2015-08-24, 22:51
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det tror faktiskt jag också, men en sak vet jag, och det är att åklagaren inte har berättat allt han vet. Ditt resonemang att vi inte har fått reda på att offret har varit utsatt för fysiskt våld innan mordet betyder att offret inte har varit utsatt för fysiskt våld, till exempel genom en trafikolycka, skojar du med oss eller är du faktiskt så korkad som det verkar?

Jag är nog så korkad faktiskt!
2015-08-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Håller med, sluta skriv om olycka
Åklagaren säger ju vi vet hur hon blev mördad

Sa hon inte att vi vet vad som har hänt alt vi har bilden klar för oss
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad det nu kan vara värt så låter det i alla fall så här från denne åklagare idag:
Chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm säger till Aftonbladet att bevisningen mot 35-åringen är stark.
Han anser, redan nu, att det finns bindande bevisning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21300296.ab

Jag är fullt medveten om här är några stycken som ogärna tycks se denne 35-årige
gästarbetare från Litauen som Lisas baneman. Trots att alltmer pekar ut hans skuld.
Nu är beviskraven i svenska domstolar rejält höga som bekant och bra med denna
ordning förvisso. Är han mot all förmodan oskyldig till Lisas död så lär han näppeligen
dömas.

Det här är ett brott med dödlig utgång som jag själv föreställer mig är ganska okomplicerat
i sina alla turer. Därför lätt att bena upp också. Vilket nu tycks vara gjort i allt väsentligt.
Förmodligen finner man inte skälig anledning att ånyo intressera sig för frun och brodern.
Det är en om sin skuld nu fullständigt överbevisad gärningsman för vilken ett
livstidsstraff står och väntar runt hörnet.
Kommande rättegångsprocesser blir mer eller mindre rena formaliteter.
Det är spikat och klart alla redan.
Det var åklagarens syfte med sina avslöjanden idag. Alla ska tro det, allmänheten, vittnen, blivande nämndemän. Du dömer utan att ha hört motparten.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Nä, jag var faktiskt öppen för möjligheten att mordet föregåtts av olyckshändelse. Däremot känns det numera inte längre lönt att ta upp det eftersom sannolikheten är så himla låg och vi har en hel radda saker som talar emot det. Det är överspelat liksom, vi har redan rett ut det.
Vi kan för sakens skull heller inte utesluta aliens men varför ens ta upp det, vad tjänar sånt trams till? För all del ta upp alternativa teorier men någons slags verklighetsförankring måste det ju ha.

Jag har diskuterat sakligt och objektivt kring olyckshändelsen i flera inlägg med Hultanbultan nu. "Hade du hängt med i tråden hade du vetat det", som du skrev till mig tidigare

Berätta då vilken radda saker som talar emot det, jag är seriöst intresserad. Jag kan inte se att det är utrett och överspelat, berätta nu, vad talar emot att mordet föregicks av en olyckshändelse. Fakta upp på bordet, det är det minsta du kan göra.
2015-08-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Sa hon inte att vi vet vad som har hänt alt vi har bilden klar för oss

Inte hon, han idag se inlägg 63078
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nej det kan jag verkligen inte förklara eftersom att jag inte anser att det är troligt därför att jag inte tror på det scenariot. Men jag kan inte avfärda de som tror på att mordet föregicks av en olycka som korkade därför att ingenting talar emot att det var så det gick till.

Jag kan resonera opartiskt, objektivt, sakligt och ofärgat, det kan uppenbarligen inte du göra. Vi torde vara överens om att det är en verklig möjlighet att ett mord kan föregås av en olyckshändelse, sannolikt eller inte, det kan hända. Okej, ingenting talar emot att så kan ha skett i det här fallet, då är det inte jag som ska visa att det hände, det är du som bör vara öppen för att det kan ha hänt, fattar du verkligen inte det ditt inskränkta miffo?
En olycka skulle ha upptäckts omgående av skador på MGMs bil. Det talar emot. Polisen har inte på något sätt antytt att BOs död föregicks av en olycka. Det talar emot. Olyckor brukar aldrig lämna en olycksplats helt utan bevis på att en olycka skett. Det talar emot. Du är en idiot. Det talar emot.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, det kan jag inte göra naturligtvis. Den som tror på att NB inte är mördaren kan fortfarande ha lika rätt som alla som tror att han är skyldig.

När det gäller statistik och sannolikhet så har jag argument emot att det kan användas för att påvisa vem som är skyldig eller inte, om det nu är den diskussionen du fiskar efter.
Men om du inte kan göra det ska du inte säga att mordet är uppklarat.
2015-08-24, 22:56
Medlem
Att någon sitter häktad på sannolika skäl med massa bevis mot sig och sedan blivit friade har väl hänt förr?
Säger nu inte att de är så utan bara att
Ingen är dömd förens man är dömd.
2015-08-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
En olycka skulle ha upptäckts omgående av skador på MGMs bil. Det talar emot. Polisen har inte på något sätt antytt att BOs död föregicks av en olycka. Det talar emot. Olyckor brukar aldrig lämna en olycksplats helt utan bevis på att en olycka skett. Det talar emot. Du är en idiot. Det talar emot.

Det har hänt förut, en olycka och en förare som skickar sms till föräldrar och gräver ner offer pch mobil
2015-08-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
Att någon sitter häktad på sannolika skäl med massa bevis mot sig och sedan blivit friade har väl hänt förr?
Säger nu inte att de är så utan bara att
Ingen är dömd förens man är dömd.

Det finns dömda som blivit friade
2015-08-24, 22:59
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var åklagarens syfte med sina avslöjanden idag. Alla ska tro det, allmänheten, vittnen, blivande nämndemän. Du dömer utan att ha hört motparten.

Njae, så klappat och klart inför rättegången behöver det ju inte vara. För vem vet, det kan ju vara så att NB och advokaten kommer leverera en sammanhängande, detaljerad historia om vad som skett och därmed så ett frö av oskyldig till mord i huvudet på både rådmän och nämndemän.
2015-08-24, 23:00
Medlem
Då ingen svarade på min uppmaning till att komma med någon förklaring till dna och blodspår från NB som talar till hans fördel så kan vi nog sluta skriva tusentals inlägg till om vem som kan ha gjort det och så vidare.

NB är enligt många här, inklusive åklagaren, skyldig till mordet på Lisa Holm bortom all rimlig tvivel dvs att det är 110% chans att NB blir dömd och utvisad på livstid och får sitta av sitt straff i litauen.

Såvida ingen har något som talar emot det åklagaren lagt fram hittils?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in