2015-08-27, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns inga bevis att han är någon gärningsman och är helt ologiskt också.
Ge dig nu Stupido! Du eller vi andra har ingen aning om vilka bevis som det finns mot mgm. Du trollar!
Citat:
Det där med NB:s DNA och blod finns ingen närmare beskrivning om utan allt är mycket svävande.
NB blev misstänkt därför det fanns DNA från honom på en sak han plockat upp som var en handske i ladan som tillhört Lisa.
Du vet inte vilka tekniska bevis och misstankar som finns mot mgm.
Citat:
En person kan inte kidnappa en tjej som Lisa så snabbt och effektivt, utan att det blir en fight, det måste helt enkelt vara två personer.
Ovanstående är så urbota dumt bara. En stor stark man tillika kroppsarbetare har absolut inte några som helst problem med att föra bort en späd tonårstjej. Vilken verklighet lever du i?
Citat:
Det finns så många rykten som påstår att kroppen var styckat, som kom på ett tidigt stadium, sannolikt av de som hade sett kroppen.
Motivet är inte mot Lisa som var en vanlig 17 årig skoltjej, utan sannolikt mot något helt annat.
För det första så heter det styckad inte styckat. Vad är då motivet enligt dig?
2015-08-27, 12:24
Medlem
När det gäller detta fall så kan jag inte sluta tänka på följande:

I en intervju med AJ berättade han att NB hade betet sig normalt efter Lisas försvinnande men att den yngre brodern hade betet sig konstigt. Varför skulle den yngre brodern bete sig konstigt om det var NB som hade gjort något med Lisa?

När jag såg fotona på de bägge bröderna så tyckte jag att den yngre hade något i blicken som antydde att han skulle kunna göra kvinnor illa medan NB såg helt normal ut.

NB har jobbat flera år i Sverige och skött sig och vad jag förstår finns det inte något på honom i Litauern heller, förutom en liten företeelse med en TV som försvann. Men om NB skött sig i så många år här i Sverige, varför skulle han då helt plötsligt begå ett mord?

Kan det vara så att NB skyddar sin bror?

Sen har vi det här med blodet. Vi vet inte var det hittats någonstans, men kan indikera att NB varit inblandad i att flytta kroppen och Lisas prylar.

Än så länge vet man dock så lite så man kan bara fundera kring allt detta. Men det känns konstigt och jag får liksom inte ihop det. En annan sak är varför NB skulle sprida Lisas saker utanför sitt hus om han var skyldig.

Tidigt i denna tråd var det någon som gav en hint om att man skulle titta på gästarbetare i området och det tycks ju som polisen gått på vad som skrivits på FB eftersom de redan efter ett par timmar riktade in sig på litauerna och på vägen har man nog missat en hel del.

NBs advokat har framfört mycket kritik mot polisens sätt att arbeta och jag kan inte dra mig till minnes att någon försvarsadvokat framfört så mycket kritik mot en utredning tidigare. Kanske det ligger något i det hon säger?

Nåja, man får vänta och se vad som kommer fram framöver. Jag hoppas att det inte är en utredning som riktar in sig på att finna en syndabock istället för att hitta den riktiga mördaren. För vem tjänar på det?
2015-08-27, 12:26
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Källa!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20831355.ab
2015-08-27, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
När det gäller detta fall så kan jag inte sluta tänka på följande:

I en intervju med AJ berättade han att NB hade betet sig normalt efter Lisas försvinnande men att den yngre brodern hade betet sig konstigt. Varför skulle den yngre brodern bete sig konstigt om det var NB som hade gjort något med Lisa?

När jag såg fotona på de bägge bröderna så tyckte jag att den yngre hade något i blicken som antydde att han skulle kunna göra kvinnor illa medan NB såg helt normal ut.

NB har jobbat flera år i Sverige och skött sig och vad jag förstår finns det inte något på honom i Litauern heller, förutom en liten företeelse med en TV som försvann. Men om NB skött sig i så många år här i Sverige, varför skulle han då helt plötsligt begå ett mord?

Kan det vara så att NB skyddar sin bror?

Sen har vi det här med blodet. Vi vet inte var det hittats någonstans, men kan indikera att NB varit inblandad i att flytta kroppen och Lisas prylar.

Än så länge vet man dock så lite så man kan bara fundera kring allt detta. Men det känns konstigt och jag får liksom inte ihop det. En annan sak är varför NB skulle sprida Lisas saker utanför sitt hus om han var skyldig.

Tidigt i denna tråd var det någon som gav en hint om att man skulle titta på gästarbetare i området och det tycks ju som polisen gått på vad som skrivits på FB eftersom de redan efter ett par timmar riktade in sig på litauerna och på vägen har man nog missat en hel del.

NBs advokat har framfört mycket kritik mot polisens sätt att arbeta och jag kan inte dra mig till minnes att någon försvarsadvokat framfört så mycket kritik mot en utredning tidigare. Kanske det ligger något i det hon säger?

Nåja, man får vänta och se vad som kommer fram framöver. Jag hoppas att det inte är en utredning som riktar in sig på att finna en syndabock istället för att hitta den riktiga mördaren. För vem tjänar på det?

Det kan vara så att 35-åringen är känslokall och inte har något samvete medan lillebror är mer som oss andra? Vet han eller anar att brorsan är inblandad är det klart han mår dåligt.
2015-08-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag undrar om du förstår att jag reflekterar över det faktum att några i tråden tror att stor uthållighet att inte erkänna är tecken på oskuld?

Ber ursäkt att jag lägger mig i saken. Nej, det har inte jag bemärkt. Få här i tråden tänker svart och vitt, antinegn eller.

Får jag fråga dig då om du tycker att tigandet syftar till skuld?
2015-08-27, 12:35
Medlem
Citat:
Det finns inga bevis att han är någon gärningsman och är helt ologiskt också.
Det där med NB:s DNA och blod finns ingen närmare beskrivning om utan allt är mycket svävande.
NB blev misstänkt därför det fanns DNA från honom på en sak han plockat upp som var en handske i ladan som tillhört Lisa.
En person kan inte kidnappa en tjej som Lisa så snabbt och effektivt, utan att det blir en fight, det måste helt enkelt vara två personer.
Det finns så många rykten som påstår att kroppen var styckat, som kom på ett tidigt stadium, sannolikt av de som hade sett kroppen.
Motivet är inte mot Lisa som var en vanlig 17 årig skoltjej, utan sannolikt mot något helt annat.
Det var som jag trodde, du trollar bara. Inget av det som du påstår är fakta som kan du belägga utan är bara dina egna antaganden. Tro inte på alla rykten utan invänta FUP i stället. Det är ingen brådska. Skapar man en egen verklighet och håller benhårt på att det är sanningen riskerar man att bli tilldelad en foliehatt av oss andra när sanningen kommer fram. Ju hårdare man håller på sin egen "sanning" som till slut visar sig vara felaktig, desto större storlek på foliehatten. Ödmjukhet är en fin mänsklig egenskap. Du glömde att skriva vad motivet var. Alla mord behöver inte ha något motiv. Vad var motivet i Engla-fallet? Vad var motivet i Toni Alldén-fallet?
Senast redigerad av Vierstein 2015-08-27 kl. 12:39.
2015-08-27, 12:46
Medlem
Kexet65s avatar
Nya uppgifter:

http://www.expressen.se/gt/nya-uppgifter-talar-till-35-aringens-fordel/
2015-08-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ge dig nu Stupido! Du eller vi andra har ingen aning om vilka bevis som det finns mot mgm. Du trollar!

Du vet inte vilka tekniska bevis och misstankar som finns mot mgm.

Ovanstående är så urbota dumt bara. En stor stark man tillika kroppsarbetare har absolut inte några som helst problem med att föra bort en späd tonårstjej. Vilken verklighet lever du i?

För det första så heter det styckad inte styckat. Vad är då motivet enligt dig?
Det blev ett fel det skall stå: jag kan inte se att det finns några bevis att NB är någon gärningsman.
En kidnappning måste gå mycket snabbt och därför är det två personer som utför den.
Det finns ingen möjlighet att Lisa kidnappades av en person.
Hon kunde ha blivit våldtagen och dödad vid mopeden, men inte kidnappad.
2015-08-27, 12:50
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Nya uppgifter:

Kraftfull rubrik, inte lika kraftfull text.
2015-08-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Jag tror också att polisen har tagit in en syndabock för att dom inte har något annat att gå på.
Är också ganska säker på att någon annan är inblandad och att dna är planterad.

Inte fan är han så dum att han sprider ut Lisas ägodelar så nära bostaden

Så ser detta ut. Jag tror inte heller att han är så dum. Troligtvis var det meningen enligt de ursprungliga planer att göra honom till skyldig. Men det var för set för honom att hoppa av leken när det blev allvar. Han knappast visste vad han hade gett sig in på.
2015-08-27, 12:53
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Nya uppgifter:

Inga uppgifter skulle jag säga, taktik och rävspel av försvarsadvokaten.
2015-08-27, 12:53
Medlem
Citat:
Nya uppgifter:

Nåt flashbacktips kanske
Senast redigerad av Vafaaannn 2015-08-27 kl. 12:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in