2015-08-25, 18:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej det tror jag inte.

NB kan ha sett LH tidigare helger. Till och med troligt. Hon är tilldragande för honom.
Just den här dagen kan han ha befunnit sig vid Ladan av någon anledning. Där ser han när de stänger. Chansen att kontakta henne uppstår när han från ladan ser att 2 st går åt ett håll och LH åt det andra. Då slår han till. Impulsen.

Jag ser 2 scenarior . En fullbordad våldtäkt och i panik över vad han gjort måste göra sig av med offret. Eller ett försök till våldtäkt men LH gör motstånd och för väsen varvid han måste tysta henne.

När hon väl är död kommer verkligheten ikapp och han kan ju inte lämna henne i ladan. BO måste bort. Tiden är knapp. Snart borde han vara hemma.
Han tar med sig LHs saker som finns i ladan. Förstör telefonen och kastar bort sakerna under tiden han kör till Martorp. Där gömmer han LH i Boden och avvaktar några dagar för att sen göra sig av med kroppen. Då dyker mängder med människor upp i markerna och han kan inte längre köra bort kroppen utan gömmer den på gården.
Han vet ju vad som finns där och vill inte ha MPS där varvid de naturligtvis fattar misstanke.
Handsken? Varför tog det 13 minuter att inleda angreppet, och hur kunde han ha turen att komma precis efter att hon hade skickat SMS och innan hon skulle ha kört iväg?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-25 kl. 19:19.
2015-08-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Eftersom du kniper om vad du tror, så kan du ju alltid säga att det var precis vad jag trodde efteråt. Bekvämt och bra!

Har det sagts uttryckligen att blodet finns på kläderna? Det skulle ju även annars kunna röra sig om den krossade mobiltelefonen. Ett annat scenario är att han skar sig lätt på mobiltelefonglaset och sedan besudlade något annat föremål den vägen. Tiden får utvisa.
2015-08-25, 19:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jo men sår eller märken av kan ha varit kvar, eller jag ska inte uttala mig mer om sånt jag inte har någon aning om egentligen. Jag antar i vart fall att han blivit grundligt undersökt så att inte bara blodvite utan även spår av blodvite borde uppmärksammats. Notera borde...
Det tog en vecka mellan gripandet och den rättsmedicinska undersökningen av mannen som misstänktes för mordet på Vatchareeya i Boden. Det hinner hända mycket med sår på en vecka.
2015-08-25, 19:01
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Har det sagts uttryckligen att blodet finns på kläderna? Det skulle ju även annars kunna röra sig om den krossade mobiltelefonen. Ett annat scenario är att han skar sig lätt på mobiltelefonglaset och sedan besudlade något annat föremål den vägen. Tiden får utvisa.

Med tanke på hur åklagaren uttryckt sig verkar det som så jag.
2015-08-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud

Varför inte!Han kan ha gjort sig illa på många sätt på egen hand när han agerade i panik den kvällen.
Behöver inte vara Lisa som orsakat blodviten.
2015-08-25, 19:02
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Med tanke på hur åklagaren uttryckt sig verkar det som så jag.

Men som jag förstår har han inte sagt just så.............
2015-08-25, 19:04
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Men som jag förstår har han inte sagt just så.............

Det är svårt att göra någon annan tolkning av;

Finns det DNA på kroppen?

– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm
2015-08-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Han kan ha placerat LH i den nu borttransporterade boden och tänkt gömma undan henne senare. Jag tror att hans stora misstag var att inte inse vad MPS är. Därav blir hon gömd på samma gård.

Snarare tror jag att mgm blev lurat till att gömma kroppen i den där boden i Martorp. Det var ingen tillfällighet att kroppen blev kvar i Blomberg eller Martop. Så dum är mgm nog inte, att han själv skulle gömma kroppen i i boden. Han skulle gömt kroppen i skogen eller sänkt i sjön. För boden är ju hans egna domäner. Tanken var ju att han skulle stämplas som den skyldige, så ser jag detta.
2015-08-25, 19:07
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Snarare tror jag att mgm blev lurat till att gömma kroppen i den där boden i Martorp. Det var ingen tillfällighet att kroppen blev kvar i Blomberg eller Martop. Så dum är mgm nog inte, att han själv skulle gömma kroppen i i boden. Han skulle gömt kroppen i skogen eller sänkt i sjön. För boden är ju hans egna domäner. Tanken var ju att han skulle stämplas som den skyldige, så ser jag detta.

Vad jag vet har varken polis eller åklagare talat om var kroppen hittades eller har jag fel?
2015-08-25, 19:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad krävs för att du ska tvivla på NB:s skuld? Måste åklagaren också tvivla, eller räcker det med att NB frias i domstol?
Det hade varit en bra början iaf. Men åklagaren har ju redan sagt att bevisningen räcker för att väcka åtal så något tvivel verkar ju knappast finnas från det hållet iaf. Någon i tråden visade statistik innan som pekade på att åklagare vinner runt 90% av alla fall så snaran börjar dras åt nu helt klart.
2015-08-25, 19:10
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Vad jag vet har varken polis eller åklagare talat om var kroppen hittades eller har jag fel?

Det har de talat om, i fall jag inte missminner mig, dock inte var hon bragdes om livet.
2015-08-25, 19:11
Medlem
Citat:
Det är svårt att göra någon annan tolkning av;

Finns det DNA på kroppen?

– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm

Just detta DNA behöver kanske inte vara i form av blod? Kanske andra kroppsvätskor eller hud/hårceller. Jag har för mig att åklagaren pratade om flera DNA spår, så blodet kanske hittades någon annanstans än just i anslutning till kroppen.

MGMs blod på offrets krossade mobilglas vore mycket svårt att förklara bort, exempelvis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in