2015-08-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han hade fått förlängd åtalstid utan att lämna ut dessa uppgifter till media. Varför öht lämna ut något och tala i tungor? Han låter som ett litet barn som försöker hålla en hemlighet och avslöjar lite, lite i taget. Vill han informera media om något kan han väl tala klarspråk.

Du missförstår vad jag menade, lämna ut till advokat (hela analysen med var/plats och typ)

Det blir advokaten varse när han väl inlämnar stämningsansökan och FUP.
2015-08-26, 23:41
Medlem
Kellywomans avatar
har fått en känsla av att alla de som körde med styckningsteorier har nu lugnat ner sig bara för att åklagare gått ut med att hon hade kläder på sig.
Och på kläderna finns dna-spår
2015-08-26, 23:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du missförstår vad jag menade, lämna ut till advokat (hela analysen med var/plats och typ)

Det blir advokaten varse när han väl inlämnar stämningsansökan och FUP.
Hur vet du att åklagaren inte talade i samma tungor inför häktningsdomaren som inför media? "DNA kan kopplas till kroppen" är skäl för misstanke och häktning.
2015-08-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
ja gud vilken skillnad. Det är enbart obstinata paragrafryttare som bryr sig. Det är tillåtet att inte tro att varje ord är på liv och död.
Att efter 2,5 månad arbeta efter hypotesen att hon dog samma kväll innebär med stor sannolikhet att hon dog samma kväll. Låt oss säga 99,9% men jag förstår att vissa obstinata vill istället diskutera de 0,1% som är totalt ointressanta

Nej Gud , jag hoppas och tror att det är sanningen vilket det förmodligen är men varför har det varit så svårt att fastställa detta, såg ett program en gång om utredningar som gällde alla stadier en kropp går igenom de första 12 dagarna så det borde vara enkelt för rättsläkare och patologer
2015-08-26, 23:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
har fått en känsla av att alla de som körde med styckningsteorier har nu lugnat ner sig bara för att åklagare gått ut med att hon hade kläder på sig.
Och på kläderna finns dna-spår
Jaha. Och var står det att Lisa hade kläder på sig?
2015-08-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det verkar också svårt att fastställa när hon dog och det borde väl vara rätt så enkelt egentligen genom maginnehåll, likfläckar förruttnelseprocesser mm
Är inte svårt att fastlandet på nån timmas diff, mobilen tappar kontakten klockan x och återfanns med MGM blod dna.
2015-08-26, 23:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Helt okej. Egentligen är det väl vad alla vi åskådare gissat på?
Kändes som hon var död så snart sökandet efter henne startade. Tragiskt men det gick nog jävligt snabbt

Är väl ändå mindre tragiskt att Lisa dog en snabb död än att hon varit eventuellt inspärrad och senare dödats?
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

lisa hade kläder på sig när hon hittades. Det fanns dna på kläder och skor. Du får surfa bättre i media så du får snabbare info
Medlem
Citat:

Advokaten sa på frågan om det fanns DNA på kroppen: beror på hur man defenierar kroppen, kroppen har ju kläder på sig, ännu liten gåta för oss alla
2015-08-26, 23:47
Medlem
En tanke slog mig nyss. Tänk om MGM gör fullbordat suicid i häktet?! För att han är skyldig men nekar eller för att han är oskyldig men misstänkt.
Snacka om frustration det skulle innebära....
2015-08-26, 23:48
Bannlyst
Citat:

du hänger dygnet runt på den här tråden så du tappar verklighetsförankring, det finns att läsa i media sen ett par dgr
2015-08-26, 23:48
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Är väl ändå mindre tragiskt att Lisa dog en snabb död än att hon varit eventuellt inspärrad och senare dödats?
instämmer........ju snabbare desto bättre. Och jag tror det gick riktigt snabbt och sen blev det allmän förvirring hur man skall röja undan kroppen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in