Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Och jag böjer mig såklart inför Saandro och Klopek när det gäller min kritik av Juventus. De har detaljinformation som jag inte alls har. Men jag är besviken att Allegri inte fått en riktigt bra trequartista.
Och ja, jag har snöat in på trequartista och nummer 10. För jag tycker mig se att det är underbar trend som kanske, kanske kan vinna mark. Och Allegri är en av förespråkarna. Men Milan gav inte honom en, och nu vill inte heller Juventus ge honom en. Och en trequartista ska vara av yppersta klass, annars fungerar det inte på den högsta nivån.
Det är inte hela sanningen. Draxler var pågång och varit hela sommaren. Problemet var att Juventus inte ville hosta upp 30 mille euro som schalke vill ha för honom p.g.a hans skadehistorisk senaste 1-2 åren, innan skadorna för honom började briljerade han. Juventus erbjöd från början 15 mille euro och bonusar på 9 miljoner euro (har jag för mig) beroende på hur många matcher Draxler hur många matcher isåfall Draxler skulle komma till spel. Ett sätt att garantera att inte köpa en skadeskjuten kråka för ett högt pris. 30 mille för Draxler hade såklart varit ok om han presterat senaste under en längre tid och inte varit gjord av porslin. Förstår att Juventus inte ville chansa. Sedan så är väl inte Draxler renodlad trequartista utan mer en ytter, lite allt i allo.
En spelare till Götze, problemet där var förmodligen lönen götze sitter på. Om jag inte missminner mig var det nånstans ca 7 miljoner euro per år. Svårt matcha lönen om han inte kan tänka sig gå ner till ca 4 miljoner euro om året. Och sedan fanns inte viljan för honom då han tveka och direkt så han sprang till Turin, han vill hellre slåss om en startplats i Bayern än att vara självskriven i startelvan i Juventus. Pengar är viktigare för honom än att spela fotboll. Hade viljan funnits för Götze så hade det funnits en chans att värva honom om han kunde gått ner i lön. Detta hade varit värvningen Juventus enligt mig dom hade kunnat genomföra om Götze hade haft viljan och det då hade kunnat bli ett byte Vidal vs Götze.
Oscar i Chelsea var Juventus också intresserade av men han ville absolut inte gå från Chelsea. Var ett blankt nej från honom.
Isco var fantamercato, uppgavs att Juventus var redo att lägga 50 mille euro för att värva honom. Däremot vill Real inte släppa honom, han är ju fundamental i deras spel.
De Bruyne också tal om men det var sjuka summor han skulle gå för, alltså inte ens förhandlingsbart. Kvar finns inte mycket klass förutom en spelare som det går att få för en mindre summa och som Juventus skulle kunna betala en lön till utan att bli ruinerade:
Sneijder och ett kontrakt på 2år är det bästa i nuläget. Han kan gå in och prestera direkt, han håller garanterat i 2år till. Det är vad Juventus behöver då det är väldigt mycket valpar i truppen. Han känner också väl till den Italienska ligan. Detta är ingen långsiktig lösning men jag ser det såhär att om 2år har Juventus cementerat ett nytt spelsystem, förmodligen redan inför nästa säsong. Systemet jag tror på är 4-3-3.
Berardi köps loss från sassuolo nästa sommar. Cuadrado om han presterar under denna säsongen då han är inlånad från chelsea, köps loss.
Då har vi dessa anfallare/kantspelare
Berardi
Cuadrado
Coman
Morata
Zaza
Mandzukic
Nr1 Berardi - Mandzukic/Morata - Cuadrado
Khedeira/Asamoah - Marchisio/NY - Pogba
Sandro/NY - Bonucci - Chiellini/Rugani - Lichsteiner/Caceres
Och lite förändringar i startelvan med nya spelare som behövs inför nästa säsong + en valbarhet i de spelare jag skrev in i startelvan som två spelare, att det inte kommer lida någon brist på kvalité. Två spelare alltså av liknande kvalité på dessa postioner är det.
Valt att inte ta med Barzagli för framtiden, han har varit rätt darrig hitills denna försäsongen åren börjar ta ut sin rätt. Tror detta blir sista säsongen för Barzagli. Grande Barzagli!
Evra tveksamt om han fortsätter en säsong till efter denna, förmodligen har Sandro kommit in bra och kan ta över staffetpinnen på vänsterkanten.
Zaza, Morata och Mandzukic slåss om platsen i mitten. Coman slåss om en plats på kanten. Morata kan även i värsta fall spela på kanten då han har ett bra driv men inte optimalt på en kan, i första hand Mandzukic och Morata som alternerar i mitten. Zaza ska uteslutet spela i mitten och gör det vid mindre viktiga matcher eller när någon behöver vila. Coman spelar när Berardi eller cuadrado behöver vila eller vid skador då