2015-08-26, 02:44
  #11605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag är absolut säker på att du skulle tjäna på att sluta vara en lismande hycklare som låtsas vara för Ukraina. Inget du någonsin skrivit har varit positivt till Ukrainas kamp mot det angripande Ryssland.
Nu kommer nyheter om att det av den ryska maskirovkan kallade "LNR" har valt att inte använda rubel längre på grund av rubelns kollaps:

https://twitter.com/tombreadley/status/636304238403059712

För folket, för landet, men inte för knasarna i Kiev och deras utländska kontrollanter.

Det oroar dig inte att Ukraina är snäppet sämre än Zimbabwe? Skandalen är total. Processen började långt före inbördeskriget.

Råttorna funderar på att lämna det sjunkande ukrainska skeppet. Lyssna på Yats:

Citat:
Kolomoysky owned TV channel "1+1" showed a government meeting, where Yatsenyuk sensationally responded to the statement of a minister that “we have to live in this country.” He blurted out: “Ukraine is not my historical homeland and I don’t intend to live here.”

Yatsenyuk will flee the ruins of Ukraine because "it's not his historical homeland"

http://fortruss.blogspot.se/2015/08/yatsenyuk-will-flee-ruins-of-ukraine.html
2015-08-26, 03:06
  #11606
Medlem
zebraonions avatar
Råttorna är faktiskt på väg bort.
När det inte är strider i Donbass, då sysslar DNR och LNR med tullverksamhet. Majoriteten av deras inkomster är tullar av transporter som ska in och ut ur regionen. DNRchefen Zakharchenko konkurrerar med sin framtida ersättare Hodokovskij om tulltjänstgöring. Bägge två har några tusen man på sin sida, men tvingas skära ner hela tiden, pga inte så jävla lönsamt att behålla massa soldater som inte strider, men måste få lön. Ryska reguljära trupperna räknades alltså inte in i den här ekvationen, de betalas ju ändå av Kreml. Men ja, det här projektet är ganska kortlivat.
2015-08-26, 03:08
  #11607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Det var du so påstod att Ryssland skulle använda helikoptrar vid en intervention i Ukraina (inga andra fordon nämndes och inga geografiska begränsningar angavs).

När jag visade hur korkat det var så försökte du rädda ansiktet med att ändra förutsättningarna men bommade fortfarande det logiska tänkandet.

nä jag hoppas inte, jag konstaterar vad som sker. Du däremot verkar ha glömt de icke flygdugliga planen som stod på Krim tex. De har nu monterats ihop igen i Ukraina och försatts i stridsskick. Man hade en hel del plan som stod i reserv tidigare. De har satts igång igen.

De är en integrerad del av ukrainska mekaniserade förband och du brukar ju hävda att den Ukrainska armén är i området med sina tunga vapen så då har du besvarat frågan själv.

Vem är det som bommar det logiska tänkandet? UAF står vid gränsen och kontrollerar inte DNR och LNR.

Bra att du nämner de ukrainska stridsplanen på Krim. Ryssland sände dem till Ukraina, minns du?. En vänlig gest. Jag kan inte stridsplan, men jag vill minnas att där fanns flera Mig.

Det är intressant att se att du vet att dessa plan nu är igång i Ukraina. Du följer ukrainska nyheter bätte än vad jag gör. Kan du tillhandahålla en länk på engelska? Eller är det ukrainska som gäller?
2015-08-26, 03:33
  #11608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Vem är det som bommar det logiska tänkandet? UAF står vid gränsen och kontrollerar inte DNR och LNR.
och fortfarande gäller att ska man göra en intervention i Ukraina så handlar det om mer yta. Sen kommer det väl som en överraskning för dig att man kan skjuta på avstånd med vapen förstås. Vill Ryssarna hålla sig borta från stridsområdet så är de ju ofarliga dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Bra att du nämner de ukrainska stridsplanen på Krim. Ryssland sände dem till Ukraina, minns du?. En vänlig gest. Jag kan inte stridsplan, men jag vill minnas att där fanns flera Mig.
Varav Ryssland stal alla som var i flygande skick.

Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det är intressant att se att du vet att dessa plan nu är igång i Ukraina. Du följer ukrainska nyheter bätte än vad jag gör. Kan du tillhandahålla en länk på engelska? Eller är det ukrainska som gäller?
Kommer så fort du visar upp den där radarbilden på eskorterande flygplan du har hävdat existerar men vägrat visa i över en månad nu.
__________________
Senast redigerad av mace2442 2015-08-26 kl. 03:36.
2015-08-26, 09:03
  #11609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Du vänder och vrider på allt. Jag vill?! Jag har aldrig någonsin velat ha knaset i Ukraina och jag hoppas vi slipper en rysk intervention.

Du hoppas på ett starkare ukrainskt flygvapen, men du glömmer att flera plan sköts ned under sommaren 2014. Så många att attackerna mot civila upphörde. Planen sköts ned av lilla NAF. Vad tror du händer om konflikten eskalerar och Ryssland går in?

Och det "utmärkta" ukrainska luftvärnet är på plats i DNR och LNR? Nej. Dröm du om ZSU-23.

Så många flygplan sköts inte ner, tror du Ukrainska flygvapnet består av 8 plan eller? Du tror inte Ukraina har en jäkla massa lutfvärn eller har sepdräggen tagit allt luftvärn av Ukraina tror du? De har en rejäl arsenal och restaurerar upp stridsvagnar m.m. De har en kapacitet som inte finns i utbrytarregionerna.
2015-08-26, 09:09
  #11610
Medlem
Tror enligt Wikipedia att Ryssland lämnade tillbaka 39 Mig-29 av de 45 som stod där. Ryssarna skulle ändå få det hett om öronen som Mace sa så är luftvärnet intregrerat i mekaniserade förband så det finns redan en massa luftvärn vid fronten.

Sen har Poroshenko fått rejäl fart på försvaret som förre presidenten lade ner i princip och lät förfalla. Kriget har skapat mer jobb på Ukrainsk sida, fabrikerna jobbar febrilt med att återställa tanks, så säkerligen gör de likadant med flygvapnet?
2015-08-26, 11:04
  #11611
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Du vänder och vrider på allt. Jag vill?! Jag har aldrig någonsin velat ha knaset i Ukraina och jag hoppas vi slipper en rysk intervention.

Du hoppas på ett starkare ukrainskt flygvapen, men du glömmer att flera plan sköts ned under sommaren 2014. Så många att attackerna mot civila upphörde. Planen sköts ned av lilla NAF. Vad tror du händer om konflikten eskalerar och Ryssland går in?

Och det "utmärkta" ukrainska luftvärnet är på plats i DNR och LNR? Nej. Dröm du om ZSU-23.
Lilla NAF har inget avancerat luftvärn, alla tunga vapen är ryska och sköts av reguljära ryska soldater.
2015-08-26, 11:43
  #11612
Medlem
Ryssland har genom ett misstag avslöjat sina förluster i Ukraina.

Citat:
Business Life (Delovaya Zhizn) reports on markets, finance, entrepreneurship, finance, and leisure, scarcely an outlet for sensational information. Its innocuously entitled “Increases in Pay for Military in 2015,” however, reveals what appear to be official figures on the number of Russian soldiers killed or made invalids “in eastern Ukraine.” Russian censors quickly removed the offending material but not before it had been webcached by the Ukrainian journal Novy Region (New Region).

Citat:
Will the presence of 3,200 war invalids and more than 2,000 grieving families erode the belief that Russia is not conducting a war with its own troops against Ukraine? It seems that time and events will raise the number of Russians who believe the truth.

2.000 döda ryska soldater och 3.200 handikappade av kriget.

Ukraina har bitit ifrån rejält.

http://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2015/08/25/kremlin-censors-rush-to-erase-inadvertent-release-of-russian-casualties-in-east-ukraine/
2015-08-26, 12:08
  #11613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Ryssland har genom ett misstag avslöjat sina förluster i Ukraina.





2.000 döda ryska soldater och 3.200 handikappade av kriget.

Ukraina har bitit ifrån rejält.

http://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2015/08/25/kremlin-censors-rush-to-erase-inadvertent-release-of-russian-casualties-in-east-ukraine/

Som jag tolkar dokumentet så innehåller det faktiskt en "bomb" till.
Det står klart och tydligt att den ryska staten Betalar Lön till de som skriver på avtal om att strida I ukraina. De är alltså inte frivilliga utan Ryska kontraktsanställda soldater.
Iom det kan myten om Ryska frivilliga avlivas en gång för alla.

Sen listar rapporten bara döda och permanent invaliserade. Inte de som kan komma tillbaka om nått år eller så när deras svåra skador har läkt.

De bör vara minst lika många som de invalidiserade vilket gör att Ryska Armen har förlorat över 1% av sina trupper i ett krig man förnekar att man deltar i.

Inte så konstigt att journalister som försöker dokumentera den ryska verksamheten misshandlas
2015-08-26, 12:24
  #11614
Medlem
rex144s avatar
En rysk offensiv är nära förestående, de ryska ingenjörstrupper har byggt tre pontonbroar över gränsfloden i Lhugansk regionen,
2015-08-26, 13:48
  #11615
Medlem
Tvrtkos avatar
A court in Russia has jailed Ukrainian film-maker Oleg Sentsov for 20 years for plotting terrorist acts in Crimea.
http://www.bbc.com/news/world-europe-34049595

Absurda straff. Ryssland har även givit andra personer höga straff för ingenting.

Citat:
The Crimean Tatar TV channel is no longer permitted to broadcast from the peninsula, which was annexed by Moscow in March 2014.
ATR was a source of great pride to its team, a way of protecting and promoting their culture after years in exile. But during annexation, it also became a key critical voice.
"We showed an objective reality, not censored and not invented and they couldn't forgive that," says the channel's deputy director, Lilya Budzhurova.
"We showed what really happened in Crimea."

http://www.bbc.com/news/world-europe-34042938

Man har kidnappat barn så att tatarerna inte sprider sin åsikt. Man har även hotat med att anklaga dom för islamisk terrorism.

Serbisk och rysk politik är väldigt lika ser man.

Vedhuggare du lurar ingen här. Du är en tvättäkta ryssälskare, bara erkänn att du vill Ukraina ska delas.
__________________
Senast redigerad av Tvrtko 2015-08-26 kl. 13:57.
2015-08-26, 14:52
  #11616
Medlem
[quote=mace2442|54482137]Som jag tolkar dokumentet så innehåller det faktiskt en "bomb" till.
Det står klart och tydligt att den ryska staten Betalar Lön till de som skriver på avtal om att strida I ukraina. De är alltså inte frivilliga utan Ryska kontraktsanställda soldater.
Iom det kan myten om Ryska frivilliga avlivas en gång för alla.

Sen listar rapporten bara döda och permanent invaliserade. Inte de som kan komma tillbaka om nått år eller så när deras svåra skador har läkt.

De bör vara minst lika många som de invalidiserade vilket gör att Ryska Armen har förlorat över 1% av sina trupper i ett krig man förnekar att man deltar i.

Ja och än fler förluster lär det bli, Ukrainska armén är bra mycket mer professionell idag än den var för år sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in