2015-08-26, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Lena presenterade Lisa för AJ på förmiddagen.

På så vis. Undra varför hon ens presenterade någon för AJ. Låter lite skumt sådär..

*Det hääär AJ, är LISA. Hon är ny här. Fin tjej med blont hår och blåa ögon..* Eh...
2015-08-26, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag tror också att det var en tillfällighet att det hände just då .
Gissar på att NB körde mot/förbi Cafet , och fick se henne ensam där .
Han försöker få kontakt , hon blir rädd vilket gör NB stirrig och orolig för vad hon ev kommer att säga till Cafeägaren om det som hänt .
Han fattar ett väldigt dålig beslut .

Det vore intressant att veta om det förekom att någon tjej lämnade caféet ensam som sista personal. Om inte, varför skulle mördaren satsa på att till exempel våldta en tjej vid caféet?

Och om det inte brukade hända att någon tjej stängde på egen hand så bör ju mördaren ha känt till det om han har spanat och planerat, eller?

Den andra tjejen med moped, hade hon någon relation till NB tro? Kan det vara henna NB var ute för att träffa och därför befann sig vid caféet den där kvällen?

Tänker högt och gör inte anspråk på att sitta inne med sanningen.
2015-08-26, 19:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag talade mer om ett möte mellan BO och AJ. Balkong har heller inte jag uppfattat att det fanns i området.

Givetvis kan AJ ha stått och pratat med Lisa utefter vägen, men uppgiften att någon såg Lisa och att bilen såg ut att vara AJ:s blir ju intetsägande eftersom uppgiften kommer ifrån ett vittne som befann sig på en balkong som inte finns.
2015-08-26, 19:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessylin
Jag har närstående som känner cafeägarinnan. Har genom dessa fått reda på att det samma kväll som Lisa försvann var någon större fest i området vid cafeet. Ett vittne hade enligt cafeägarinnan suttit på sin balkong och sett Lisa stå mitt emot cafeet lutandes framåt mot en bil (längs vägen) med hjälmen under armen. Enligt detta vittne såg bilen ut att tillhöra markägaren Arne Jönsson, men hon var dock inte säker. Det här med festen, har det framkommit tidigare i tråden? Är ny här,så jag vet inte vad som nämnts tidigare. Mycket folk och bilar ska ha varit i cirkulation samma kväll just pg a detta.

Mitt fetande.

Ja det låter ju absolut väldigt intressant!, men problemet är att det finns ju inte, vad jag kan se i alla fall, någon bostad med balkong just intill/nära cafeet, så hur skulle det då ha gått till att detta "vittne suttit på sin balkong och sett Lisa stå mitt emot cafeet lutandes framåt mot en bil (längs vägen)?"
2015-08-26, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Givetvis kan AJ ha stått och pratat med Lisa utefter vägen, men uppgiften att någon såg Lisa och att bilen såg ut att vara AJ:s blir ju intetsägande eftersom uppgiften kommer ifrån ett vittne som befann sig på en balkong som inte finns.

Ja sen vet ingen vad som hände. Kan ha ryckt i AJ:s baguette och saker hände snabbt. Sen låg andra individer i diken i närheten för att förbereda plantering av bevis och DNA som talar för att den häktade blir fälld. Små små samhällen, där kan mycket hända på mycket kort tid .
2015-08-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
På så vis. Undra varför hon ens presenterade någon för AJ. Låter lite skumt sådär..

*Det hääär AJ, är LISA. Hon är ny här. Fin tjej med blont hår och blåa ögon..* Eh...

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Citat:
Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.

– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting
2015-08-26, 19:21
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Jag förstod att det var skämt
Är kanske 70-30 som tror det är rätt gärningsman. Sållar man bort allt skitsnack så handlar mycket om att det blir kanske svårt för åklagaren att få till en fällande dom och folk är förbannade på att det kanske ej räcker med DNA. Prata med mina tre jurister på firman om detta och iofs är dom affärsjurister men fått förklarat att det ej är en straffspark för åklagaren. Men själv tvekar jag om det är rätt person häktad, för kan inte köpa han varit så korkad med spår och lägga henne på sin arbetsplats. Angående godsägare så är han en idiot i affärer men ej ngn dräpare säger folk.

Vet du om någon pratar om, om det skulle kunna vara AJs son GJ ?
Senast redigerad av Theforeigner 2015-08-26 kl. 19:23.
2015-08-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guayacan
Hon kanske inte blev dödad direkt ?
kan ju tillexempel varit bunden och inlåst nånstans första natten.

Citat:
Polisen: Vi tror att Lisa Holm dog samma kväll hon försvann
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21313714.ab
2015-08-26, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21313714.ab

Ja jo men tror gör man också i kyrkan. Om polisen vet att hon dog samma dag/natt eller tätt inpå försvinnandet så tror jag mer på det.. Kan som sagt ha varit en olycka som vi pratade om tidigt i tråden om.
2015-08-26, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Ja det låter ju absolut väldigt intressant!, men problemet är att det finns ju inte, vad jag kan se i alla fall, någon bostad med balkong just intill/nära cafeet, så hur skulle det då ha gått till att detta "vittne suttit på sin balkong och sett Lisa stå mitt emot cafeet lutandes framåt mot en bil (längs vägen)?"

Nej det finns inga hus med balkonger där och dessutom är cafeägarinnan bosatt 3.5 mil från cafet
2015-08-26, 19:26
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vore intressant att veta om det förekom att någon tjej lämnade caféet ensam som sista personal. Om inte, varför skulle mördaren satsa på att till exempel våldta en tjej vid caféet?

Och om det inte brukade hända att någon tjej stängde på egen hand så bör ju mördaren ha känt till det om han har spanat och planerat, eller?

Den andra tjejen med moped, hade hon någon relation till NB tro? Kan det vara henna NB var ute för att träffa och därför befann sig vid caféet den där kvällen?

Tänker högt och gör inte anspråk på att sitta inne med sanningen.

Utan att veta tror jag inte någon ensam tjej brukade låsa/larma själv .
Han kan ju passera när tjejerna låser , blir triggad vänder bilen och passerar igen när LH blivit ensam kvar !!!
Men det är bara spekulationer från mig .
Har funderat på om uppgiften om att LH pratar med någon i en svart SUV kan vara sanning eller bara är påhitt , det är ju mycket viktig grej .
2015-08-26, 19:26
Avslutad
Fick lite vibbar från en musikslinga och lite musiklistor från spel som jag lyssnade mycket på när LH just hade försvunnit och fick lite nostalgivibbar efter några bärs här nu.. Hur tror ni hon dog och tror ni att hon våldtogs med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in