-08-27, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det vet vi inte än. Eller, åtminstone inte jag. Själv tillhör jag den typen som vill se åklagarens bevisning innan jag fäller min dom.
Mmm jag undrar varför han lipade om han är skyldig? Har dom hittat hans sagg?
2015-08-27, 20:19
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är inte du enögd? Om bevisningen vore så övertygande som du hävdar skulle åklagaren åtalat i förrgår istället för att begära fyra veckors omhäktning. Två veckor hade alla gånger räckt, så det finns brister i bevisningen. Jag vill se bevisningen innan jag slutar tvivla på skuld, inte luddiga påståenden som att "DNA kan knytas till kroppen".
Bra poänger!

Vi bör hålla i åtanke att i massmedialt intressanta mål så belägger åklagaren advokaten med munkavle genom det sk yppandeförbudet samtidigt som åklagaren släpper godbitar i media och polisen läcker saker som är negativa för den misstänkte. Allt för att få den mediala opinionen på sin sida inför rättegången, ingen vågar eller vill säga det, men domstolarna kan ofta påverkas av massmedia.

Låt oss för ett ögonblick anta att åklagaren har stenhård bevisning. Är det då någon här som verkligen tror att åklagaren hade talat i gåtor och uttalat sig enormt luddigt? Är det någon som tror att åklagaren inte hade väckt åtal vid det här laget och inte begärt hela fyra veckor till?
Citat:
Ursprungligen postat av ButtFuck
Mmm jag undrar varför han lipade om han är skyldig? Har dom hittat hans sagg?
Hade dom hittat sperma så hade åklagaren gått ut med det eftersom skuldfrågan då varit tämligen uppenbar. Han säger inte ens att man hittat blod, han säger "DNA" vilket kan vara hudflagor, ett hårstrå, en avklippt nagelbit, lite svettsekret, en tappad ögonfrans eller vad fan som helst.
Senast redigerad av Fekalius 2015-08-27 kl. 20:22.
2015-08-27, 20:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
NB:s linje är glasklar: Han har aldrig sett LH och vet ingenting om henne; kan heller inte förklara hur hans DNA har hamnat på LH:s tillhörigheter men sagt att det måste bero på att han sedan en längre tid bott och arbetat i området inkl. vistats från och till i aktuella byggnader. - Något som hans advokat - vad jag kunnat se - inte har berört alls, är vad NB haft för sig under den kritiska tiden c:a 18.30 - 19.30. - Var befann han sig då; vad gjorde han?
Klart att hon inte har berört det, hon vill ha kvar advokattiteln.
2015-08-27, 20:21
Medlem
Citat:
Är inte du enögd? Om bevisningen vore så övertygande som du hävdar skulle åklagaren åtalat i förrgår istället för att begära fyra veckors omhäktning. Två veckor hade alla gånger räckt, så det finns brister i bevisningen. Jag vill se bevisningen innan jag slutar tvivla på skuld, inte luddiga påståenden som att "DNA kan knytas till kroppen".

Detta med att DNA kan knytas till kroppen kanske är detta trasiga linne som nämnts i tråden?

"Ett sönderrivet linne och Lisas bankomatkort har hittats av MP. En vän till mig vars släkting var med och gjorde fynden har berättat det. Tyvärr så vet jag inte var fynden gjordes eller när".
2015-08-27, 20:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Detta med att DNA kan knytas till kroppen kanske är detta trasiga linne som nämnts i tråden?

"Ett sönderrivet linne och Lisas bankomatkort har hittats av MP. En vän till mig vars släkting var med och gjorde fynden har berättat det. Tyvärr så vet jag inte var fynden gjordes eller när".
Kanske det, eller så kanske en blodfläck fanns på golvet bredvid kroppen, ett golv som han har jobbat till och från i åratal på.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
Varför i helvete försvarar du IR och mgm hela tiden ??? I Sverige har vi inte bara rättigheter som du vill så varmt försvara, vi har också skyldigheter, håller man sig inte lagens råmärken får det konsekvenser, om än jävligt tafatt många ggr........NB kanske borde begripa bättre och säga sanningen till sin advokat så hon slipper framstå som en komplett jubelidiot som hon gör just nu när hon framhärdar olika foliehattars tipps som ringts in, säkerligen inget annorlunda som figurerat här i tråden

Om NB verkligen är skyldig, varför ska han då berätta sanningen redan nu? Han vill förstås slippa undan straff. Då är det väl bättre att vänta och se hur hela bevisningen ser ut och dikta upp en historia efter den. Om inte åklagaren har en riktig tung bevisning som visar att han är mördaren bortom allt rimligt tvivel, då har han ju chansen att ställa till med en rejäl cirkus under rättegången om han vill det. Är han fräck - och har mage till det - kan han dra in lillbrorsan och frugan i händelseförloppet och då kan det bli riktigt knepigt för nämndemän och domare.
Senast redigerad av ReedMe 2015-08-27 kl. 20:46.
Bannlyst
Ja eller hur..börjar fan ana ugglor i mossen..sätter dom dit en oskyldig?
Bannlyst
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) Deetta är svarat på era frågor,,men det kommer att trollas till förbanelse,, mordet kommer inte att lösas,,,,därför att vissa vill inte det,,(tiden läker alla sår)
2015-08-27, 20:25
Bannlyst
Citat:

??? man inväntar ff bevis och förväntas få dom sista i nästa vecka, står ju överallt i media, nån sanningshalt ligger väl i det ? väcks åtal i september är det jävligt snabbt jobbat, och det lär du begripligen med förstå som är så engagerad, det argumentet med att det är lång tid är ju ett bevis för din ickeförståelse hur man arbetar och hur lång tid det tar att få in alla rapporter, toxologi mm + hänsyn till alla jävla sprängningar/skjutningar/våldtäkter som nu sker..........komplext, men du ger dej inte, devisen tomma tunnor skramlar mest genomsyrar den här tråden uppeldad av dej
Senast redigerad av whisperinger 2015-08-27 kl. 20:27.
2015-08-27, 20:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om NB verkligen är skyldig, varför ska han då berätta sanningen redan nu? Han vill förstås slippa undan straff. Då är det väl bättre att vänta och se hur hela bevisningen ser ut och dikta upp en historia efter den. Om inte åklagaren har en riktig tung bevisning som visar att han är mördaren bortom allt rimligt tvivel, då han ju chansen att ställa till med en rejäl cirkus under rättegången om han vill det. Är han fräck - och har mage till det - kan han dra in lillbrorsan och frugan i händelseförloppet och då kan det bli riktigt knepigt för nämndemän och domare.
Har man den taktiken ska man inte svara på frågor alls. Så gjorde Susanns mördare, (FB) Mord i Haninge på Susann Sallinen. Emad Aboras häktad för anstiftan 120924, och frikändes. NB svarar på frågor.
2015-08-27, 20:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jag försvarar inte NB, detta är ingen rättegång. Jag diskuterar alternativ till åklagarens teori. NB kanske är oskyldig.

NBs DNA finns på LHs tillhörigheter, alltså måste han ha hanterat grejerna efter hennes död. Ser det som orimligt att han skulle ha rört vid dem under det att hon levde, om han inte är GM.

Att hans DNA finns överallt på kullen och att det skulle förts över till henne/hennes grejer under det att någon annan hanterar kroppen ser jag som helt orimligt.

Karlns DNA finns på offret och/eller hennes saker. Klart är han inblandad. Punkt.
2015-08-27, 20:27
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Bra poänger!

Vi bör hålla i åtanke att i massmedialt intressanta mål så belägger åklagaren advokaten med munkavle genom det sk yppandeförbudet samtidigt som åklagaren släpper godbitar i media och polisen läcker saker som är negativa för den misstänkte. Allt för att få den mediala opinionen på sin sida inför rättegången, ingen vågar eller vill säga det, men domstolarna kan ofta påverkas av massmedia.

Låt oss för ett ögonblick anta att åklagaren har stenhård bevisning. Är det då någon här som verkligen tror att åklagaren hade talat i gåtor och uttalat sig enormt luddigt? Är det någon som tror att åklagaren inte hade väckt åtal vid det här laget och inte begärt hela fyra veckor till?

Hade dom hittat sperma så hade åklagaren gått ut med det eftersom skuldfrågan då varit tämligen uppenbar. Han säger inte ens att man hittat blod, han säger "DNA" vilket kan vara hudflagor, ett hårstrå, en avklippt nagelbit, lite svettsekret, en tappad ögonfrans eller vad fan som helst.
Han har bekräftat att det bland annat handlar om blod

Citat:
Parallellt med obduktionen har fler DNA-spår kunnat fastställas. Bland annat har man hittat den misstänkte 35-åringens DNA på Lisa Holms tillhörigheter, som enligt åklagaren binder 35-åringen till brottet

– Nu kan jag säga att det bland annat handlar om blodspår, säger Lars-Göran Wennerholm.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 39093

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in