2015-08-27, 12:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Nya uppgifter:

http://www.expressen.se/gt/nya-uppgifter-talar-till-35-aringens-fordel/
Kraftfull rubrik, inte lika kraftfull text.
Varför texten inte är så kraftfull förklaras.
Citat:
Efter omhäktningen – nu kan Expressen berätta att försvaret fått in helt nya uppgifter som talar till hennes klients fördel. Hon kan inte gå in på vad tipsen innehåller i detalj eftersom hon har belagts med yppandeförbud – men berättar:
– Jag kan säga, att efter det här senaste som har skrivits är det väldigt många som ringer: Vittnen, anonymt och icke anonymt, och vill säga saker. Så det är intressant.
– De hör av sig och vill säga saker som de har på sitt hjärta i det här.
2015-08-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
"föreslår hon blev skjuten i munnen"???
Snälla säg att du va ironisk nu...eller försökte skämta... För du kan väl inte mena allvar?....
Nej klart..inte vet du...inte vet jag men detta låter ju vansinnigt långsökt.. Minst sagt 😜

Enligt min teori är detta möjligt. Om teorin har jag redan tidigare skrivit om. Låt mig ha min teori. Lisa kan ha tystats ner för gått.
2015-08-27, 12:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det kan vara värt att tänka på att i Litauen begås ca: 10 ggr fler mord jämfört i Sverige per 100 000 invånare, Litauen är alltså ett bra mycket våldsammare och farligare land jämfört Sverige.
Kvinnor och flickor har heller inte samma status som i vårt mer jämställda land och samhälle.
Där är den litauiske mördare formad, i främmande land mördar han en svensk tonårsflicka och hoppas på att komma undan och fortsätta sitt värv som om inget hänt.
Vem vet vad denna predator gjort i sitt liv tidigare?
Kanske finns det någon försvunnen flicka på den litauiska landsbygden, dumpad, aldrig återfunnen som inte rönt samma insats och uppmärksamhet som svenska Lisa Holm.
Mycket sannolikt skulle jag säga.
Litauern är formad i ett samhälle som med våra mått mätt är primitivt och ett av Europas farligaste länder som ligger i topp då det gäller mord per capita.
Öppna gränser kostar, godsägarens snikenhet att inte vilja betala svenska hantverkare svenska löner kostade Lisa Holm livet.
För min del får de gärna döma godsägare AJ för medhjälp till mord, det är det ju i egentlig mening.
Öppna gränser utan kontroll kostar svenska människoliv.
Om din statistik är sann, och det bor mer än 10 gånger så många svenskar som litauer i Götene kommun är sannolikheten störst att mordet begicks av en svensk, oaktat annat.
2015-08-27, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför texten inte är så kraftfull förklaras.

Just nu gillar du yppandeförbudet va? Det kan utnyttjas på alla det sätt. Vi lär inte få se vilka otroliga teorier den stackars polisen måste läsa om.
2015-08-27, 13:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Ja det går inte att värdera om det ligger någonting alls i det där. Som Hamilkar var inne på igår finns det också flera tänkbara källor till information helt utan värde:

- Alternativteoretiker härifrån och annorstädes som blandar ihop sina egna gissningar om det lilla material de har tillgång till med fakta och gärna vill delge advokaten sina - i sin egen tro - banbrytande slutsatser om hennes klients oskuld

- Folk som har ett horn eller flera i sidan till andra personer och gärna vill ta chansen att göra livet surt för dem. Kan vara en variant av första punkten också: Man tycker t ex så illa om "AJ" av nån anledning att man är övertygad om att han måste ha begått mordet

- De sedvanliga trollen som tycker det är spännande att se om de kan manipulera advokaten att springa till utredarna med desinformation de lämnat. Man kan nog tänka sig rätt avancerade upplägg här.

- Folk som faktiskt helt ärligt sett eller hört något som de utan den fulla kontexten (=tillgång till hela utredningen) felaktigt tolkar som ett bevis på litauerns oskuld.

Tills något av substans ev. framkommer så är den nyktraste gissningen att "tipsfloden" till advokaten mer speglar det stora allmänintresset i fallet än att det verkligen finns källor med relevant information som talar för annan GM eller åtminstone litauerns oskuld även med hänsyn til annan bevisning.
2015-08-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Enligt min teori är detta möjligt. Om teorin har jag redan tidigare skrivit om. Låt mig ha min teori. Lisa kan ha tystats ner för gått.

Klart du får ha din teori, liksom alla andra här.
Har bara svårt greppa den...jo nog är LH tyst nu, tragiskt nog
2015-08-27, 13:06
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om din statistik är sann, och det bor mer än 10 gånger så många svenskar som litauer i Götene kommun är sannolikheten störst att mordet begicks av en svensk, oaktat annat.
Lik förbannat var det en litauisk gästarbetare som mördade Lisa Holm i den svenska lantsortsidyllen.
Du som gillar statistik kan väl då räkna ut överrepresentationen med tanke på hur många litauer som bor i Götene kommun jämfört infödda svenskar.
Hur många miljoner % kan detta handla om?
Tack på förhand!!!
2015-08-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det var som jag trodde, du trollar bara. Inget av det som du påstår är fakta som kan du belägga utan är bara dina egna antaganden. Tro inte på alla rykten utan invänta FUP i stället. Det är ingen brådska. Skapar man en egen verklighet och håller benhårt på att det är sanningen riskerar man att bli tilldelad en foliehatt av oss andra när sanningen kommer fram. Ju hårdare man håller på sin egen "sanning" som till slut visar sig vara felaktig, desto större storlek på foliehatten. Ödmjukhet är en fin mänsklig egenskap. Du glömde att skriva vad motivet var. Alla mord behöver inte ha något motiv. Vad var motivet i Engla-fallet? Vad var motivet i Toni Alldén-fallet?
Det är ingenting jag glömt utan utelämnat det medvetet.
Engla blev mördad av en sjuk person och är inte mycket att säga om det, utan att det var mycket tragiskt.
Toni Allden var på älgjakt och fick mobilsamtal, därför en person behövde hans hjälp, han åkte dit och hade geväret med sig och allting blev kaos och urartade sig.
Jag tror inte på några rykten utan analyserar själv och brukar komma rätt.
Jag bryr mig inte om foliehattarna som ni delar ut, det borde du förstå.
Till alla mord finns det motiv, om det inte är en sjuk person i farten.

Den stora frågan i det här fallet är NB skyldig eller inte ?
Jag ställer frågan på vilket sätt och med vad transporterade NB i så fall om han är skyldig Lisa eller kroppen från stället där mopeden fanns till fyndplatsen ?
Varför har ingen brottsplats hittats om NB är skyldig?
Senast redigerad av Fagro 2015-08-27 kl. 13:27.
2015-08-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är ingenting jag glömt utan utelämnat det medvetet.
Engla blev mördad av en sjuk person och är inte mycket att säga om det, utan att det var mycket tragiskt.
Toni Allden var på älgjakt och fick mobilsamtal, därför en person behövde hans hjälp, han åkte dit och hade geväret med sig och allting blev kaos och urartade sig.
Jag tror inte på några rykten utan analyserar själv och brukar komma rätt.
Jag bryr mig inte om foliehattarna som ni delar ut, det borde du förstå.
Till alla mord finns det motiv, om det inte är en sjuk person i farten.
Du glömde fortfarande att ange motivet till att kidnappa Lisa. Vad jag vet har kidnappningshistorien inte framkommit officiellt av polisen men jag kan ju ha missat det.
2015-08-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Inga uppgifter skulle jag säga, taktik och rävspel av försvarsadvokaten.

Det ska noteras att advokaten inte delar med sig, så att polisen får tillfälle att utreda dessa "Perry Mason finter" och "Xenia konspirationer". Advokaten är väl medveten om att det är polisens skyldighet att utreda all information, eftersom åklagaren är skyldig att beakta objektivitet i utredningen som ska leda till ett åtal grundat på just objektivitet!" Man kan inte bara påstå att det finns andra gärningsmän, för den som påstår något har bevisbördan när det blir skarpt läge i tingsrätten.

Expressen har förgäves sökt ansvarige åklagaren Lars-Göran Wennerholm. Kriminalkommissarie Lars "Johansson kände inte till de nya uppgifterna:
Alla de uppgifter hon får har vi bett att hon lämnar till oss. Jag har inte fått någon sådan uppgift, säger han."

Jag har ett tips till åklagaren, dessa "tips" återfinns i Flashbacktråden, och de allra värdefullaste tipsen inkommer nattetid, när folk druckit och fått upp modet att berätta de de vet!

Är det någon som kommer ihåg Perry Mason? I varje avsnitt såg det pyrt ut för den åtalade. Tills i sista minuten där advokaten kom in, just före dom skulle avkunnas, med sensationella uppgifter om sanningen och det slutgiltiga beviset som friade klienten helt.

Men i riktiga världen, och i enlighet med den svenska rättsordningen så funkar inte advokaten Rönnbecks strategi. Jag ser snarare risk att hon kan få domstolen emot sig.
2015-08-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstorm11
Aj, lå och den yngre brodern. Har hört det från en av männen.

Angående söndagen så var bröderna lediga den söndagen, alla söndagar också för den delen.

Vem av männen? Någon svensk godsherre och hans kompanjon? Är någon utav dessa sanningsvittnen?

Den här typen utav tolkningar visar hur lätt det är att välja att tro på vissa personer för att de "bättre" (läs oberörbara) men att välja att inte tro på andra. Jag misstänker att Skaraborgspolisen gör precis på samma sätt. Det är inte förutsättningslöst.
2015-08-27, 13:27
Medlem
Citat:

Det beror på att IR är bunden av det mer och mer bisarra yppandeförbudet. Någon som däremot inte gäller åklagaren. Med det stör inte dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in