Citat:
PCuri för inte någon intellektuell kamp, det bortses från alltför mycket för att anses ens logiskt.
Mentala sjukdomar har sånt här beteende som symptom. (skriva fjorton miljoner spaltmeter och kopiera och posta om varje dag, komplett oförmåga att ta till sig information som talar mot hennes sak, monomani, ekolalia, bristande självinsikt, oförmåga att kontrollera sitt eget handlande, tvångsupprepningar)
Mentala sjukdomar har sånt här beteende som symptom. (skriva fjorton miljoner spaltmeter och kopiera och posta om varje dag, komplett oförmåga att ta till sig information som talar mot hennes sak, monomani, ekolalia, bristande självinsikt, oförmåga att kontrollera sitt eget handlande, tvångsupprepningar)
Du har alldeles rätt! Någon intellektuell kamp är det verkligen inte. Det du skriver om mentala sjukdomar är nog tyvärr alldeles för nära sanningen.
Det intressanta är att Pcuri använder sig av diminutiv när hon pratar om Tove, ex lilla Tove
hon var såvitt jag vet åldersmässigt lika gammal som både Tim och Therese.Ett bevis på att det inte står rätt till är när Pcuri skriver "att jag tror att jag kan få de flesta att inse att Tove var ute efter efter att slippa en jobbig expojkvän".
Hur normalt är det? De flesta av oss har gått igenom tonåren och haft jobbiga expojkvänner/exflickvänner, jag har dock aldrig någonsin hört talas om att man drar in en tredje part och talar om att döda. Detta är så extremt sjukt och det är bara Pcuri (och några till) som uppenbart tycker det är ett normalt sätt att slippa sitt ex på. Att PCuri dessutom försöker förlöjliga oss (som läst FUP) och påstå att vi gått på massmedias beskrivning, har jag bara en sak att säga, jag var inte i Sverige när detta inträffade. Visst kunde jag tagit del av svenska medier, men jag hade annat för mig. Så jag har verkligen inte blivit "hjärntvättad" av svenska tidningar! Jag bildade mig en uppfattning efter att ha läst FUP.
Något som jag också tycker är väldigt obehagligt är hur hon grottar ner sig i tonåringarnas kärleksaffärer. Jag kan köpa att man gjorde det i början. Men att sitta flera år efteråt och maniskt hålla på, det är fruktansvärt.
Förresten har hon fri tillgång till dator? Någon borde ju kolla vad hon skriver och även begränsa tillgången till internet.. Eller
.