2015-08-25, 23:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Egentligen borde jag inte svara dig då du är ful som en fisk som ägnar dig åt att klippa ut vad folk säger och klistra ihop det till något lögnaktigt i ett försök att stärka din egen trovärdighet.

Men jag ska svara dig vad jag menar. DNA kan utvinnas ur till exempel hår, sperma, hudceller och blod. Jag tar mig friheten att kalla DNA från sperma som hittas och används för att identifiera en person för ett DNA spår, från blod för ett annat DNA spår och så vidare.

I det här fallet påstås det, bland annat expressen.se gör det, att blod har hittats men även en annan typ av DNA spår.

Förstår du vad jag menar eller vill du att jag förtydligar?
Belägg för att det är det åklagaren menar? http://www.expressen.se/gt/vi-har-en-bild-av-hur-det-har-har-gatt-till/ Går det att särskilja dessa typer av DNA? Jag trodde allt DNA från en person var identiskt.

Du har förklarat det du kallar hopklipp. Förklaringen höll inte.
2015-08-25, 23:17
Medlem
[quote=Vanstyretstid|54477841]
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vanstyrets tid ska inte tas med en skopa salt, utan snarare några billaster. Jag trodde det var så uppenbart att jag avstått från att kommentera personens dravel. Jag kanske borde ha vetat bättre.

Den enda intressanta frågan kring personen är om det är rent trollande eller om det verkligen är en person med ett rejält horn i sidan till "farbror Arne" med familj som nu gör vad hen kan för att sprida skit om vederbörande och hoppas att åtminstone lite kletar fast. Jag är inte säker.

Så du är alltså den som tycker så här:

Årets FB-inlägg? För min del hade det varit om ,,,viss Mods hade haft en regel på sitt skägg,,, innan dom kör sin egen * Agenda regel vilket tolkas som dom har tolkats ( (FB) Moderatorer, dags för en förändring.)

Du beter dig som du är en som vill helst bli Moderator
men inte lyckats, är det så?
Och beträffande din farbror Arne, är
det du som är Kalle Anka?
Har inget "horn" i sidan till denne din farbror Arne.
Ja! Det finns bekräftat att A.J var del i Helena Andersson
utredningen.
Allt står inte på Flashback nämligen.
Det där saltet kan du behålla till vintern om du mot
alla tvivel har ett körkort.

Men på vilket sätt var han en del i den utredningen?
2015-08-25, 23:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid

Du beter dig som du är en som vill helst bli Moderator
men inte lyckats, är det så?
Och beträffande din farbror Arne, är
det du som är Kalle Anka?
Har inget "horn" i sidan till denne din farbror Arne.
Ja! Det finns bekräftat att A.J var del i Helena Andersson
utredningen.

Allt står inte på Flashback nämligen.
Det där saltet kan du behålla till vintern om du mot
alla tvivel har ett körkort.

Relevant för det här fallet om det är sant tycker jag, så jag tycker att du kan börja med att styrka ditt påstående och helst hänvisa till en källa där vi kan läsa mer om att AJ var en del av den utredningen innan du kastar skit på de som kan betraktas som seriösa i den här tråden tycker jag.

Du påstår mycket men det finns inte mycket till substans i det du säger eftersom att du inte styrker dina påståenden, tomma ord kallar jag sådant.
2015-08-25, 23:20
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Tjafsa inte, svara på frågan istället så att vi kan föra ett resonemang som leder till en slutsats. Du ropar på gud och förlöjligar mig, hur seriös är du egentligen?

Jag kan inte se någon principiell skillnad, kan du? Du säger att det är en jävla skillnad, varför kan du inte beskriva den skillnaden?

Principiellt handlar mord i båda fallen om att begå ett allvarligt brott för att dölja ett mindre allvarligt brott, motsägelsefullt, visst, men tyvärr väljer vissa brottslingar att ta risken för att undandra sig ett ansvar.

För det första ska väl du absolut inte prata om att förlöjliga, du skriver ganska ofta att folk är korkade. Nog om det.

Det jag reagerar mest på är att du jämställer dessa brott med varandra!!
Citat: OY
"-Om det finns ett vittne till en påkörning med allvarlig personskada och föraren var rattfull så fanns motivet att mörda vittnet, inte märkligare än att våldtäktsmän mördar för att dölja ett brott"
Du tycker att det är samma sak att våldta någon som att köra på någon utan avsikt, som det först handlade om. Det är för mig helt befängt att man kan tycka det. Jag tänker inte gå in djupare på vad skillnaden är, för du vet mkt väl vad jag menar om du är en människa med normal EQ och IQ. Detta tänker jag inte diskutera mer, för det varken för detta fall framåt eller hör hemma på denna tråd!

Tror du på allvar att det inte kommit fram vid det här laget om hon blivit påkörd, sen mördad. Finns inget alls som tyder på det.

En del saker du skriver är av värde, men mycket är nonsens. Tyvärr är dina inlägg många och långa.
2015-08-25, 23:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De flesta överfall på flickor och kvinnor i dagens Sverige där GM och BO inte är bekanta med varandra sedan tidigare begås av utlänningar precis som i detta fall (...)

Är du säker på det?
Jag tänker till exempel på Hagamannen, Anders Eklund, Niklas i Örebro m.fl.

"Precis som i detta fall", fan vad man blir less på dig. Har du särskild insyn i detta fall? Var du med när det hände? Men så ta och kontakta utredarna då istf sitta här och sprida dynga.
Eller ännu hellre - kryp tillbaka till utvisningsbåset
2015-08-25, 23:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, NB startar attacken tidigast 18:23, dödar Lisa, emballerar kroppen, kör den till Martorp, och köper pizza 19:30. Wow, snabb man. Det var ont om tid redan innan vi lade in emballering i tidkalkylen. Är det inte mer sannolikt att Lisa transporterades oemballerad i en bil som NB inte förfogade över?

Här påstår du att NB startade en attack mot Lisa tidigast 18:23 och dödar henne, han emballerar kroppen och kör den till Martorp, köper pizza 19:30 och att han hade ont om tid, dessutom så påstår du att NB är en snabb man och verkar vara imponerad av det.

Har du belägg för de här påståendena? Varför ska vi tro dig?
2015-08-25, 23:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Här påstår du att NB startade en attack mot Lisa tidigast 18:23 och dödar henne, han emballerar kroppen och kör den till Martorp, köper pizza 19:30 och att han hade ont om tid, dessutom så påstår du att NB är en snabb man och verkar vara imponerad av det.

Har du belägg för de här påståendena? Varför ska vi tro dig?
Nej, jag har inget belägg. Fel av mig, jag glömde att ironi inte fungerar bland (invektiv) på Flashback. Jag svarade #FritzDaCat ironiskt, NB skulle inte ha hunnit.

Vad är två typer av DNA? Finns det två typer av DNA?
2015-08-25, 23:31
Bannlyst
Citat:
Belägg för att det är det åklagaren menar? http://www.expressen.se/gt/vi-har-en-bild-av-hur-det-har-har-gatt-till/ Går det att särskilja dessa typer av DNA? Jag trodde allt DNA från en person var identiskt.

Du har förklarat det du kallar hopklipp. Förklaringen höll inte.

De kan särskilja olika dna-spår. T ex om det finns blod och sperma så är det två typer av dna-spår.
2015-08-25, 23:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
För det första ska väl du absolut inte prata om att förlöjliga, du skriver ganska ofta att folk är korkade. Nog om det.

Det jag reagerar mest på är att du jämställer dessa brott med varandra!!
Citat: OY
"-Om det finns ett vittne till en påkörning med allvarlig personskada och föraren var rattfull så fanns motivet att mörda vittnet, inte märkligare än att våldtäktsmän mördar för att dölja ett brott"
Du tycker att det är samma sak att våldta någon som att köra på någon utan avsikt, som det först handlade om. Det är för mig helt befängt att man kan tycka det. Jag tänker inte gå in djupare på vad skillnaden är, för du vet mkt väl vad jag menar om du är en människa med normal EQ och IQ. Detta tänker jag inte diskutera mer, för det varken för detta fall framåt eller hör hemma på denna tråd!

Tror du på allvar att det inte kommit fram vid det här laget om hon blivit påkörd, sen mördad. Finns inget alls som tyder på det.

En del saker du skriver är av värde, men mycket är nonsens. Tyvärr är dina inlägg många och långa.

Ur uppsåtssynpunkt är det inte samma sak, ur ansvarssynpunkt och motiv att undandra sig påföljd så är det principiellt samma sak tycker jag och det är i det sistnämnda perspektivet jag resonerar med dig.

Ja, jag är gravallvarlig när jag säger att jag inte tror att åklagaren skulle berätta om vilka skador offret har och hur de sannolikt har uppkommit. Det enda åklagaren har sagt i den vägen är att offret har bragts om livet och att det handlar om mord. Vad som har föregått mordet är en väl förborgad hemlighet liksom i princip allt annat som ingår i förundersökningen.
2015-08-25, 23:34
Medlem
Hur som helst och förhoppningsvis så vet vi snart vad som hände , DNA snackar man inte bort utan att förklara hur den hamnat där. Är han mördare eller inte ? Han ljuger i alla fall som en häst travar och även om han inte begått mordet så har han försvårat utredningen och sett till att den kostat åtskilliga kronor och bara för det borde han få livstid . Har man mördat någon eller hjälpt till att dölja ett mord så är man lika skyldig i båda fallen.

För huvudpersonen i den här tragiska historien spelar det ingen roll för hennes liv är förspillt och oåterkalleligt slut. För anhöriga är det oherhört viktigt att rätt man straffas för att GM är för alltid anledningen till att det finns ett före och ett efter den 7/7 för dom, har en väninna som miste sitt barn , knivmördat av en ex pojkvän 19 år gammal och det är det värsta sättet att förlora sitt barn på, att någon annan beslutar sig för att ta ditt barns liv , det liv som du sett födas och gjort allt för att hålla levande . På en sekund är det livet taget av någon av ren ondska . Må GM brinna i helvetet !
2015-08-25, 23:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ja, GW, han har tron att de flesta som mördar unga kvinnor är bekanta eller jämnåriga män.
Men efter att nya omständigheter i fallet dykt upp och åklagaren framhärdat i sina misstankar mot NB, lämnar GW, till skillnad från dig, generell statistik eftersom den då naturligt nog blivit ointressant.
Och han medger, till skillnad från dig, att han inte tror att åklagaren och hans poliser har fel i sak, utan oroar sig för att bevisningen inte ska vara tillräcklig.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/nu-ar-jag-mycket-orolig-att-mordaren-kan-ga-fri/

Så nej, du bör inte bunta ihop dig själv med GW.
2015-08-25, 23:39
Avslutad
[quote=Poppsan|54477891]
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid

Men på vilket sätt var han en del i den utredningen?

Hon arbetade på ett jobb med anknytning till A.J.
Exakt vet jag inte för hon som gav mig uppgiften
var på väg till jobbet.
Det är hennes man som jag är god vän med, ska
fråga nästa gång lite mer ingående.
Hon hade förstahands uppgifter, tvivlar inte
Hon var också med på söket med Missing People nu
i somras.
Det är förnuftigt att ta allt med en nypa salt, vad
det gäller flertalet av den information som
kommer ut, både från tråden och åklagare mm.
Tycker bara att många tycks drivas av lust
till att få NB skyldig väldigt tidigt.
Sedan är det förstås en hel del "krafter" som
tycker illa om att det just inte varit någon olycka.
Och en och annan förälder som förfaras över
att deras barn skräms upp av vad många
utrycker och misstänker, att något mycket hemskt
har hänt Lisa Holm.
"När man kastar en boll, händer det att man får tillbaka
en sten"
Det är normalt, det som är pinsamt är kollektiv pajkastning.
Lite omoget, vi är alla "troll" till viss grad även
fast vissa tycks vilja ge intryck av att inte vara det.
Ha det bra!
Hoppas det närmar sig ett avgörande slut eller tvär
omvändning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in