2015-08-27, 00:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
lisa hade kläder på sig när hon hittades. Det fanns dna på kläder och skor. Du får surfa bättre i media så du får snabbare info

Jamen är du full i kväll ???
Det finns ju ingen som helst info om att Lisa hade kläder på sig då hon hittades!
Och om du inte är enig så var god att posta källa på det, tack!
2015-08-27, 00:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
det är väl lite det jag skrev....

bara en oskyldig "normal" snubbe kan hävda sin oskuld och inte börja snacka.

om han är skyldig så måste han vara en härdad brottsling med ett "criminal record" på nåt sätt....
och det måste gå att hitta..
Men MGM kanske är en psykopat? Ölandsmördaren Pierre Karlsson sitter fortfarande och blånekar till det han dömdes för bara för att ta ett exempel. Finns ju ingen anledning att erkänna inblandning i mord om man inte har en jäkligt bra alternativ teori på lager. Är det så att att MGM skyddar någon annan mördare så börjar det bli ont om tid att berätta för att bli trodd iaf.
2015-08-27, 00:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
du hänger dygnet runt på den här tråden så du tappar verklighetsförankring, det finns att läsa i media sen ett par dgr

Källa på det ???
2015-08-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Källa på det ???
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lisa-holms-misstankte-mordare-begars-omhaktad/

Där antyds att hon har kläder på kroppen
2015-08-27, 00:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag har skrivit det också en del ggr i tråden att en normal funtad människa börjar snacka efter ett kort tag om hen är skyldig.

Polisen har nog fått värre människor att prata med sina metoder. NB har sen dag 1 bedyrat sin oskuld och inte sagt ett ord vad vi vet mer än att han inte har något med mordet att göra.

Han har enligt sin advokat mått välsigt dåligt, träffar psykolog och bröt ihop senast idag när förhandlingarna togs upp.

Antingen är han världens bästa skådespelare med starkt psyke av stål och helt iskall eller så är han genuint oskyldig till mordet. Nog vet han något iaf.

Brukar "normalt funtade" människor mörda 17-åriga flickor?

Kristoffer i Boden erkände inte. Marinamördaren Fredrik erkände inte. Det finns rätt många individer på death row i USA som inte var "career criminals" innan de begick sina bestialiska brott men ändå lyckades neka sig igenom hela processen och som dömda fått hjälp av supportrar på utsidan att sätta upp hemsidor där de deklarerar sig oskyldigt dömda. Inte sällan genom att ge en starkt missvisande beskrivning av sitt fall där viktiga bevis förtigs eller beskrivs på ett felaktigt vis.

Personligen tror jag nekandet kan bli lättare för vissa ju längre de håller ihop. Nekandet kan också vara lättare än att erkänna att man begått ett bestialiskt brott. Här kan också hänsyn till anhöriga spela in. En ung man i USA som var dömd för ett bestialiskt dubbelmord betedde sig som ovan beskrivet. Inför avrättningen bekände han för fängelseprästen att han visst var skyldig, men att han för sin mammas skull tänkte fortsätta neka även fastspänd på britsen därför att han var rädd att hon inte skulle överleva insikten om att hennes son verkligen begått ett fasansfullt brott.
2015-08-27, 00:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men MGM kanske är en psykopat? Ölandsmördaren Pierre Karlsson sitter fortfarande och blånekar till det han dömdes för bara för att ta ett exempel. Finns ju ingen anledning att erkänna inblandning i mord om man inte har en jäkligt bra alternativ teori på lager. Är det så att att MGM skyddar någon annan mördare så börjar det bli ont om tid att berätta för att bli trodd iaf.
Ont om tid? Om han har en trovärdig förklaring som kan styrkas så har han en månad kvar till åtal, en månad till dom och ytterligare två månader till hovrättsförhandlingen. Han hinner t.o.m. plocka navelludd på fyra månader.
2015-08-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Tror inte han skyddar någon annan, då bör han ha börjat glappa tidigare. Inte så kul att sitta häktad all den tid plus se fram emot livstids fängelse för att skydda någon annan.
2015-08-27, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Advokaten sa på frågan om det fanns DNA på kroppen: beror på hur man defenierar kroppen, kroppen har ju kläder på sig, ännu liten gåta för oss alla
Den rimligaste tolkningen är enligt mig att man har det på kroppen för det är på kläderna man har på kroppen vilken annan tolkning skulle vara rimligare med det tolkningsunderlaget egentligen?
2015-08-27, 00:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på att det fanns DNA på kläder och skor?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lisa-holms-misstankte-mordare-begars-omhaktad/

Citat:
Finns det DNA på kroppen?

– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm.

Det står inte att det fanns DNA på kläderna.

Om man läser det åklagrens sagde noga så tycker jag att man förstår att det handlar om kläder som Lisa HAFT på sig alltså INTE vad hon HADE på sig när hon hittades.

Åklagaren säger:

"Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm" dvs det är en bekräftelse på att Lisa i almenhet förstås har haft kläder på sig (som man då kan ha hittat MGMs DNA på ).

Hade hon haft kläder på sig när hon hittades hade åklagrens sagt:

Hon hade ju kläder på kroppen, säger Wennerholm"
2015-08-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Advokaten sa på frågan om det fanns DNA på kroppen: beror på hur man defenierar kroppen, kroppen har ju kläder på sig, ännu liten gåta för oss alla

Hmm, du menar åklagaren va?
2015-08-27, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag funderar oxå på om det gula huset var näst sista anhalten innan boden. Med tanke på den polisiära aktiviteten i det gula huset natten till 13/6. Men i min teori så var BO inte vid liv då, så jag begriper inte vad han skulle där inne och göra.
Han ville nog ha något lugnt ställe att spela ut sitt register på utan att behöva oroa sig över det världsliga med jordmänniskor och sådant störande. Många utav jordmänniskorna skulle antagligen inte förstå sig på hans förhöjda förfining och därför ville han nog lära ut den ostörd. De lokala byborna hade ju heller inte ens lärt sig hans språk, så han ville nog slippa beblanda sig med deras okänslighet. Samt att frikostigt dela med sig av ritningarna till en bättre värld, eller åtminstonde skönare i hans egna tycke och smak.

Finns det något som motsäger det?
2015-08-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Brukar "normalt funtade" människor mörda 17-åriga flickor?

Kristoffer i Boden erkände inte. Marinamördaren Fredrik erkände inte. Det finns rätt många individer på death row i USA som inte var "career criminals" innan de begick sina bestialiska brott men ändå lyckades neka sig igenom hela processen och som dömda fått hjälp av supportrar på utsidan att sätta upp hemsidor där de deklarerar sig oskyldigt dömda. Inte sällan genom att ge en starkt missvisande beskrivning av sitt fall där viktiga bevis förtigs eller beskrivs på ett felaktigt vis.

Personligen tror jag nekandet kan bli lättare för vissa ju längre de håller ihop. Nekandet kan också vara lättare än att erkänna att man begått ett bestialiskt brott. Här kan också hänsyn till anhöriga spela in. En ung man i USA som var dömd för ett bestialiskt dubbelmord betedde sig som ovan beskrivet. Inför avrättningen bekände han för fängelseprästen att han visst var skyldig, men att han för sin mammas skull tänkte fortsätta neka även fastspänd på britsen därför att han var rädd att hon inte skulle överleva insikten om att hennes son verkligen begått ett fasansfullt brott.

Marinamördaren Fredrik blånekade ja men tittar man på det förhör som finns att tillgå så kan en apa se att han ljuger så han tror sig själv. Han åkte på dels raderade sms som de lyckades återskapa.

Sedan tror jag att ganska många som anses "normala" är kapabla till att mörda någon. Om någon är mer eller mindre störd har väl med motivet att göra delvis kan jag tänka mig.

Jag menar också, jag tror att om flertalet här inne hade mördat någon och nekat till en början så hade de flesta av oss börjat glappa efter ett litet tag när polisen väl börjar bearbeta en.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in