2015-08-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om de här uppgifterna stämmer anser jag att NB är ingen gärningsman, därför i så fall rör det sig om ett brutalt styckmord och det går inte att genomföra på 1 timme, som han skall ha haft till förfogande.
Hon kanske inte blev dödad direkt ?
kan ju tillexempel varit bunden och inlåst nånstans första natten.
2015-08-26, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag menar att han kan ha en förklaring om man hittar sperma på Lisas saker.

Ja men precis.. Undrar om han använde ett tjockt rep när flickan dog eller om det helt enkelt var ett knivmord.
2015-08-26, 17:58
Medlem
ME077s avatar
"Polisen arbetar efter hypotesen att Lisa Holm mördades samma kväll hon försvann, kan Aftonbladet avslöja."

"– Vår hypotes är att hon dog samma kväll som hon försvann. Vi tror att det inte gick lång tid mellan att hon försvann och att hon dog. Vi väntar på att få det slutligt bekräftat av rättsläkaren, säger han."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21313714.ab
Senast redigerad av ME077 2015-08-26 kl. 18:02.
2015-08-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
DÖDSTIDPUNKTEN

Jag tycker att det fokuseras alldeles för lite på dödstidpunkten, som ju kan vara helt avgörande i frågan om MGM kan vara skyldig eller ej.

Det framkom ju i går att polisen haft mistankar till, och därmed sannolikt full koll på, MGM och hans bror redan från dag 2 (måndag den 8 Juni), när Lisa's handske, på morgonen, hittades i ladan mitt emot cafeet och MGM var en av de 3 som lyft upp handsken från marken i ladan.

Så om rättsläkaren framkommit till att Lisa dog EFTER måndag morgon dvs någon gång mellan den 8 Juni efter ca kl 08 og 12 Juni då Lisa hittades, ja då är det ju inte sannolikt att MGM är GM iom att polisen ju förmodligen haft span på MGM i den perioden.

Och när man hör åklagare Lars-Göran Wennerholm svara på frågan "Framgår inte detta (dödsdatumet) av rapporten helt enkelt" så svara LGW på ett sätt så att man får intryck av att det faktiskt finns et ca datum från rättsläkaren som är mera precist än det som tidigare sagts mellan 7 och 12 Juni.

I övrigt så tycker jag att LGW värkar väldigt osäker och luddig i sina utlåtande.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 40842

Och när det gäller vilken dag mordet skedde är han också svävande.

När det gäller dödsdatumet så är Wennerholm också fortsatt tystlåten

– neej det ocksåååå så att deee ääärrr vi ska ställa några kompletterande frågor i den delen till rättsläkaren så får vi se om vi kan komma lite...

Framgår inte detta av rapporten helt enkelt?

-inte så som, som detaljerat så nej.

Hur kan man skriva en obduktionsrapport utan att ange ett dödsdatum,
det låter ju helt osannolikt.
Skulle det vara svårt att ange tidpunkten får man väl skriva det.
Är det bara slarv eller vad fan håller dom på med.
2015-08-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja men precis.. Undrar om han använde ett tjockt rep när flickan dog eller om det helt enkelt var ett knivmord.
Ja gissar att han har strypt henne. Det finns spekulationer att kruppen var styckad när den hittades.
2015-08-26, 18:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag menar att han kan ha en förklaring om man hittar sperma på Lisas saker.

Jag tycker att din hypotes om sperma i en arbetsbod är rimlig, och anser att du kan bortse ifrån argument som att boden har stora fönster, det fanns nämligen gardiner i den, och om de gardinerna mot förmodan inte skulle räcka till så är argumentet ändå direkt löjligt då en jacka eller tröja kan användas för att förhindra insyn.

Angående spannmålstorken i eller vid ladan, är den under uppförande, var den uppförd men inte färdig för att tas i bruk? Vem har mest koppling till spannmålstorken, den som jobbar med den eller takläggaren?
2015-08-26, 18:11
Medlem
Men enligt kriminalkommissarie Lars Johansson är polisen nu säker på när och hur Lisa Holm mördades.

– Vår hypotes är att hon dog samma kväll som hon försvann. Vi tror att det inte gick lång tid mellan att hon försvann och att hon dog.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21313714.ab

(Min fetning ovan.)

Media och polis snurrar till det igen men det verkar onekligen som polis fortfarande efter så lång tid och där de pekat ut mgm som gm, bara går efter hypoteser. Hur är det möjligt?
2015-08-26, 18:15
Medlem
Tobbe76s avatar
Skrev tidigt i denna tråd att jag på midsommarafton träffade en person som jag visste jobbar inom rättsväsendet i Skövde. Den personen sa då till mig att kroppen var styckad. Personen i fråga var väldigt onykter därför fråga jag om ngn annan hört ngt om detta i tråden. Fick då till svar det bara var fantastier. Sedan för några veckor sedan satt jag med ett antal offentliga människor med bra eller rättare sagt mycket bra insyn i saker som sker i Skövde. Då fick jag ännu en gång bekräfta att kroppen var styckad och många ansåg detta var bland det värsta dom sett i våran stad. Fick samma svar i tråden då också att det var fantastier. Så har gett fan i och skriva sen. Men är nog många med mig som är offentliga personer i Skövde som umgås genom olika föreningar från rotary till företagsföreningen och idrottsklubbar och när man säger ngt ljuger man ej utan säger det man vet eller så håller man käft. Därför har jag från andra gången jag hörde styckning trott på det, för inget man bara hasplar ur sig.
Angående blodet kan det ej vara så enkelt MGM skurit sig under arbetet med kroppen?
2015-08-26, 18:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Skrev tidigt i denna tråd att jag på midsommarafton träffade en person som jag visste jobbar inom rättsväsendet i Skövde. Den personen sa då till mig att kroppen var styckad. Personen i fråga var väldigt onykter därför fråga jag om ngn annan hört ngt om detta i tråden. Fick då till svar det bara var fantastier. Sedan för några veckor sedan satt jag med ett antal offentliga människor med bra eller rättare sagt mycket bra insyn i saker som sker i Skövde. Då fick jag ännu en gång bekräfta att kroppen var styckad och många ansåg detta var bland det värsta dom sett i våran stad. Fick samma svar i tråden då också att det var fantastier. Så har gett fan i och skriva sen. Men är nog många med mig som är offentliga personer i Skövde som umgås genom olika föreningar från rotary till företagsföreningen och idrottsklubbar och när man säger ngt ljuger man ej utan säger det man vet eller så håller man käft. Därför har jag från andra gången jag hörde styckning trott på det, för inget man bara hasplar ur sig.
Angående blodet kan det ej vara så enkelt MGM skurit sig under arbetet med kroppen?
Det hände inte i Skövde.
2015-08-26, 18:19
Avslutad
Citat:

Om mindre än en månad kommer FUPEN ut och då vet vi om hon blev styckad.

En sak som talar mot att hon blev styckad är att föräldrarna identiferade henne snabbt. Tror du att de fick identifiera ett huvud och ett par solbrända ben?
2015-08-26, 18:20
Medlem
Usch låter hemskt. Ja, snart får vi veta. MGM jobbade väl med mycket fysiska saker? Han kan ha blött från massvis av små sår från arbetet i sig. Har han bråttom vid en ev styckning så finns det säkert många sätt att skära sig på. Fanken vad detta har varit läskigt att följa genom sommaren. Hoppas vi får en förklaring snart.
2015-08-26, 18:21
Moderator
OYs avatar
Citat:

Man kan absolut skära sig när man håller på med styckning, jag undrar dock vilken tilltro du generellt sett har till onyktra personers trovärdighet? Lite nyfiken på vilken typ av offentliga personer som du fick information ifrån? Om det var politiker så skulle jag sätta den informationskanalen på första trappsteget i trovärdighetstrappan.

Jag säger dock inte att du är ute och seglar, offret kan givetvis vara styckat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in