Ryssarna har redan förlorat 2000 man i Ukraina och 3200 skadade ryska soldater på semester.
http://en.censor.net.ua/photo_news/348976/russian_media_outlet_admits_2000_russian_military_ killed_and_3200_seriously_injured_in_war_in_donbas
Så gärna jag ser gärna att ryssarna flyger in med massa helikoptrar och skjuts ner. Ukraina har en hel del BUK luftvärn

Men hoppas de försöker så att de får än mer förluster för frågan är hur många döda det är värt för ryssarna. Ukraina som dessutom byggt över 60 mil försvarsställningar med fort och dylikt

Det lär väl gå lika bra som i stormningen av Mariyinka. Kan det det vara för att sepdräggen failade där som de inte gett sig på någon mer stormning för pisk fick de rejält där, anfall med 1000 man och stridsvagnar gick inte vägen.
Nu skickas väl också T-72 tanks och T-80 läste jag senast mot fronten, Ukrainska stridsvagnar dvs.
Sen lite mer:
By the end of 2015, the Armed Forces of Ukraine will have received 300 armored vehicles, 400 military vehicles, 30,000 rockets and ammunition.Source:
http://en.censor.net.ua/n348865
170 pieces of military equipment has already been taken to the east of Ukraine to fulfill combat missions in the ATO area. They include 25 Bulat, T-64, T-72, and T-80 tanks, seven units of Grad MLRS, five OSA surface to air missile systems, five Pion-2S7 self-propelled mortars, seven Gvozdika-2S1 self-propelled guns, 20 Humvees, 20 units of BMP-2 and BMP-1 infantry fighting vehicles, 15 units of MT-12 and MSTA- B cannons, 30 KrAZ power tugs, 25 KrAZ trucks, 10 MAZ power tugs and other weapons and military equipment," the statement readsSource:
http://en.censor.net.ua/n348735