2015-08-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hände inte i Skövde.

Det skrev väl hen heller?
2015-08-26, 18:22
Medlem
Tobbe76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hände inte i Skövde.
Där har du en poäng !!!
Men som du säkert vet så sköts hela undersökningen från Skövde.....
2015-08-26, 18:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det jag undrade var vilka olika typer av DNA det finns, eftersom åklagaren sa flera olika DNA-träffar bland annat blod.

Tror du verkligen åklagaren skulle våga gå ut med detta om DNA om han inte hade mer än så att komma med. Blod på kläder som LH hade på sig t.ex.

Vi vet ju förstås för lite. Mycket möjligt att det finns DNA avsatt i mängd och form och på ställen som inte lämnar så mycket utrymme för bortförklaringar. Sedan kan det ju även vara så att ”arbetsboden” inte är ett utrymme där MGM haft skäl att vistas. Då blir det förstås knepigare att hänvisa till indirekt kontaminering på BO,s kläder/kropp.
2015-08-26, 18:24
Medlem
Tobbe76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Om mindre än en månad kommer FUPEN ut och då vet vi om hon blev styckad.

En sak som talar mot att hon blev styckad är att föräldrarna identiferade henne snabbt. Tror du att de fick identifiera ett huvud och ett par solbrända ben?
Det finns mer än ett sätt att identifiera en person. Men som sagt vi får se vad som sker, bara den som gjort det blir dömd så är jag nöjd.
2015-08-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att din hypotes om sperma i en arbetsbod är rimlig, och anser att du kan bortse ifrån argument som att boden har stora fönster, det fanns nämligen gardiner i den, och om de gardinerna mot förmodan inte skulle räcka till så är argumentet ändå direkt löjligt då en jacka eller tröja kan användas för att förhindra insyn.

Angående spannmålstorken i eller vid ladan, är den under uppförande, var den uppförd men inte färdig för att tas i bruk? Vem har mest koppling till spannmålstorken, den som jobbar med den eller takläggaren?
Det verkar att rinner DNA från takläggaren vart än han går eller befinner sig (enligt hennes försvarare och några experter).
2015-08-26, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det verkar att rinner DNA från takläggaren vart än han går eller befinner sig (enligt hennes försvarare och några experter).

Håller med. Kan undra om hans advokat ligger med den åtalade eller något. Verkar väldigt tagen och verkar tro att han är oskyldig, även om det är hennes arbete så borde även hon vara objektiv som hon gnäller att åklagare och andra inte är.
2015-08-26, 18:28
Medlem
Tobbe76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan absolut skära sig när man håller på med styckning, jag undrar dock vilken tilltro du generellt sett har till onyktra personers trovärdighet? Lite nyfiken på vilken typ av offentliga personer som du fick information ifrån? Om det var politiker så skulle jag sätta den informationskanalen på första trappsteget i trovärdighetstrappan.

Jag säger dock inte att du är ute och seglar, offret kan givetvis vara styckat.
Politiker är faktiskt bra för oss företagare i Skövde. Men lita på deras ord ska man aldrig göra. Nej är personer med olika funktioner i våran underbar stad. Men som sagt kanske har folk börjat ljuga för varandra helt plötsligt, även om jag tar det för osannolikt då vi i en stad som Skövde lever på trovärdighet i affärer. Men svaret bör väl komma om sisådär 10-14 dagar om jag fattat rätt.
2015-08-26, 18:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Jag är seriös och söker information för att kunna bilda mig en uppfattning, att tala om rinnande DNA tycker jag är märkligt, vad menar du med det?

Jag anser inte att det är fel att vända på alla stenar även om jag tror att han har med mordet att göra, tycker du?
2015-08-26, 18:30
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Det finns mer än ett sätt att identifiera en person. Men som sagt vi får se vad som sker, bara den som gjort det blir dömd så är jag nöjd.

Japp och jag hoppas att bevisningen är övertygande.
2015-08-26, 18:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:

En sak som talar mot att hon blev styckad är att föräldrarna identiferade henne snabbt. Tror du att de fick identifiera ett huvud och ett par solbrända ben?
Att någon av föräldrarna skulle ha fått se kroppen är en väldigt osäker uppgift. Mer troligt är att hon identifierades genom DNA eller möjligen foto.
2015-08-26, 18:34
Medlem
Vet man säkert att FUPen kommer bli offentlig? Kommer rättegången vara också vara offentlig?
2015-08-26, 18:35
Medlem
Citat:

Dom kan ha fått se ett fotografi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in