Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Det var du so påstod att Ryssland skulle använda helikoptrar vid en intervention i Ukraina (inga andra fordon nämndes och inga geografiska begränsningar angavs).
När jag visade hur korkat det var så försökte du rädda ansiktet med att ändra förutsättningarna men bommade fortfarande det logiska tänkandet.
nä jag hoppas inte, jag konstaterar vad som sker. Du däremot verkar ha glömt de icke flygdugliga planen som stod på Krim tex. De har nu monterats ihop igen i Ukraina och försatts i stridsskick. Man hade en hel del plan som stod i reserv tidigare. De har satts igång igen.
De är en integrerad del av ukrainska mekaniserade förband och du brukar ju hävda att den Ukrainska armén är i området med sina tunga vapen så då har du besvarat frågan själv.
Vem är det som bommar det logiska tänkandet? UAF står vid gränsen och kontrollerar inte DNR och LNR.
Bra att du nämner de ukrainska stridsplanen på Krim. Ryssland sände dem till Ukraina, minns du?. En vänlig gest. Jag kan inte stridsplan, men jag vill minnas att där fanns flera Mig.
Det är intressant att se att du vet att dessa plan nu är igång i Ukraina. Du följer ukrainska nyheter bätte än vad jag gör. Kan du tillhandahålla en länk på engelska? Eller är det ukrainska som gäller?