2015-08-26, 19:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
Nej det finns inga hus med balkonger där och dessutom är cafeägarinnan bosatt 3.5 mil från cafet
Det kan vara så att kaféägaren missförstod och vittnet såg genom fönstret. Huset öster om kaféet har fönster.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
Nej det finns inga hus med balkonger där och dessutom är cafeägarinnan bosatt 3.5 mil från cafet

Spelar ju ingen roll var cafeägarinnan bor festen och vittnet skulle ju ha befunnit sig i området vid cafeet.
Bara synd med den där balkongen som inte finns, kanske det var en veranda ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Givetvis kan AJ ha stått och pratat med Lisa utefter vägen, men uppgiften att någon såg Lisa och att bilen såg ut att vara AJ:s blir ju intetsägande eftersom uppgiften kommer ifrån ett vittne som befann sig på en balkong som inte finns.

Det här har varit med tidigare, fast utan balkong.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-08-26, 19:35
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Politiker är faktiskt bra för oss företagare i Skövde. Men lita på deras ord ska man aldrig göra. Nej är personer med olika funktioner i våran underbar stad. Men som sagt kanske har folk börjat ljuga för varandra helt plötsligt, även om jag tar det för osannolikt då vi i en stad som Skövde lever på trovärdighet i affärer. Men svaret bör väl komma om sisådär 10-14 dagar om jag fattat rätt.

Vad kommer att hända då menar du?

Annars, är det de flestas uppfattning som du pratat med - hört rykten ifrån , att kroppen blivit styckad?
2015-08-26, 19:38
Medlem
Horrorgrams avatar
Jag är 100 procent säker att det är rätt GM.

Hans blod finns på hennes tillhörigheter.

Jag tror dock detta var något som gick snett. Inget planerat. Allting tyder på oplanering och ren panik. Liksom gömma kroppen så nära caféet? Och slänga ut alla fynd så klumpigt?

Kanske hade Lisa stämt träff med GM och därför hon just den dagen skulle åka hem själv och inte bli hämtad, sen gick de inte som GM hade velat.
2015-08-26, 19:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, Hovsgärde spärrades av...
Ja, det är väldigt nära platsen där byggbod stod.
Det är omnämnt i tråden av bla mig själv och "Vanstyretstid", men jag noterar att respektives info ej samstämmer med varandra.

"där byggboden stod", är den bortflyttad nu, tog polisen med sig hela boden ?
På vilket sätt är ni oeniga om polisens aktiviteter på Hovsgärde?
2015-08-26, 19:45
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
[/spoiler]

"där byggboden stod", är den bortflyttad nu, tog polisen med sig hela boden ?
På vilket sätt är ni oeniga om polisens aktiviteter på Hovsgärde?

Fraktades bort en eller två dagar efter att LH hittades .
2015-08-26, 19:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Spelar ju ingen roll var cafeägarinnan bor festen och vittnet skulle ju ha befunnit sig i området vid cafeet.
Bara synd med den där balkongen som inte finns, kanske det var en veranda ?

Kanske man borde utgå ifrån vad som faktiskt sägs i det påstådda vittnesmålet, hen säger balkong, då utgår vi ifrån att det är balkong man menar och inte fönster, blir enklare att värdera och diskutera information om man faktiskt förhåller sig till det som sägs och låter bli att lägga till och dra ifrån tror jag.
2015-08-26, 19:55
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Fraktades bort en eller två dagar efter att LH hittades .
OK, antar att du menar av polisen?
2015-08-26, 19:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske man borde utgå ifrån vad som faktiskt sägs i det påstådda vittnesmålet, hen säger balkong, då utgår vi ifrån att det är balkong man menar och inte fönster, blir enklare att värdera och diskutera information om man faktiskt förhåller sig till det som sägs och låter bli att lägga till och dra ifrån tror jag.
det kanske är lite ironi?
2015-08-26, 19:57
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
OK, antar att du menar av polisen?

Antar att Polisen tog med den för undersökning !
2015-08-26, 20:16
Medlem
Det var den yngre av bröderna som tog i handsken

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in