Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Är inte du enögd? Om bevisningen vore så övertygande som du hävdar skulle åklagaren åtalat i förrgår istället för att begära fyra veckors omhäktning. Två veckor hade alla gånger räckt, så det finns brister i bevisningen. Jag vill se bevisningen innan jag slutar tvivla på skuld, inte luddiga påståenden som att "DNA kan knytas till kroppen".
Bra poänger!
Vi bör hålla i åtanke att i massmedialt intressanta mål så belägger åklagaren advokaten med munkavle genom det sk yppandeförbudet samtidigt som åklagaren släpper godbitar i media och polisen läcker saker som är negativa för den misstänkte. Allt för att få den mediala opinionen på sin sida inför rättegången, ingen vågar eller vill säga det, men domstolarna kan ofta påverkas av massmedia.
Låt oss för ett ögonblick anta att åklagaren har stenhård bevisning. Är det då någon här som verkligen tror att åklagaren hade talat i gåtor och uttalat sig enormt luddigt? Är det någon som tror att åklagaren inte hade väckt åtal vid det här laget och inte begärt hela fyra veckor till?
Citat:
Ursprungligen postat av
ButtFuck
Mmm jag undrar varför han lipade om han är skyldig? Har dom hittat hans sagg?
Hade dom hittat sperma så hade åklagaren gått ut med det eftersom skuldfrågan då varit tämligen uppenbar. Han säger inte ens att man hittat blod, han säger "DNA" vilket kan vara hudflagor, ett hårstrå, en avklippt nagelbit, lite svettsekret, en tappad ögonfrans eller vad fan som helst.