2015-08-25, 22:19
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du undrar inte varför åklagaren inte berättar detta för alla tidningar? Kan journalisten ha missförstått?
Nja, det menade jag inte, men visst kan det tyckas lite konstigt att han inte gjort det. Det är såklart möjligt att journalisten missuppfattat detaljen om mobiltelefonen men det känns i så fall som en mycket underlig sammanblandning av fakta.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Håller med, vill ej tänka det värsta. Men frågan är/kan ev vara hur man i detta sammanhang skall förstå 'tidpunkten'; menar man under vilket dygn el avses specifik timme?
Kanske finns en tid angiven men ej helt fastslagen, kanske omnämnd lite 'diffust' utifrån deras sannolikhetsskala?
El kanske så glömde polisen att efterfråga tidpunkt för döden i 'beställningen' av denna tjänst?

Spånar bara.

Tror att LH dog redan innan 19.00 på söndagen. Finns det öht något som indikerar motsatsen?

Människor försvinner inte bara sådär. Då brukar det vara kidnappning och lösen osv. Inget sånt här. Hon dog tidigt i skedet. Är det något som visar sig vara ruskigt och brutalt är det nog i så fall vad han gjort med kroppen i senare skede.
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-08-25 kl. 22:23.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Nä,ingen vet.
Men jag vet att jag skulle skita i hot om det stod mellan det eller livstid.

Vi är ute i kylan, så vi får bara snällt vänta och vänta. Under tiden kan vi spekulera. Hoppas att det här klaras upp och att det går på sätt sätt.
2015-08-25, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det sista får vi kanske reda på imorgon, när personutredningen släpps.
Visst är det anmärkningsvärt att IB fortfarande skyddar sin man. Men det är väl helt enkelt så, att hon inte kan tro att han har gjort det. De har varit gifta i bara tre år, men hur länge de känt varann vet jag inte.

Det är den slutsatsen som jag är ute efter, den är rimlig tycker jag. Så hur kan hon då vara misstänkt för skyddande av brottsling, det stämmer inte, något av alternativen är fel tror jag.
2015-08-25, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Tja, om det handlar om mikroskopiska partiklar efter en sårskorpa, så tycker jag är extremt oturligt för NB om det råkade falla på Lisas mobil på ett ställe, samt på kläderna hon hade på sig vid fyndplatsen.

Så tolkar jag uppgifterna vi har fått idag.

Och skriv nu inte att jag är korkad som du gjorde, det är faktiskt oförskämt!

Jag tror inte att blod har fallit på offrets tillhörigheter, jag tror att det handlar om besudling via kontakt mellan ett sår och tillhörigheter eller besudling genom stänk. Även en liten sårskada som öppnar sig och börjar blöda kan stänka mikroskopiskt små blodmängder.

Nej, du är inte korkad, absolut inte idag.
2015-08-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du var inte ensam om den myten, just då, när GW uttalade sig, men det har hänt en hel del i bevisfrågan sedan dess. Jag tror att du är relativt ensam om din uppfattning, och det förvånar mig inte ett dugg.

Kan du plocka fram färsk information om att någon i vår galax delar din tro och uppfattning?

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Tror att LH dog redan innan 19.00 på söndagen. Finns det öht något som indikerar motsatsen?

Människor försvinner inte bara sådär. Då brukar det vara kidnappning och lösen osv. Inget sånt här. Hon dog tidigt i skedet. Är det något som visar sig vara ruskigt och brutalt är det nog i så fall vad han gjort med kroppen i senare skede.

Idag läste jag att det varvet gynnsamt läge att kroppen hittades redan efter fem dagar så det stämmer nog
2015-08-25, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
från GP idag:

".
Åklagare och polis har länge väntat på det slutgiltiga obduktionsprotokollet som kom på måndagen. Där bekräftades dödsorsaken, men uppgiften om tidpunkten för Lisa Holms död saknades."

Det kan ju iofs ock betyda att de "vet"/ har en uppfattning men att det inte skrivits in än ?

Vad betyder slutgiltig för dig? Jag tror att slutgiltigt betyder att det är färdigt, det kommer inte mer ifrån rättsläkarhåll i form av protokoll i den här saken.

Faktiskt intressant att dödstidpunkten inte kan bestämmas efter endast fem dygn tycker jag. Kan det säga något om skicket på kroppen?
2015-08-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Tror som du.
Såvitt jag uppfattat finns inget alls (utifrån vad som kommit ut) som motsäger det.

Men flera här har ju varit helt inne på att L 'rövades bort', någon från det lägret kunde ju gärna få svara på din fråga (Grandioso?).

Edit: såg nu din Edit: håller med även om det.
2015-08-25, 22:31
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Man kan verkligen undra, nånting är skumt. Det lutar åt vållande. Kanske har man något som det går att omhäkta med, sen vill man förhandla med MGM? Erkänn vållande eller vi håller dig månad för månad...?

Min vän: Vi befinner oss i det svenska rättssystemet, inte i det amerikanska. Det finns inget utrymme i svensk rätt för "plea bargains" och liknande. Och om åklagaren inte kan leda i bevis att ett mord begåtts kan han givetvis inte fortsätta hålla någon häktad i något slags utpressningssyfte.
2015-08-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2812757-osakert-om-bevisen-haller-vid-rattegang

Detta måste ju om något vara ett enormt starkt bevis för att MGM slagit sönder LHs mobil. Har mycket svårt att se detta bortförklaras av försvarsadvokat som planterat.
Saken är ju solklar nu känns det som.

Att han tagit i alla tillhörigheter som han spridit ut utan handskar är en gåta när han kunde slängt dom i sjön eller gömt dom där kroppen låg
2015-08-25, 22:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad betyder slutgiltig för dig? Jag tror att slutgiltigt betyder att det är färdigt, det kommer inte mer ifrån rättsläkarhåll i form av protokoll i den här saken.

Faktiskt intressant att dödstidpunkten inte kan bestämmas efter endast fem dygn tycker jag. Kan det säga något om skicket på kroppen?

Det är konstigt att man inte kan bestämma tidpunkt. Antingen är det pga skicket på Lisa eller att hon har levt efter söndag kväll men man kan inte säga hur länge. Och varför skulle man inte kunna det?

Märkligt!
2015-08-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men nu var detta en fråga till någon helt annan i tråden som skriver lite i gåtor

Vanstyres...
Tror inte ett smack på det han skriver...
Men som andra spekulationer här på tråden..vissa mkt bra... Andra..tja mindre..
Ursäkta mig för min osmidigt i att kommentera inlägget😀🌷

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in