2015-08-23, 06:04
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Dåliga ljudnivåer. Man hör de knappt prata, får dkruva upp och helt plötsligt har man tinnitus.
Citera
2015-08-23, 13:33
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Att folk alltid slår upp mitten av en bok istället för första sidan...
Citera
2015-08-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Dåliga ljudnivåer. Man hör de knappt prata, får dkruva upp och helt plötsligt har man tinnitus.

Blir så när man fultankar.
Citera
2015-08-24, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Blir så när man fultankar.
Men varför är det så? Jag försöker plåga mig igenom en BRRIP av Cirkeln och ljudet på dialogen är så lågt att man skulle kunna tro att det var en film från 1972.
Citera
2015-08-24, 07:50
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
När två män slåss så ska den ena killens tjej försöka hjälpa till genom att hoppa upp på den andra mannens rygg.
Haha +1 på den. Resulterar oftast i en dyngsmäll eller judokast!
Citera
2015-08-24, 11:59
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Men varför är det så? Jag försöker plåga mig igenom en BRRIP av Cirkeln och ljudet på dialogen är så lågt att man skulle kunna tro att det var en film från 1972.

Varför skulle det vara sämre ljud i äldre filmer?
Citera
2015-08-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Varför skulle det vara sämre ljud i äldre filmer?
Varför kan jag inte svara på men min erfarenhet är att det i svenska filmer från 60-80-tal ungefär ofta är väldigt lågt ljud på dialogen, eller dåligt/brustit ljud rent allmänt. Exempelvis Utvandrarna-filmerna, diverse Bo Widerberg och så vidare.
Citera
2015-08-24, 14:04
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Varför kan jag inte svara på men min erfarenhet är att det i svenska filmer från 60-80-tal ungefär ofta är väldigt lågt ljud på dialogen, eller dåligt/brustit ljud rent allmänt. Exempelvis Utvandrarna-filmerna, diverse Bo Widerberg och så vidare.

Exakt samma sak stämmer även in på många moderna svenska filmer. Undertext är nästan ett måste när jag ser svensk film på grund av ljudnivåerna.
Citera
2015-08-24, 14:24
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Ni får väl sluta fultanka.
Citera
2015-08-24, 14:25
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Ni får väl sluta fultanka.

Jag laddar i princip aldrig ner film. Det är samma problem på bio såväl som bluray/dvd.
Citera
2015-08-25, 12:33
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Jag hatar alla jävla klyschor i skräckfilmer. Som när någon är jagad och ska skynda sig in i en bil för att köra därifrån, också tappar de såklart bilnycklarna i golvet och böjer sig ner för att leta. När det funnit nycklarna och rest sig upp så kommer alltid skurken in genom bilrutan.

Eller klassikern. En tjej blir jagad i skogen också ramlar hon. Då vänder hon sig om och kryper baklänges samtidigt som hon tittar på skurken som kommer närmare och närmare för att i sista sekund resa sig upp och fortsätta springa framåt.
Citera
2015-08-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Exakt samma sak stämmer även in på många moderna svenska filmer. Undertext är nästan ett måste när jag ser svensk film på grund av ljudnivåerna.

Har själv faktiskt reagerat på samma sak. Känns märkligt och jag har ingen aning om vad det beror på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in