2015-08-27, 12:33
  #5365
Medlem
IIIDraculs avatar
Ni som ska sitta för brott mot kvinnor eller barn, kvinnofridskränkning och sånt, be till gud att ni hamnar på en peddoavdelning. Ni kommer få så mycket stryk där inne när de får reda på vad ni sitter för. Gå direkt till isol om ni kommer till vanlig avdelning. Det är min rekommendation. Har suttit många gånger. Brott mot kvinnor är nåt som dom hatar där inne. Så kommer ni till vanlig avdelning, vanligt fängelse så gå till isoleringen direkt bara och stanna där resten av voltan
Citera
2015-08-27, 16:04
  #5366
Medlem
Man kommer ju till en avdelning med likasinnade brott.
Citera
2015-08-27, 16:22
  #5367
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddhex
Man kommer ju till en avdelning med likasinnade brott.

Det är inte säkert. Det händer att intagna som är dömda för brott mot kvinnor och barn hamnar på normalavdeldningar. Har personligen råkat på både våldtäktsmän och kvinnomördare som KV försökt smyga in på avdelningar jag suttit på. När det väl fakta kommer fram (och det är lätt att kolla upp) då blir det inte roligt för vederbörande.

Hade en sån som du hamnat på min avdelning skulle du fått 10 sekunder på dig att gå ut till plitarna och begära isol.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-08-27 kl. 16:26.
Citera
2015-08-27, 18:14
  #5368
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Det är inte säkert. Det händer att intagna som är dömda för brott mot kvinnor och barn hamnar på normalavdeldningar. Har personligen råkat på både våldtäktsmän och kvinnomördare som KV försökt smyga in på avdelningar jag suttit på. När det väl fakta kommer fram (och det är lätt att kolla upp) då blir det inte roligt för vederbörande.

Hade en sån som du hamnat på min avdelning skulle du fått 10 sekunder på dig att gå ut till plitarna och begära isol.

Detta är så det är. Alla som suttit vet det. Det kom in folk som gett sig på kvinnor ibland på vår avdelning och det kommer alltid fram, sanningen. Sen ser man personen på isolpromenaden nästa dag.
Citera
2015-08-27, 22:12
  #5369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Detta är så det är. Alla som suttit vet det. Det kom in folk som gett sig på kvinnor ibland på vår avdelning och det kommer alltid fram, sanningen. Sen ser man personen på isolpromenaden nästa dag.

Jaha jaja bra att veta!
och vet att det jag har gjort är jävligt korkat och det finns inga undanflykter i det som jag har gjort, men till mitt försvar så är allt självförsvar..om man slår och spottar en i ansiktet så klarar man inte de hur länge som helst..man smäller av till slut, att "leva" med någon som alltid kritiserar vad man gör och sedan skriker och kallar en för sär/idiot lider av en funktionsnersättning då blir det jätte jobbigt och leva upp till de kravs hon ställde på mig, så om jag får fängelse så ok..
Citera
2015-08-28, 06:10
  #5370
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddhex
Jaha jaja bra att veta!
och vet att det jag har gjort är jävligt korkat och det finns inga undanflykter i det som jag har gjort, men till mitt försvar så är allt självförsvar..om man slår och spottar en i ansiktet så klarar man inte de hur länge som helst..man smäller av till slut, att "leva" med någon som alltid kritiserar vad man gör och sedan skriker och kallar en för sär/idiot lider av en funktionsnersättning då blir det jätte jobbigt och leva upp till de kravs hon ställde på mig, så om jag får fängelse så ok..

Försök förklara det för bikers och kriminella där inne. De läser din dom när du kommer in på avdelningen direkt och ljuger du om ditt brott får de reda på det dagen efter. Spelar ingen roll hur hemlig du försöker vara. Fångar är experter på att se när andra fångar ljuger. Vet inte hur men det bara är så.
Citera
2015-08-28, 13:33
  #5371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Försök förklara det för bikers och kriminella där inne. De läser din dom när du kommer in på avdelningen direkt och ljuger du om ditt brott får de reda på det dagen efter. Spelar ingen roll hur hemlig du försöker vara. Fångar är experter på att se när andra fångar ljuger. Vet inte hur men det bara är så.

Då får jag väl åka på stryk
allt händer av en anledning i guess
men är inte dömd ännu
vi får väl se 😊
Citera
2015-08-29, 14:50
  #5372
Medlem
Mattsson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddhex
Då får jag väl åka på stryk
allt händer av en anledning i guess
men är inte dömd ännu
vi får väl se 😊

Lyssna inte på honom, han försöker bara spela Allan med dig. Inte alla intagna bryr sig eller har ork att ens ta reda på vem du är.

Jävla Hollywoodskit att beskydda kvinnor och att intagna skulle få tag i dommar på insidan.

Att sitta påminner om skoltiden. Sålänge du inte sticker ut och är vaksam klarar du dig bra.

Dom flesta vill bara sitta sin tid i ensamhet.
Citera
2015-08-29, 17:55
  #5373
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddhex
Då får jag väl åka på stryk
allt händer av en anledning i guess
men är inte dömd ännu
vi får väl se 😊

Det är upp till dig själv om du vill åka på stryk. Som Dracul skrev så händer inget om du väljer isol ifall de skulle placera dig på en normalavd.

Sitter du på en sluten avd så kan du utgå ifrån att tillräckligt många kommer att reagera om du försöker dra en fuling och ljuga om din dom. Folk har väldigt gott om tid på insidan till att fundera över grejer som inte stämmer med andras stories. Allt kommer fram förr eller senare.
Citera
2015-08-29, 21:06
  #5374
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
... att intagna skulle få tag i dommar på insidan.

Det går alldeles utmärkt. Man ber via telefon/brev en kontakt på utsidan att ordna fram önskad dom via bl.a Lexbase, Kriminellt.com eller aktuell domstol.
Citera
2015-08-29, 21:19
  #5375
Medlem
Mattsson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Det går alldeles utmärkt. Man ber via telefon/brev en kontakt på utsidan att ordna fram önskad dom via bl.a Lexbase, Kriminellt.com eller aktuell domstol.

Visst är det så , men att säga att alla spenderar sin tid för att leta bråk på insidan är ren bullshit.

Tillomed du måste fatta det.
Citera
2015-08-29, 21:37
  #5376
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Tillomed du måste fatta det.

Varför det?


Så vitt jag vet brukar livstidarna ha en hel del överseende då de är mer för lugn och ro på avdelningarna. Att ljuga från start kan bli extremt påfrestande om lögnen uppdagas. Utöver de som ljuger så har man klientelet oskyldigt dömda. De som trots diverse domar, utlåtanden och riskbedömningar ändå anser sig vara totalt skuldfria och utsatta för diverse komplotter; de satte dit mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in