2015-08-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Tragiskt att 20%+ av befolkningen nu gått och blivit rasister... förbjud SD innan hela Sverige rakar av sig håret...

Ett annat förslag är att de lanserar en September-överenskommelse där man helt sonika avskaffar demokratin.

Bra förslag som säkert sjuklöverns politiker tacksamt kommer att nappa på. För, resonera säkert dessa politiker, är verkligen det svenska folket moget för demokratin. Det är samma resonemang som fördes från kolonialmakterna när länder i Afrika och Asien ville frigöra sig.
2015-08-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Jimmie Äkesson sa vi ett tillfälle ungefär:

"Tröskeln för att rösta på vårt parti är nog väldigt hög men när man väl klivit över den så stannar man nog där."

Jag tror att detta stämmer. SD har etablerat sig som ett av de stora partierna och kommer att så förbli stort under lång tid. Sjuklöverns gamla retorik kommer att vändas emot dem så fort de kommer med förslag som liknar förslag som SD fört fram i åratal.

Minns ni Sven-Olle (C) och hans förslag om tillfälliga uppehållstillstånd på nittiotalet. För detta blev han idiotförklarad och till sin död stämplad som rasist. Nu för glatt moderaterna fram samma idé. De förtjänar samma bittra öde som Sven-Olle.

Vändningen kommer inte förrän SD får rejält med inflytande över migrationspolitiken.

Centern är det enda borgerliga parti som inte kommit med "främlingsfientliga" förslag och det kan förklara att de mot alla odds stiger i mätningarna. Borgeliga väljare som tror på den gamla retoriken måste nu vända sig till "nybyggarpartiet"Nyval NU!

Håller med dig helt, så länge SD inte har något inflytande i migrationsfrågor kommer man hela tiden att öka i OM!
Tider förändras och det som skett den senaste åren är att framför allt att det fria nätet blivit en mycket stor faktor för opinionsbildning.
Alltså åter till demokratins uppkomst i Grekland med handuppräckning bland medborgarna vid fattande av beslut.
Gamla stofiler har givetvis mycket svårt att smälta nätets fria opinionsbildning!
https://www.youtube.com/watch?v=N6kPtya9Jvs
Senast redigerad av Hultabultan 2015-08-25 kl. 15:25.
2015-08-25, 15:24
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk.Lindholm
Nix, snarare realister. Känner ett antal invandrare som röstar på SD och även svenskar som är gifta med invandrare. Ju fler realistiska politiska förslag SD kommer att framföra desto mer kommer siffrorna att öka i OU. Det handlar om ordning, bostäder, skola, sjukvård, arbeten och miljö.

Ja, det där om (ohälsosam) främlingsrädsla är ju bara trams.

Jag har en utländsk förälder. Jag har varit utländsk medborgare. Jag är uppvuxen i ett för den tiden invandrartätt område. Jag kan flera främmande språk. Jag har rest mycket utomlands. Jag har studerat utomlands. Jag är bosatt utomlands. Jag har varit gift med en utländsk medborgare. Jag har barn födda utomlands som har gått i utländsk skola med kompisar från olika länder, och som kommer fortsätta sina studier i olika länder.

"Ändå" anser jag att SD:s migrationspolitik är den enda vettiga (motsvarar sossarna till Mona Sahlin och moderaterna till Reinfeldt). Många svenska och utländska vänner med liknande bakgrund som mig har samma åsikter i vilken politik deras hemländer och vårt värdland bör föra.

Hur kan någon tycka att det är konstigt?
2015-08-25, 15:24
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Den här ledaren ger svaret...

I ledaren har du svaret till varför S har lagt locket på.

Så, nu vet vi att SD kommer fortsätta växa med 1% i månaden tills 2018. Det kommer att ge egen majoritet 2018 om inte S tar tag i frågan. Och är anledningen att utpressarpartiet har villkorat sitt regeringsstöd med att migrationsöverrenskommelsen ska bestå - då finns inget annat än två val:

1. Regeringsombildning utan MP nu, för att hinna reda ut det som går.
2. Regeringsövertagande för SD i valet 2018.

Thats it.

njae....kommer invandringen igång som man vill...med ökade antal varje år så kommer åxå vänsterstödet att öka och SD uppgång att minska. Det tar tid att få ut nysvenskarna i arbete, och så länge dom lever på bidrag kommer dom att rösta M och S, när de få som sen får jobb sen ser vart pengarna går så ändrar dom sig ofta. Och det är väl en redan känd om än inofficiell strategi från de styrande...att ragga röster "utifrån".
En vacker dag så passerar man en gräns...råder då "demokrati" fortfarande kommer det att hända mycket saker här i landet.
Senast redigerad av Jerom 2015-08-25 kl. 15:32.
2015-08-25, 15:32
Medlem
Menveds avatar
Under sommaren har SD ökat med ungefär 1,5 procentenheter per månad. Om det fortsätter så bör det vara största parti i oktober.

Ett skäl till att ökningen ska fortsätta är att budgetfrågan nu kommer dominera nyhetsflödet i två månader och den här gången blir det skarpa skatteökningar som alliansen ska rösta igenom.
2015-08-25, 15:49
Medlem
SD försöker vinna ett krig som inte går att vinna.
För det fösta måste SD få över 50% för att kunna få igenom sin politik, detta kan som tidigast ske om 8 år och det känns inte så troligt att det ens sker då.
Under denna tid så har Sveriges befolkning ökat med typ 700 000 enbart p.g.a. invandring, det går inte att reparera detta.
Anledningen till varför antalet människor som vill till I-länder som Sverige ökar är dessutom ett problem som SD inte ens har uppmärksammat, överbefolkning.
När det föds över 200 000 människor varje dag så spelar det inge roll om det är krig eller liknande i världen. Enbart Afrika kommer att fördubbla sin befolkning inom 35 år, migrationsproblemen vi ser idag i Europa är en konsekvens av tredje världens befolkningsexplosion som vi (de rika) har skapat.
2015-08-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
För det fösta måste SD få över 50% för att kunna få igenom sin politik, detta kan som tidigast ske om 8 år och det känns inte så troligt att det ens sker då.
Under denna tid så har Sveriges befolkning ökat med typ 700 000 enbart p.g.a. invandring, det går inte att reparera detta.
Anledningen till varför antalet människor som vill till I-länder som Sverige ökar är dessutom ett problem som SD inte ens har uppmärksammat, överbefolkning.
När det föds över 200 000 människor varje dag så spelar det inge roll om det är krig eller liknande i världen. Enbart Afrika kommer att fördubbla sin befolkning inom 35 år, migrationsproblemen vi ser idag i Europa är en konsekvens av tredje världens befolkningsexplosion som vi (de rika) har skapat.
Klart de inte behöver +50%, redan nu är det vid brytpunkten. Våra politiker är proffspolitiker som är där för att försörja sig och inte idealistiska självmordskandidater.
2015-08-25, 16:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
njae....kommer invandringen igång som man vill...med ökade antal varje år så kommer åxå vänsterstödet att öka och SD uppgång att minska. Det tar tid att få ut nysvenskarna i arbete, och så länge dom lever på bidrag kommer dom att rösta M och S, när de få som sen får jobb sen ser vart pengarna går så ändrar dom sig ofta. Och det är väl en redan känd om än inofficiell strategi från de styrande...att ragga röster "utifrån".
En vacker dag så passerar man en gräns...råder då "demokrati" fortfarande kommer det att hända mycket saker här i landet.

Du tar inte med i beräkningen alla etablerade invandrare som tjänar goda pengar och inte vill försörja fattiga horder från andra länder. Kanske känner de för sina landsmän men inte för andra. Sd kan få ett betydande väljarstöd från all dessa invandrare om de inte börjar tala om repatriering och utvisning.

Vilken annan folkgrupp än somalierna själva är solidariska med somalier? Vilka araber röstar på samma parti som "negrer"? De bidragsberoende kanske alla röstar V och S men att de skulle rösta på moderaterna som tänker rasera välfärden och ta av dem alla bidrag. Det finns inte på kartan.
2015-08-25, 17:17
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble

Du fattar väl ändå att partiet inte kommer behöva ensam majoritet för att få inflytande. Se bara på Moderaterna som exempel, vars väljare har en enorm majoritet för minskad invandring, hur länge tror du det kommer hålla när invandring börjar segla upp som den viktigaste valfrågan?

Sanningen är att vi har sett det här förr, i Norge, i Finland i Danmark. Mitt tips för 2018 är att vi får en borgerlig regering med SD som stödparti. Detta är förutsatt att decemberöverenskommelsen håller ens så länge. Decemberöverenskommelsen kommer definitivt inte hålla för en valförlust till, och när SD är så här stora så kan Alliansen även om de förlorar rätt stort få en tydlig majoritet ihop med SD. Så hur fan ska man förklara det för väljarna att man inte tänker regera?
2015-08-25, 17:27
Medlem
Många har frågat i tråden vad som kan stoppa SDs opinionsframgångar.
Svaret är givet som jag ser det.
Riktigt politiskt ansvar och inflytande.Om partiet sätts i regeringsställning via koalition och får ansvar för områden utanför migrationen så kan det skita sig.

Vilka är SDs väljare?
Svaret är att det mestadels är gamla Moderater och Socialdemokrater som utgör huvuddelen av partiets väljare.I detta konstaterande ligger också det för partiet främsta potentiella hotet.
SDs väljare må vara överens i partiets kärnfrågor och då speciellt migrationsfrågan.
Dock spretar det något oerhört utanför dessa områden och speciellt rena ekonomiska frågor innebär ett möjligt framtida minfält för partiet.

Jag är SD..men om massinvandringsfrågan löses så är inte jag beredd att stödja flera rena vänstermodeller som partiet förespråkar.Omvänt tror jag bestämt gäller för SDväljare med vänsterprofil.

SD är ett spretigt parti som skulle kunna deformeras och avväpnas av en smart strategi.
Implementeringen av denna föresätter dock en löst massinvandringsfråga så än så länge förefaller det säkert för partiet att spreta vidare ekonomiskt.
2015-08-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Klart de inte behöver +50%, redan nu är det vid brytpunkten. Våra politiker är proffspolitiker som är där för att försörja sig och inte idealistiska självmordskandidater.

Inte omöjligt att det blir 50% 2018 om det fortsätter gå utför i denna takt
2015-08-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Inte omöjligt att det blir 50% 2018 om det fortsätter gå utför i denna takt
Ganska omöjligt är det, allt för många som tror på massmedias rena lögner, tyvärr. Finns också för många som inte vill erkänna sina misstag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in