2015-08-25, 19:40
Medlem
Acidiferouss avatar
Jag gör tamefan det ibland.. HELVETE!!

Jag brukar slänga i lite majs, champinjoner och annat jag hittar och gräddstuvar det. 3st lättstekta ägg på det och saken är biff! Krögarpytt då. Oxpytten tycker jag inte om lika mycket.
Citera
2015-08-25, 19:46
Medlem
TruckUrbans avatar
Gräddstuvad oxpytt, två ägg, rödbetor och ett glas mjölk är ju bland det godast som finns.
Citera
2015-08-25, 19:52
Medlem
xposures avatar
Krögarpytt är banne mig en livräddare när man inte orkar laga mat, är vrålhungrig och allt är stängt.
Kan även slänga i lite extra kött och lök, sen krydda det och i med en skvätt grädde.
Servera med ett par vändstekta ägg och rödbetor till det.
Absolut inga fel med det ibland.
Citera
2015-08-25, 20:03
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Visst är det så, nu menar jag främst att pyttipanna är korkat att köpa som halvfabrikat eftersom det är så enkelt att göra själv. Lite som att köpa flaskvatten eller köttfärssås på burk.

Men det går ju snabbare än att göra det själv och är enklare än att göra själv. Många verkar ju tycka att den är godare än hemlagad så då är det väl ännu lättare att förstå varför man köper den?

Har själv en påse i frysen för en snabb lunch ifall det skulle behövas.
Citera
2015-08-25, 20:11
Medlem
Det är faktiskt en rätt bra måttstock det här med pyttipanna.. När man hittat en Felix Oxpytt i frysen, då vet man att man närmar sig den absoluta botten. Den sociala fryspunkten.

Jag har varit där. Men tagit mig upp igen.
Citera
2015-08-25, 20:14
Medlem
Gräddstuvad oxpytt har jag käkat i typ 14 år nu
Citera
2015-08-25, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Gräddstuvad oxpytt har jag käkat i typ 14 år nu

Blev så äcklad av de små frysta gräddklumparna, det var jätteäckligt. Jag äter allt. Allt som i ormar och ormbunkar. Jag behöver ingenting för att existera. Men de där jävla gräddklumparna fick mig att vilja dö.
Citera
2015-08-25, 20:25
Medlem
här får ni mitt recept:

400g felix oxpytt
200g coop xtra pytt
200g lök

i med skiten i pannan, kör hårt i 15 minuter och ät sen med stor slev. saltas gärna. ketchup frivilligt. lök är för män
Citera
2015-08-25, 20:26
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
För det första är det alldeles för salt. Jag föredrar tillochmed Coop Xtras pyttipanna för hälften av priset och som inte är saltad. Varför betalar man 45-50 spänn för sådan skitmat?

Krögarpytt och Oxpytt, ja det låter lite "lyxigare", men det smakar ju fan bara salt!

Jag tycker att Coops egna smakar "plast". Jag kör för övrigt Findus före Felix.
Citera
2015-08-25, 20:44
Bannlyst
Var det Findus eller Felix som såldes för sju miljarder kronor nyligen?
Citera
2015-08-25, 21:02
Medlem
TheJackets avatar
asgo bakismat ju! med lite stekta ägg till
Citera
2015-08-25, 21:06
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag.

Jag tycker att felix krögarpytt är mycket godare än de alternativ jag testat. Inte för salt för mig, däremot hade de gärna kunnat sluta med att ha typ 40% lök.

40-50 spänn för 4-5 måltider eller vad en sån där påse räcker till är ju inte direkt hutlöst och är rätt smidigt att ha i frysen till de dagar man inte har nåt annat eller ork att fixa käk.

4-5 måltider? Äter du som en mus eller? Max två måltider räcker det till.

Jag tycker det är gott, inget märkvärdigt och hur enkelt som helst att slänga ihop om man inte har tiden eller orken för att laga något vettigt. Mat som mat. Fast jag brukar alltid göra min egna varianter utav pyttepannan så det blir alltid lite godare än vanilj-pyttepanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in