2015-08-26, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
Vet man säkert att FUPen kommer bli offentlig? Kommer rättegången vara också vara offentlig?

Alla fupar är offentliga när åtal görs. Rättegångar kan vara bakom lykta dörrar och det tror jag denna blir tyvärr. Kunde åskådare vara med han nog den häktade dö för snabbt.
Medlem
Jag har närstående som känner cafeägarinnan. Har genom dessa fått reda på att det samma kväll som Lisa försvann var någon större fest i området vid cafeet. Ett vittne hade enligt cafeägarinnan suttit på sin balkong och sett Lisa stå mitt emot cafeet lutandes framåt mot en bil (längs vägen) med hjälmen under armen. Enligt detta vittne såg bilen ut att tillhöra markägaren Arne Jönsson, men hon var dock inte säker. Det här med festen, har det framkommit tidigare i tråden? Är ny här,så jag vet inte vad som nämnts tidigare. Mycket folk och bilar ska ha varit i cirkulation samma kväll just pg a detta.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Politiker är faktiskt bra för oss företagare i Skövde. Men lita på deras ord ska man aldrig göra. Nej är personer med olika funktioner i våran underbar stad. Men som sagt kanske har folk börjat ljuga för varandra helt plötsligt, även om jag tar det för osannolikt då vi i en stad som Skövde lever på trovärdighet i affärer. Men svaret bör väl komma om sisådär 10-14 dagar om jag fattat rätt.

Om det fetade är argumentet för att vi ska tro på dina källor i Skövde så måste jag faktiskt inflika ett motargument.

skovdenyheter.se citat;

Falsk marknadsföring på många menyer

SKÖVDE Odlad röding från Island istället för Vätternröding. Salladsost istället för fetaost. Flera restauranger i Skövde och Skaraborg verkar ha svårt att hålla sig till sanningen på sina menyer.

Om jag hade varit du så hade jag tagit dina källor med en nypa salt, åtminstone finns det i nuläget ingenting som talar för att dina källor talar sanning, tvärtom.
2015-08-26, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Att någon av föräldrarna skulle ha fått se kroppen är en väldigt osäker uppgift. Mer troligt är att hon identifierades genom DNA eller möjligen foto.

Tror du verkligen de fick se ett foto? Jag skulle nog kräva att få se min dotter och inte via ett foto..
2015-08-26, 18:39
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Alla fupar är offentliga när åtal görs.

Är det verkligen alltid så ?

"Sekretesskyddet för uppgifter om enskilda medborgares personliga eller ekonomiska förhållanden kan också gälla efter det att åtal har väckts. Det kan exempelvis handla om uppgifter i förundersökningar om sexualbrott. "

http://www.aklagare.se/Om-oss/Uppdrag-och-mal/Offentlighetsprincipen/
2015-08-26, 18:42
Medlem
En sak som slår mig är att förvånansvärt lite information har läckt ut från polis och åklagare. Det förbryllar mig. "Kvällstidningarna" brukar oftast få tag på info....
2015-08-26, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Är det verkligen alltid så ?

"Sekretesskyddet för uppgifter om enskilda medborgares personliga eller ekonomiska förhållanden kan också gälla efter det att åtal har väckts. Det kan exempelvis handla om uppgifter i förundersökningar om sexualbrott. "

http://www.aklagare.se/Om-oss/Uppdrag-och-mal/Offentlighetsprincipen/

Blir det isf kanske censur i en del av texterna? Överstrucket, namn och dylikt. Sättet hon dog på står säkert med. Namn och annat vet vi redan, likaså platser..
2015-08-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är seriös och söker information för att kunna bilda mig en uppfattning, att tala om rinnande DNA tycker jag är märkligt, vad menar du med det?

Jag anser inte att det är fel att vända på alla stenar även om jag tror att han har med mordet att göra, tycker du?
Hon säger att det är naturligt att man hittat MGMs DNA och blod på några av Lisas tillhörigheter i olika delar av området. Jag tyckte att det var konstig att man hittat bara hans DNA men inte hans brors och de andra som bor/jobbar i området och topsat för DNA. Tycker du inte?
2015-08-26, 18:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessylin
Jag har närstående som känner cafeägarinnan. Har genom dessa fått reda på att det samma kväll som Lisa försvann var någon större fest i området vid cafeet. Ett vittne hade enligt cafeägarinnan suttit på sin balkong och sett Lisa stå mitt emot cafeet lutandes framåt mot en bil (längs vägen) med hjälmen under armen. Enligt detta vittne såg bilen ut att tillhöra markägaren Arne Jönsson, men hon var dock inte säker. Det här med festen, har det framkommit tidigare i tråden? Är ny här,så jag vet inte vad som nämnts tidigare. Mycket folk och bilar ska ha varit i cirkulation samma kväll just pg a detta.

Innan du sprider dynga, varför idkar du inte lite källkritik? Kan du visa oss ett enda hus från vars balkong man har utsikt över området mittemot caféet? Om du hittar en sådan balkong så tar jag på mig foliehatten, helt säkert.
2015-08-26, 18:48
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Blir det isf kanske censur i en del av texterna? Överstrucket, namn och dylikt. Sättet hon dog på står säkert med. Namn och annat vet vi redan, likaså platser..

Jag vet inte alls vad som kan tänkas "svärtas". Inte heller om det faktum att hon är död spelar roll för sekretessen. Någon annan som vet?
2015-08-26, 18:49
Medlem
Tobbe76s avatar
Citat:
Om det fetade är argumentet för att vi ska tro på dina källor i Skövde så måste jag faktiskt inflika ett motargument.

skovdenyheter.se citat;

Falsk marknadsföring på många menyer

SKÖVDE Odlad röding från Island istället för Vätternröding. Salladsost istället för fetaost. Flera restauranger i Skövde och Skaraborg verkar ha svårt att hålla sig till sanningen på sina menyer.

Om jag hade varit du så hade jag tagit dina källor med en nypa salt, åtminstone finns det i nuläget ingenting som talar för att dina källor talar sanning, tvärtom.
Nej just det feta är att jag tror på dom som pratar med mig om det. Jag sitter ej och säger ngn lögn till dom för nästa dag kanske jag behöver göra affärer med ngn av dom. Därför jag menar trovärdighet är A och O. Men hade aldrig sett dom rubrikerna förut får kolla extra noga nästa gång jag köper oxfilé så jag ej blir blåst. Men som sagt var att JAG trodde på dom. Men som sagt pratas i hela stan om detta och ser bara bland mina anställda alla pratar om detta hemska fall. Så jag hoppas du har rätt och flickan dog snabbt och smärtfritt och den person som gjort detta får livstid!!!
2015-08-26, 18:49
Avslutad
Citat:
Innan du sprider dynga, varför idkar du inte lite källkritik? Kan du visa oss ett enda hus från vars balkong man har utsikt över området mittemot caféet? Om du hittar en sådan balkong så tar jag på mig foliehatten, helt säkert.

Varför skulle det vara dynga? AJ har själv sagt i tidigt stadium att han träffade LH samma dag som hon försvann. Varför ens nämna det? Kan mycket väl ha varit när AJ satt i sin bil och LH stod bredvid och dessa förde ett samtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in