2015-08-27, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Skulder under en krona regleras inte i våra system. Om du stör dig på skuldsaldot kan du antingen skicka ett meddelande i inloggat läge eller ringa på 08-562 250 00 så kan vi boka bort det åt dig!

/Kristoffer, Avanza

Kan ni inte sluta hetsa då? Har en felaktig skuld på ett par ören och ni kräver att jag ska reglera skulden omgående innan ni säljer mitt innehav. Oskönt.
Citera
2015-08-27, 15:26
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Ett tips:

Om man vill byta courtageklass och har tid innan courtageklassen kan ändras kostnadsfritt, ta betalt för bytet. Bra uppsälj.

På rak arm tycker jag inte att det känns som en Avanzatjänst att ta betalt för courtageklassbyten. Om du slår oss en signal så kan vi säkert ordna det på studs istället. Vi finns på 08-562 250 00!

Citat:
Ursprungligen postat av Tvoan
Kan ni inte sluta hetsa då? Har en felaktig skuld på ett par ören och ni kräver att jag ska reglera skulden omgående innan ni säljer mitt innehav. Oskönt.

Det är ett standardiserat meddelande som visas på alla överbelånade depåer, oavsett storlek på överbelåningen. Om det skaver allt för mycket får du gärna skicka ett meddelande eller slå en signal, så fixar vi det!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-08-27, 15:29
Bannlyst
Citat:
På rak arm tycker jag inte att det känns som en Avanzatjänst att ta betalt för courtageklassbyten. Om du slår oss en signal så kan vi säkert ordna det på studs istället. Vi finns på 08-562 250 00!

Det är ett standardiserat meddelande som visas på alla överbelånade depåer, oavsett storlek på överbelåningen. Om det skaver allt för mycket får du gärna skicka ett meddelande eller slå en signal, så fixar vi det!

/Kristoffer, Avanza

Ja, jag förstår det. Jag överlever men mitt tips är att ni börjar hota när skulden är mer än en krona. Det blir en trevligare kundupplevelse då.
Citera
2015-08-27, 15:42
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:

/Kristoffer, Avanza
Tack Kristoffer, det löste sig med courtageklass bytet!

Tack igen!
Citera
2015-08-27, 15:47
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvoan
Ja, jag förstår det. Jag överlever men mitt tips är att ni börjar hota när skulden är mer än en krona. Det blir en trevligare kundupplevelse då.

Förstår hur du menar. Jag tar din feedback vidare!

Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Tack Kristoffer, det löste sig med courtageklass bytet!

Tack igen!

Det var så lite. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar i framtiden!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-08-27, 22:28
Medlem
ps3mafackas avatar
När man tittar på vilka som köper och säljer så står det avanza köpt och sålt SI och så mkt. Sen står det internt till höger , vad menas med internt?
Citera
2015-08-28, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ps3mafacka
När man tittar på vilka som köper och säljer så står det avanza köpt och sålt SI och så mkt. Sen står det internt till höger , vad menas med internt?

Både köparen och säljaren använder Avanza.
Citera
2015-08-28, 18:05
Avslutad
Funderingar angående mitt månads sparande.
Först var det ju tre fonder som sidan vägrar att jag sparar i. Fick bara felmeddelanden om att det inte gick att dra några pengar. Så dessa tre tröttnade jag på och tog bort.

Men det som finns kvar, vore roligt att kunna se när dessa pengar ska dras. Men jag hittar ingen info om månads sparandet.
Citera
2015-08-28, 22:33
Medlem
Spaders avatar
Kommer ni någon gång erbjuda låtsas-konton där man kan köpa fonder för låtsaspengar? Det vore riktigt nice att ha möjligheten att kunna simulera köp på detta vis.
Citera
2015-08-31, 11:12
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo
Funderingar angående mitt månads sparande.
Först var det ju tre fonder som sidan vägrar att jag sparar i. Fick bara felmeddelanden om att det inte gick att dra några pengar. Så dessa tre tröttnade jag på och tog bort.

Men det som finns kvar, vore roligt att kunna se när dessa pengar ska dras. Men jag hittar ingen info om månads sparandet.

Hej!

Du hittar all information kring ditt månadssparande under Mina sidor -> Överföringar -> Månadssparande. På rak arm låter det nästan som att du har tagit bort hela månadssparandet om du inte kan hitta infon på den hemsidan.

Har du möjlighet att slå oss en signal på 08-562 250 00 så kan vi hjälpa dig att sätta upp månadssparandet per telefon? Att det inte gick att dra pengar beror antingen på att det inte fanns pengar på kontot eller att du har råkat skriva fel kontonummer.

Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Kommer ni någon gång erbjuda låtsas-konton där man kan köpa fonder för låtsaspengar? Det vore riktigt nice att ha möjligheten att kunna simulera köp på detta vis.

Dessvärre har vi inga sådana planer i dagsläget, men jag vet att Privata Affärer har en sådan funktion om du skapar en användare på deras hemsida. Jag tar ditt önskemål vidare!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-08-31, 22:39
Medlem
Isnatts avatar
Jag verkar ha slagit fel lösenord fem gånger. Märkligt då jag använt samma lösenord länge. Men kommer in med bank/mobil-id. När jag försöker ändra lösenordet när jag är inloggad så står det 'Felaktigt nuvarande lösenord'. Men det är rätt lösen, har kollat i mina 'fuskpapper'. Hur gör jag för att ändra lösenord? Måste jag beställa hem ett nytt?
Citera
2015-09-01, 10:01
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag verkar ha slagit fel lösenord fem gånger. Märkligt då jag använt samma lösenord länge. Men kommer in med bank/mobil-id. När jag försöker ändra lösenordet när jag är inloggad så står det 'Felaktigt nuvarande lösenord'. Men det är rätt lösen, har kollat i mina 'fuskpapper'. Hur gör jag för att ändra lösenord? Måste jag beställa hem ett nytt?

Hej!

Om du har råkat spärra ditt användarnamn och lösenord så kommer du inte att kunna byta lösen, oavsett om du är inloggad med BankID. Du kan däremot slå oss en signal på 08-562 250 00, så kan vi hjälpa dig med upplåsning utan att du behöver beställa ett nytt lösenord.

/Kristoffer, Avanza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in