2015-08-25, 23:27
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Balotelli ska vara klar för Milan.

Vad ska man säga om det? Milan behöver briljans, något Balotelli har. Och Mihajlovic tar fan inte skit från någon, utan kräver att man anstränger sig.

Det kan bli bra, men samtidigt så finns det såklart en risk. Något som inte minst fansen är medvetna om, och de är skeptiska. Baloteli måste övertyga...

Jag tror det beror mycket på hur mycket tålamod man kan ha med Balotelli. Först får man acceptera att han inte kommer jobba stenhårt utan boll, inte ta alla löpningar han borde eller pressa motståndarförsvaret. Har man råd att ge honom det utrymmet, det förtroendet så vet alla vad han är kapabel till. Det jag undrar är om det tålamodet finns i ett storsatsande Milan som desperat jagar resultat omgående. Oavsett om det blir succé eller inte så är det självklart en fördel att ha Balotelli att rotera med, en spelare som bryter mönstret och kan göra det lilla extra. Han är god för 10 mål minst, det är jag övertygad om. Kommer Mario att växa upp och förstå vad som krävs för att nå den absouta toppen? mer tveksamt...
Citera
2015-08-25, 23:55
Medlem
snillet_1s avatar
En faktor som glöms bort i casa Balotelli är att hans (adoptiv-)farsa gick bort tidigare i somras. Är det något som skall ruska om och väcka upp en sådan som han, är det en sådan förlust. Snacket om Miha som superhårding som återupplivar karriärer är nästan pinsamt.
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-25 kl. 23:59.
Citera
2015-08-26, 02:32
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och jag böjer mig såklart inför Saandro och Klopek när det gäller min kritik av Juventus. De har detaljinformation som jag inte alls har. Men jag är besviken att Allegri inte fått en riktigt bra trequartista.

Och ja, jag har snöat in på trequartista och nummer 10. För jag tycker mig se att det är underbar trend som kanske, kanske kan vinna mark. Och Allegri är en av förespråkarna. Men Milan gav inte honom en, och nu vill inte heller Juventus ge honom en. Och en trequartista ska vara av yppersta klass, annars fungerar det inte på den högsta nivån.

Det är inte hela sanningen. Draxler var pågång och varit hela sommaren. Problemet var att Juventus inte ville hosta upp 30 mille euro som schalke vill ha för honom p.g.a hans skadehistorisk senaste 1-2 åren, innan skadorna för honom började briljerade han. Juventus erbjöd från början 15 mille euro och bonusar på 9 miljoner euro (har jag för mig) beroende på hur många matcher Draxler hur många matcher isåfall Draxler skulle komma till spel. Ett sätt att garantera att inte köpa en skadeskjuten kråka för ett högt pris. 30 mille för Draxler hade såklart varit ok om han presterat senaste under en längre tid och inte varit gjord av porslin. Förstår att Juventus inte ville chansa. Sedan så är väl inte Draxler renodlad trequartista utan mer en ytter, lite allt i allo.

En spelare till Götze, problemet där var förmodligen lönen götze sitter på. Om jag inte missminner mig var det nånstans ca 7 miljoner euro per år. Svårt matcha lönen om han inte kan tänka sig gå ner till ca 4 miljoner euro om året. Och sedan fanns inte viljan för honom då han tveka och direkt så han sprang till Turin, han vill hellre slåss om en startplats i Bayern än att vara självskriven i startelvan i Juventus. Pengar är viktigare för honom än att spela fotboll. Hade viljan funnits för Götze så hade det funnits en chans att värva honom om han kunde gått ner i lön. Detta hade varit värvningen Juventus enligt mig dom hade kunnat genomföra om Götze hade haft viljan och det då hade kunnat bli ett byte Vidal vs Götze.

Oscar i Chelsea var Juventus också intresserade av men han ville absolut inte gå från Chelsea. Var ett blankt nej från honom.

Isco var fantamercato, uppgavs att Juventus var redo att lägga 50 mille euro för att värva honom. Däremot vill Real inte släppa honom, han är ju fundamental i deras spel.

De Bruyne också tal om men det var sjuka summor han skulle gå för, alltså inte ens förhandlingsbart. Kvar finns inte mycket klass förutom en spelare som det går att få för en mindre summa och som Juventus skulle kunna betala en lön till utan att bli ruinerade:

Sneijder och ett kontrakt på 2år är det bästa i nuläget. Han kan gå in och prestera direkt, han håller garanterat i 2år till. Det är vad Juventus behöver då det är väldigt mycket valpar i truppen. Han känner också väl till den Italienska ligan. Detta är ingen långsiktig lösning men jag ser det såhär att om 2år har Juventus cementerat ett nytt spelsystem, förmodligen redan inför nästa säsong. Systemet jag tror på är 4-3-3.

Berardi köps loss från sassuolo nästa sommar. Cuadrado om han presterar under denna säsongen då han är inlånad från chelsea, köps loss.

Då har vi dessa anfallare/kantspelare

Berardi
Cuadrado
Coman
Morata
Zaza
Mandzukic

Nr1 Berardi - Mandzukic/Morata - Cuadrado

Khedeira/Asamoah - Marchisio/NY - Pogba

Sandro/NY - Bonucci - Chiellini/Rugani - Lichsteiner/Caceres

Och lite förändringar i startelvan med nya spelare som behövs inför nästa säsong + en valbarhet i de spelare jag skrev in i startelvan som två spelare, att det inte kommer lida någon brist på kvalité. Två spelare alltså av liknande kvalité på dessa postioner är det.

Valt att inte ta med Barzagli för framtiden, han har varit rätt darrig hitills denna försäsongen åren börjar ta ut sin rätt. Tror detta blir sista säsongen för Barzagli. Grande Barzagli!

Evra tveksamt om han fortsätter en säsong till efter denna, förmodligen har Sandro kommit in bra och kan ta över staffetpinnen på vänsterkanten.

Zaza, Morata och Mandzukic slåss om platsen i mitten. Coman slåss om en plats på kanten. Morata kan även i värsta fall spela på kanten då han har ett bra driv men inte optimalt på en kan, i första hand Mandzukic och Morata som alternerar i mitten. Zaza ska uteslutet spela i mitten och gör det vid mindre viktiga matcher eller när någon behöver vila. Coman spelar när Berardi eller cuadrado behöver vila eller vid skador då
Senast redigerad av Klopek 2015-08-26 kl. 02:43.
Citera
2015-08-26, 06:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek

En spelare till Götze, problemet där var förmodligen lönen götze sitter på. Om jag inte missminner mig var det nånstans ca 7 miljoner euro per år. Svårt matcha lönen om han inte kan tänka sig gå ner till ca 4 miljoner euro om året. Och sedan fanns inte viljan för honom då han tveka och direkt så han sprang till Turin, han vill hellre slåss om en startplats i Bayern än att vara självskriven i startelvan i Juventus. Pengar är viktigare för honom än att spela fotboll. Hade viljan funnits för Götze så hade det funnits en chans att värva honom om han kunde gått ner i lön. Detta hade varit värvningen Juventus enligt mig dom hade kunnat genomföra om Götze hade haft viljan och det då hade kunnat bli ett byte Vidal vs Götze.

Nu är det väl inte så att Götze sitter på bänken i Bayern han spelar ju regelbundet dock inte alltid 90 minuter fast det gör ju bara Neuer i Bayern.
Citera
2015-08-26, 10:16
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu är det väl inte så att Götze sitter på bänken i Bayern han spelar ju regelbundet dock inte alltid 90 minuter fast det gör ju bara Neuer i Bayern.

Såg statistik på det och regelbundet om man räknar som inhoppare. Ledningen har till och med gått ut och kritiserat Götze helt öppet. Och hade allt stått rätt till hade inte Götze vid frågan om en övergång till Juventus och svaret på frågan från honom själv varit "I nuläget vet jag inte, allt kan hända".

Så visst var något pågång just då, sedan att han själv velade och tillslut ville stanna i Bayern är en sak men han funderade på att gå till Juve.
Citera
2015-08-26, 11:50
Medlem
Klopeks avatar
Hur kunde jag missa Dybala jag måste fått hjärnsläpp, han är ju självskriven också i projektet. Förmodligen får han och Berardi tampas om en startplats nästa säsong på kanten nästa säsong om det blir 4-3-3. Cuadrado ser jag mer given, bara han kommer tillbaka där han var förut. Berardi/Dybala behöver ju blomma ut först. Coman blir en joker om han nu blir kvar.
Citera
2015-08-26, 14:31
Medlem
Calogeros avatar
Förstår din poäng där Klopek, men jag som annars är en väldigt stor beundrare utav Marotta tycker att Juventusledningen har trampat lite i klaveret den här sommaren. Att gå ut och tala så öppet i media om behovet utav en trequartista, att samtliga spelare nu vill till Juventus efter lagets framgångar (vilket är ett fullt rimligt påstående) och dessutom flirta så tydligt inför media med Oscar, Isco, Götze och Draxler. Och så slutar det med…Cuadrado.

Nej, inget ont om colombianen, det är såklart en finfin spelare. Jag tror verkligen inte att han skulle vara slut på något sätt bara för ett misslyckat halvår i London, men är han verkligen vad Juventus behöver? 3-5-2 tror jag vi alla kan konstatera är dött lopp i Europa, visst? För jag kan egentligen inte se någon rimligare elva för Juventus nu i och med värvningarna utav Alex Sandro och Cuadrado.

Buffon
Barzagli-Bonucci-Chiellini
Cuadrado-Marchisio-Pogba-Khedira-Alex Sandro
Mandzukic-Dybala

Något sådär skulle jag kunna tänka mig är grunduppställningen. Om det nu ändå blir ett 4-3-1-2 (som Allegri egentligen vill), vem spelar då trequartista? Dybala? Fine, men var tar då Cuadrado vägen? Någon ytterback är han ju inte. 4-3-3 som du tog upp är givetvis också en tanke, kanske till och med ännu rimligare än trefemtvåan som jag skrev upp. Nu pratas det ju förövrigt ändå om att en till offensiv spelare skall dyka upp på Vinovo, hur ställer sig exempelvis en sådan som Morata till det? Jag tycker det känns som att det blir för många kockar, d.v.s en sämre soppa. Detsamma gäller ju för Roma och alla yttrar, men där känns det mer givet vilka som är startmaterial samtidigt som det nu verkar som att ett knippe av dem tycks ge sig av.
Citera
2015-08-26, 20:34
Medlem
Kalendern för Serie B är nu klar. Även om man fan fortfarande är öppna för överraskningar, typ vilka lag som faktiskt ska delta.

Cagliaris första match är hemma mot Crotone. En fin match.

Men det dröjer till 6:e september innan Serie B börjar. Tills dess får vi nöja oss med Serie A, och ikväll så är det dags för Lazio att besöka Leverkusen.

Lazio som är ärliga och spelar efter sina resurser. Men med Marchetti, Biglia, Klose och Djordjevic skadade kan det bli hårt.

Men med tanke på igår så har himmelsblått fungerat fint hittills i kvalet. Men man har inte Markus Rosenberg, för Stefano Mauri är såklart inte med.
Senast redigerad av Brille68 2015-08-26 kl. 20:38.
Citera
2015-08-26, 22:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, säg den lycka som varar för evigt.
Lazio utslaget ur CL-kvalet. Blir Europa League.

Vi kommer alltså ha 2 lag i CL och 3 i EL...

Champions League

- Juventus
- Roma

Europa League
- Lazio
- Fiorentina
- Napoli

Juve och Roma bör väl kunna prestera bra i CL, förutsatt bra lottningar i EL så ska väl dessa 3 kunna gå hyfsat bra.
Eller vad tror vi?
Citera
2015-08-26, 23:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha, säg den lycka som varar för evigt.
Lazio utslaget ur CL-kvalet. Blir Europa League.

Vi kommer alltså ha 2 lag i CL och 3 i EL...

Champions League

- Juventus
- Roma

Europa League
- Lazio
- Fiorentina
- Napoli

Juve och Roma bör väl kunna prestera bra i CL, förutsatt bra lottningar i EL så ska väl dessa 3 kunna gå hyfsat bra.
Eller vad tror vi?

Riktigt dåliga kval av Lazio och Samp. Milanolagens nyvunna ekonomiska muskler saknas i Samp och Lazio. Synd, för man har chansen att knäppa England i år. Det vore en prestigevinst, även om vissa är för fina för att erkänna att man bryr sig.

Juve ska gå vidare från sin grupp. För en CL-finalist finns ingen ursäkt.
Roma har såklart en vettig chans att avancera. Men risken finns ju att dra två topplag från pot 1 och 2.
Napoli har så bred trupp att man oavsett satsning ska vara med och spela om EL-titeln i vår.
Fiorentina har också en bred trupp, men här är det rimligt att sänka förväntningarna en aning. Men vidare ett eller ett par steg efter gruppspelet bör man ta sig.
Lazio är tunna i bak och på mittfältet. Bra seedade är man dock. Ska givetvis passera gruppstadiet, och även gå några steg till.

...................................

Lazios förlust får gärna vägas upp av att Saints ryker imorgon. Engelsmännen fick bara 1-1 på hemmaplan mot Midtjylland.
Tyskland har också en svag uppställning i år. Lågt seedade CL-lag i Gladbach och Wolfsburg, samt ett svagt spelande Augsburg i EL.
Citera
2015-08-26, 23:45
Medlem
JayGatsbys avatar
Har inte alls följt Napolis mercato; är man lika starka/starkare än förra året?
Higuain är kvar?
Citera
2015-08-27, 00:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Har inte alls följt Napolis mercato; är man lika starka/starkare än förra året?
Higuain är kvar?

Obegripligt nog har man inte gjort något åt mittlåset, förutom att plocka in rumänen Chiriches som floppade i Tottenham. Att Albiol är kvar efter sina prestationer hittills är ofattbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in