2015-08-25, 23:40
Medlem
MrFolds avatar
[quote=Vanstyretstid|54477841]
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vanstyrets tid ska inte tas med en skopa salt, utan snarare några billaster. Jag trodde det var så uppenbart att jag avstått från att kommentera personens dravel. Jag kanske borde ha vetat bättre.

Den enda intressanta frågan kring personen är om det är rent trollande eller om det verkligen är en person med ett rejält horn i sidan till "farbror Arne" med familj som nu gör vad hen kan för att sprida skit om vederbörande och hoppas att åtminstone lite kletar fast. Jag är inte säker.

Så du är alltså den som tycker så här:

Årets FB-inlägg? För min del hade det varit om ,,,viss Mods hade haft en regel på sitt skägg,,, innan dom kör sin egen * Agenda regel vilket tolkas som dom har tolkats ( (FB) Moderatorer, dags för en förändring.)

Du beter dig som du är en som vill helst bli Moderator
men inte lyckats, är det så?
Och beträffande din farbror Arne, är
det du som är Kalle Anka?
Har inget "horn" i sidan till denne din farbror Arne.
Ja! Det finns bekräftat att A.J var del i Helena Andersson
utredningen.
Allt står inte på Flashback nämligen.
Det där saltet kan du behålla till vintern om du mot
alla tvivel har ett körkort.

Det är inte "bekräftat" nånting bara för att du påstår det i dina inlägg. Men det var lite gulligt att du vill ge mig salt. Fast det heter "mot all förmodan" och dessutom har jag såväl lappen som en supertrist Svenssonbil och dryga 50000 mil prickfri körning under bältet.

Om det är ett tecken på att vilja bli moderator att utpeka dig som troll eller driven av hämndbegär? Jag förstår inte riktigt logiken, men kan ändå lugna dig. Jag är numer den stolte innehavaren av en veckas avstängning för att kallat en person vid förnamn i ett privat PM, så i den mån det nånsin varit aktuellt (vilket jag betvivlar) så är det garanterat det inte nu. Så mina motiv är helt oegennyttiga om det kan trösta dig
2015-08-25, 23:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag har inget belägg. Fel av mig, jag glömde att ironi inte fungerar bland (invektiv) på Flashback. Jag svarade #FritzDaCat ironiskt, NB skulle inte ha hunnit.

Vad är två typer av DNA? Finns det två typer av DNA?

Om du inte har belägg, varför påstår du då något sånt här, det blir ju lätt en trådsanning? Jag tror inte alls på dig när du säger att du gjorde fel och var ironisk, det är bara en billig bortförklaring anser jag.

Du är snabb på att tillrättavisa andra som skriver här och så kommer du med påståenden som du inte har täckning för, tycker du inte att det är lite väl magstarkt, hur ska vi någonsin mer kunna lita på vad du säger?

Vad gäller DNA spår så har jag men även andra här i tråden förklarat vad vi menar med det, och klarar du inte av att leva med att vi andra använder det uttrycket så håll dig utanför just den diskussionen, vi vill ändå inte ha dina pekpinnar i vår skola.
2015-08-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
För det första ska väl du absolut inte prata om att förlöjliga, du skriver ganska ofta att folk är korkade. Nog om det.

Det jag reagerar mest på är att du jämställer dessa brott med varandra!!
Citat: OY
"-Om det finns ett vittne till en påkörning med allvarlig personskada och föraren var rattfull så fanns motivet att mörda vittnet, inte märkligare än att våldtäktsmän mördar för att dölja ett brott"
Du tycker att det är samma sak att våldta någon som att köra på någon utan avsikt, som det först handlade om. Det är för mig helt befängt att man kan tycka det. Jag tänker inte gå in djupare på vad skillnaden är, för du vet mkt väl vad jag menar om du är en människa med normal EQ och IQ. Detta tänker jag inte diskutera mer, för det varken för detta fall framåt eller hör hemma på denna tråd!

Tror du på allvar att det inte kommit fram vid det här laget om hon blivit påkörd, sen mördad. Finns inget alls som tyder på det

En del saker du skriver är av värde, men mycket är nonsens. Tyvärr är dina inlägg många och långa.

Inget vet vad något tyder på innan man vet vilka skador som dödade henne, hon kan ha blivit jagad med bil och påkörd med flit
2015-08-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Hur skulle jag kunna veta. Jag har haft lite personlig kontakt med Joksovic mördaren. En kille som (även han) belv mördare under hot och tvång. Hur vet du då så mycket om litauern, att han saknar impulskontroll och har starka drifter? Hur vet du att han gjort brott tidigare? Känner du honom? Knappast. Du bedömmer honom enligt dina egna kriterier och det är i för sig helt ok. Vad är ditt syfte då att delta i dikussionen, om jag är enligt dig den som intresserar mig för det perfekta brottet? Jag tänker rationellt, det stämmer, inte i affekt. Och i så fall vad är fel på det då?

Du var då en att hålla med, och säga emot för att ha något att tjafsa om.

Om du verkligen kände Jockso så vet du att han var urtypen av en sociopat och brottsling. En av de värsta gangstrar som berikat Stockholms undre värld genom utpressning av allt och alla. Han såg sig alltid över axeln, han umgicks med alla men ändå inte. Han satt på Ritorno vid Odenplan på dagtid och planerade sina brott med ett vänligt flin. Han körde sin grå Merca mellan Ritorno, Caféet och Solvalla där han till slut blev skjuten. Han var alltid rädd för han visste att hans tid var räknad. Men han blev inte mördare under hot eller tvång som du påstår, det var han som gick runt och hotade folk.

Det var girighet och ondska som var hans drivkraft. De få gånger jag hade med honom att göra, visar hur skenet bedrar, och jag ser likheter mellan honom och Litauern. Främst framtoningen som döljer ondskan.

Min drivkraft är diskussionen och kolla läget där ute! Eller ta reda på hur det är ställt med rättstänket i stugorna, eftersom rättssäkerhet och brott är mitt intresse. Diskussionen är en liten hobby jag har.
2015-08-25, 23:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag uttalade mig iofs generellt om en situation där den misstänkte kan visas ha befattat sig med offrets döda kropp, men om man preciserar till det här fallet måste ju MGM ha en mycket bra förklaring till hur hans blod har hamnat på offrets kläder om a) det rör sig om kläder som påträffats i anslutning till offrets kropp och b) han säger sig aldrig ha träffat offret.

BO hittades så vitt vi vet i en arbetsbod som MGM hade tillgång till och kan ha använt sig av i åratal. Om så är fallet så kan det finnas helt naturliga förklaringar till att BO får DNA/blod avsatt (från MGM) på kropp eller klädesplagg alldeles oavsett vem som släpat in BO i arbetsboden. Förutsatt att inte dropp/stänk kan påvisas, utom rimligt tvivel.
Senast redigerad av LeeVan 2015-08-25 kl. 23:48.
2015-08-25, 23:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jo, jag instämmer , men är fortfarande otydligt då jag tolkar att uppgiften saknas som om man fortfarande inväntar svar och att denna mening syftar till föregående stycke i texten:

"Den huvudsakliga motiveringen till kravet på den långa omhäktningstiden är att det fortfarande saknas skriftliga analyssvar från Nationellt Forensiskt Centrum, NFC."

Att "dödstidpunkt saknas" kan som du antyder tolkas på flera sätt:
- T.ex. att obduktionsprotokollet är färdigt, förutom avseende dödstidpunkten som ännu saknas.
- Att det är den exakta dödstidpunkten som saknas.
- Att utredarna öppenhjärtigt saknar, d.v.s. sörjer, att information om dödstidpunkt inte finns i slutrapporten från rättsläkaren.

Men oavsett vilket, måste det vara svårt att fälla vem som helst för mord, när tiden för dödens inträffande inte är känd.
2015-08-25, 23:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om du inte har belägg, varför påstår du då något sånt här, det blir ju lätt en trådsanning? Jag tror inte alls på dig när du säger att du gjorde fel och var ironisk, det är bara en billig bortförklaring anser jag.

Du är snabb på att tillrättavisa andra som skriver här och så kommer du med påståenden som du inte har täckning för, tycker du inte att det är lite väl magstarkt, hur ska vi någonsin mer kunna lita på vad du säger?

Vad gäller DNA spår så har jag men även andra här i tråden förklarat vad vi menar med det, och klarar du inte av att leva med att vi andra använder det uttrycket så håll dig utanför just den diskussionen, vi vill ändå inte ha dina pekpinnar i vår skola.
Att jag ifrågasätter NB:s skuld kan inte ha undgått dig, så du bara tjafsar om ironin där jag påstår att NB dödade Lisa för att slingra dig ur den diskussion som är aktuell nu.

Nej, ingen har fått frågan vad två DNA-spår betyder tidigare. Jag ställer frågan till dig, och lägger till: använder du argument som du inte vet vad det betyder?
2015-08-25, 23:48
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Nej, jag har inget belägg. Fel av mig, jag glömde att ironi inte fungerar bland (invektiv) på Flashback. Jag svarade #FritzDaCat ironiskt, NB skulle inte ha hunnit.
Du försöker använda ett argument som du sedan inte kan belägga och försvarar dig med att det bara skulle ha handlat om ironi.
Jag menar, antingen tror man att han varit och handlat pizza eller så tror man inte att han gjort det.

Du har inte mycket trovärdighet kvar här...
2015-08-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
/../

Om du verkligen kände Jockso /--/

Inte för att jag har med saken att göra men jag tror att hen menar att hen haft kontakt med han som sköt Jokso, den där lille obehaglige finnen vad han nu hette, minns ej nu.

Ursäkta ot.
2015-08-25, 23:58
Medlem
[quote=Vanstyretstid|54478185]
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan

Hon arbetade på ett jobb med anknytning till A.J.
Exakt vet jag inte för hon som gav mig uppgiften
var på väg till jobbet.
Det är hennes man som jag är god vän med, ska
fråga nästa gång lite mer ingående.
Hon hade förstahands uppgifter, tvivlar inte
Hon var också med på söket med Missing People nu
i somras.
Det är förnuftigt att ta allt med en nypa salt, vad
det gäller flertalet av den information som
kommer ut, både från tråden och åklagare mm.
Tycker bara att många tycks drivas av lust
till att få NB skyldig väldigt tidigt.
Sedan är det förstås en hel del "krafter" som
tycker illa om att det just inte varit någon olycka.
Och en och annan förälder som förfaras över
att deras barn skräms upp av vad många
utrycker och misstänker, att något mycket hemskt
har hänt Lisa Holm.
"När man kastar en boll, händer det att man får tillbaka
en sten"
Det är normalt, det som är pinsamt är kollektiv pajkastning.
Lite omoget, vi är alla "troll" till viss grad även
fast vissa tycks vilja ge intryck av att inte vara det.
Ha det bra!
Hoppas det närmar sig ett avgörande slut eller tvär
omvändning.

När jag läser dina inlägg, är det som att läsa poesi. Orden och meningarna är så vackert skrivna, men vad är det du framför i sak?

Känner du någon som känner AJ? Och som har förstahandsuppgifter från Missing People?

Kan du inte i direkt prosa, alltså i klarspråk delge denna information du endast insinuerar till?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Att jag ifrågasätter NB:s skuld kan inte ha undgått dig, så du bara tjafsar om ironin där jag påstår att NB dödade Lisa för att slingra dig ur den diskussion som är aktuell nu.

Nej, ingen har fått frågan vad två DNA-spår betyder tidigare. Jag ställer frågan till dig, och lägger till: använder du argument som du inte vet vad det betyder?

Och att jag ifrågasätter att fallet har varit uppklarat sedan bröderna greps kan inte ha undgått dig, varför du tjafsade om det var förmodligen för att rikta bort fokus ifrån dina egna sedvanligt korkade uttalanden, det är jag övertygad om.

Du slingrar dig bara, du gör häpnadsväckande påståenden utan att ha belägg för dem och sedan väljer du i efterhand att kalla det för ironi. Så kan man ju såklart göra, men hur ska vi veta när du är seriös och när vi ska skratta åt dig?

Jag har inte påstått att någon har fått den frågan tidigare, vad jag har sagt är att jag samt minst en person till har förklarat för dig vad vi menar med DNA spår, det kan inte ha undgått dig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du förstår inte svenska, det är uppenbarligen så. Ingen här i tråden har såvitt jag känner till ens framfört en teori om att Lisa dog i en olyckshändelse. Svara nu, kan man mörda en människa som har skadats i en olycka, ja eller nej? Förekommer det att människor mördar för att dölja ett brott, ja eller nej?

Jag har för mig att jag har nämnt det tidigare i samband med ett olycksresonemang, att det behöver inte nödvändigtvis handla om en trafikolycka, argumenten med spår i asfalt och på fordon är som att kasta pärlor till svin.

Se det schematiskt -->Olycka med kroppsskada --> Mord i syfte att dölja vållande till kroppsskada för att undandra sig ett ansvar.

Hur mycket mord NB än sitter häktad för så utesluter det inte att mordet föregicks av en olyckshändelse.

Nej, jag tror inte att Lisa råkade ut för en olycka innan hon mördades. Anledningen till att jag för resonemanget är för att folk här i tråden kategoriskt utesluter en olycka utan att ha belägg för det. Menar du att vi ska acceptera det som en trådsanning att mordet inte kan ha föregåtts av en olycka när vi inte vet vad som hände?

Vi vet att en viss Uffe-utredare påstår sig ha facit, jag lutar åt att hen har rätt, faktiskt.

Alltså detta hände i Norge för tre år sedan, (FB) Oslo: 16-åriga Sigrid Schjetne försvunnen (hittad mördad)
Utan vare sig blodspår på gatan eller bil. Sigrid blev påkörd, knäppgök fick panik, kastar in henne bak i bilen, tar hem henne till husvagnen, hon levde fortfarande, mördar henne och packar in och dumpar henne. Mobil och sko hittades om jag inte minns fel, vid platsen där olyckan hände. Så det är ju inte det minsta otroligt att det kan hända igen. Att de har funnit blod på L är väl inte heller så otänkligt, kan ha skärt sig eller något på mobil eller tidigare på jobbet eller vadsomhelst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in