2015-08-26, 18:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hon säger att det är naturligt att man hittat MGMs DNA och blod på några av Lisas tillhörigheter som man hittat i olika delar av området. Jag tyckte att det var konstig att man hittat bara hans DNA men inte hans brors och de andra som bor/jobbar i området och topsat för DNA. Tycker du inte?

Säger hon verkligen så, eller säger hon något i stil med att det är naturligt att en kroppsarbetares DNA finns på de platser där hen har arbetat? Och menar underförstått att det kan finnas naturliga förklaringar till att offrets tillhörigheter har besudlats med den misstänktes DNA?

Jag vet inte, men så tolkar jag försvararen.

Nej, jag tycker inte att det är särskilt konstigt med tanke på att DNA sällan droppar som manna ifrån himlen. Det kan ju vara så att offrets tillhörigheter har varit i kontakt med en yta där den häktades DNA fanns men inte broderns eller någon annans, slumpen.
2015-08-26, 18:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Usch låter hemskt. Ja, snart får vi veta. MGM jobbade väl med mycket fysiska saker? Han kan ha blött från massvis av små sår från arbetet i sig. Har han bråttom vid en ev styckning så finns det säkert många sätt att skära sig på. Fanken vad detta har varit läskigt att följa genom sommaren. Hoppas vi får en förklaring snart.

GM har brutit sönder mobilen, dessutom i ett väldigt stressat läge. Där och då tror jag han skar sig. Hårdplast och displaydelar kan vara ordentligt skarpa saker.
2015-08-26, 18:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Nej just det feta är att jag tror på dom som pratar med mig om det. Jag sitter ej och säger ngn lögn till dom för nästa dag kanske jag behöver göra affärer med ngn av dom. Därför jag menar trovärdighet är A och O. Men hade aldrig sett dom rubrikerna förut får kolla extra noga nästa gång jag köper oxfilé så jag ej blir blåst. Men som sagt var att JAG trodde på dom. Men som sagt pratas i hela stan om detta och ser bara bland mina anställda alla pratar om detta hemska fall. Så jag hoppas du har rätt och flickan dog snabbt och smärtfritt och den person som gjort detta får livstid!!!

Det var lite på skoj, men mest på allvar. Jag förstår dig fullt ut, men det pratas även här i tråden, allt som sägs måste inte vara sant och mycket är hörsägen, det jag ville säga. Offret kan vara styckat, men jag skulle nog vara försiktig med att tro på någon som påstår att det är sanning.

Vore intressant att höra mer skvaller, vad pratas det om förutom styckning, hur går snacket i stort?
2015-08-26, 18:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Varför skulle det vara dynga? AJ har själv sagt i tidigt stadium att han träffade LH samma dag som hon försvann. Varför ens nämna det? Kan mycket väl ha varit när AJ satt i sin bil och LH stod bredvid och dessa förde ett samtal.

Därför att det inte finns en balkong varifrån man kan se området mittemot caféet. Att säga att någon såg Lisa ifrån en sådan balkong är dynga, vad tycker du att det är?
2015-08-26, 18:59
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om NB inte arbetade söndagar, och det var första dagen som Lisa dessutom körde moped till jobbet, hur rimmar det med att NB skulle ha planerat att göra något med Lisa den där söndagen. Han bör i så fall knappast känna till att hon jobbar söndagar eftersom att han själv inte jobbar vid caféet när det är söndag och inte heller att hon den här söndagen körde moped till jobbet.

Om han har spanat på Lisa i samband med sitt jobb vid ladan så bör det handla om lördagar och de dagar som kan vara aktuella för honom att iakttaga Lisa blev hon lämnad och hämtat på jobbet.

Jag tänker så angående att han skulle kunna ha planerat att göra just Lisa något, jag finner det osannolikt och satsar en slant på att en tillfällighet gjorde att just Lisa mördades.

Jag tror också att det var en tillfällighet att det hände just då .
Gissar på att NB körde mot/förbi Cafet , och fick se henne ensam där .
Han försöker få kontakt , hon blir rädd vilket gör NB stirrig och orolig för vad hon ev kommer att säga till Cafeägaren om det som hänt .
Han fattar ett väldigt dålig beslut .
2015-08-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Politiker är faktiskt bra för oss företagare i Skövde. Men lita på deras ord ska man aldrig göra. Nej är personer med olika funktioner i våran underbar stad. Men som sagt kanske har folk börjat ljuga för varandra helt plötsligt, även om jag tar det för osannolikt då vi i en stad som Skövde lever på trovärdighet i affärer. Men svaret bör väl komma om sisådär 10-14 dagar om jag fattat rätt.
Om jag kommer ihåg rätt, läste jag nånstans att en eller några poliser grät när de såg kroppen. Det är möjligt att den var styckad.
2015-08-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Jag vet inte alls vad som kan tänkas "svärtas". Inte heller om det faktum att hon är död spelar roll för sekretessen. Någon annan som vet?

Garanterat obduktionsbilder, bilder från fyndplatsen.
2015-08-26, 19:06
Medlem
Tobbe76s avatar
Jag förstod att det var skämt
Är kanske 70-30 som tror det är rätt gärningsman. Sållar man bort allt skitsnack så handlar mycket om att det blir kanske svårt för åklagaren att få till en fällande dom och folk är förbannade på att det kanske ej räcker med DNA. Prata med mina tre jurister på firman om detta och iofs är dom affärsjurister men fått förklarat att det ej är en straffspark för åklagaren. Men själv tvekar jag om det är rätt person häktad, för kan inte köpa han varit så korkad med spår och lägga henne på sin arbetsplats. Angående godsägare så är han en idiot i affärer men ej ngn dräpare säger folk.
2015-08-26, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför att det inte finns en balkong varifrån man kan se området mittemot caféet. Att säga att någon såg Lisa ifrån en sådan balkong är dynga, vad tycker du att det är?

Jag talade mer om ett möte mellan BO och AJ. Balkong har heller inte jag uppfattat att det fanns i området.
2015-08-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessylin
Jag har närstående som känner cafeägarinnan. Har genom dessa fått reda på att det samma kväll som Lisa försvann var någon större fest i området vid cafeet. Ett vittne hade enligt cafeägarinnan suttit på sin balkong och sett Lisa stå mitt emot cafeet lutandes framåt mot en bil (längs vägen) med hjälmen under armen. Enligt detta vittne såg bilen ut att tillhöra markägaren Arne Jönsson, men hon var dock inte säker. Det här med festen, har det framkommit tidigare i tråden? Är ny här,så jag vet inte vad som nämnts tidigare. Mycket folk och bilar ska ha varit i cirkulation samma kväll just pg a detta.
Som sagt, jag står fast vid min hypotes att AJ på något sätt är inblandad. Kan inte se varför GM annars skulle ta risken att blir upptäckt när BO skulle gömmas på Martorp. Den risken tar man inte, det är helt ologiskt.
2015-08-26, 19:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Tror du verkligen de fick se ett foto? Jag skulle nog kräva att få se min dotter och inte via ett foto..
Det är möjligt att du skulle kräva det men du skulle nog inte få det. Vid trippelmordet i Uddevalla så skickades kropparna direkt till obduktion utan att anhöriga fick se de. Tar ett utdrag:

Citat:
Familjen Farraj informerades om att deras son Ala var död och att han hade skjutits till döds i Uddevalla under natten. Familjen hade önskemål om att få se kroppen och ta farväl. De
informerades om att kroppen tagits till Göteborg och att obduktion skulle ske under
kommande vecka och att polisen skulle höra av sig då de kunde få se kroppen.

Och det var en helt färsk kropp. Så att anhöriga skulle ha fått se kroppen före obduktion i det här fallet verkar ytterst osannolikt. Nästa utdrag är fyra dagar efter trippelmordet:

Citat:
Hon sa att hon har blivit lovad kontakt med polisen och att hon har försökt ringa flera gånger
men utan resultat. Hon känner sig förtvivlad och vill ha svar på många frågor.
Hon vill veta vilka skador hennes dotter har/hade och när hon/de kan få se henne. Hon vill
även veta var hennes telefon är och när och hur de får tillgång till hennes dotters ägodelar i
lägenheten och i övrigt.

Så fyra dagar efter morden så hade inte morsan till den mördade tjejen fått se sin dotters kropp heller.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-08-26 kl. 19:17.
2015-08-26, 19:10
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara dynga? AJ har själv sagt i tidigt stadium att han träffade LH samma dag som hon försvann. Varför ens nämna det? Kan mycket väl ha varit när AJ satt i sin bil och LH stod bredvid och dessa förde ett samtal.

Lena presenterade Lisa för AJ på förmiddagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in