2015-08-24, 22:42
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Ni som hoppas att det ska ha hittats sperma i eller på Lisa, eller för den delen hennes BH, får ta och ge er. Jag vill absolut inte att det ska vara så, även om det vore lättare att fälla GM då. Jag hoppas hon hittades i fint skick och fick en snabb och skonsam död.
Om det är MGM som är skyldig, hoppas jag således på nån form av olycka.

Får ta och ge oss ?? Varför skulle han annars ha gett sig på LH om det inte var för att försöka ha sex med henne ?? Att han gav sig på henne för att han ville låna hennes moped för att åka till Källby och köpa pizza är väl inte så troligt . Inte heller att han i fyllan och villan råkat köra på henne är väl särskilt troligt . Jag har länge retat mig på att någon som tydligen tycker att det är häftigt att ha en bild på en figur med stäfräs i sina inlägg har i en sån här tråd att göra över huvudtaget . Det är väl just en person med såna jävla intressen som gjorde att stackars LH miste livet . Och varför hoppas du på någon form av olycka ?? För att han ska komma ut fortare ur fängelset eller vad då ?? Hoppas han åker dit för mord så det skvätter om det och får sitta inne tills det växer mossa på faanskapet .
2015-08-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du att polisen inte har sett det då? Och om de har sett det, skulle de berätta det för allmänheten i så fall?
åklagaren säger ju att hon blev mördad.
Påkörning rubriceras som olycka
2015-08-24, 22:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Det är nog inget som direkt kan avskrivas som felaktigt men däremot något som är extremt orimligt.

Även om man förutsätter att GM inte är rationell vid tillfället, eller till och med berusad, så är det ändå inget sannolikt scenario. Kan du komma på ett enda skäl till att GM skulle mörda ett ännu levande BO i händelse av olycka?

Grejen är att den där köra-på-olyckan-i-berusat-tillstånd-och-därför-gömma-kroppen är bara en teori. Möjlig, inte speciellt trolig. "Handlade i panik" Förvisso, men inte för att någon blivit påkörd.
2015-08-24, 22:45
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
åklagaren säger ju att hon blev mördad.
Påkörning rubriceras som olycka

Varför kan dom inte utge hur hon mördades?
2015-08-24, 22:47
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej det kan jag verkligen inte förklara eftersom att jag inte anser att det är troligt därför att jag inte tror på det scenariot. Men jag kan inte avfärda de som tror på att mordet föregicks av en olycka som korkade därför att ingenting talar emot att det var så det gick till.

Jag kan resonera opartiskt, objektivt, sakligt och ofärgat, det kan uppenbarligen inte du göra. Vi torde vara överens om att det är en verklig möjlighet att ett mord kan föregås av en olyckshändelse, sannolikt eller inte, det kan hända. Okej, ingenting talar emot att så kan ha skett i det här fallet, då är det inte jag som ska visa att det hände, det är du som bör vara öppen för att det kan ha hänt, fattar du verkligen inte det ditt inskränkta miffo?
Nä, jag var faktiskt öppen för möjligheten att mordet föregåtts av olyckshändelse. Däremot känns det numera inte längre lönt att ta upp det eftersom sannolikheten är så himla låg och vi har en hel radda saker som talar emot det. Det är överspelat liksom, vi har redan rett ut det.
Vi kan för sakens skull heller inte utesluta aliens men varför ens ta upp det, vad tjänar sånt trams till? För all del ta upp alternativa teorier men någons slags verklighetsförankring måste det ju ha.

Jag har diskuterat sakligt och objektivt kring olyckshändelsen i flera inlägg med Hultanbultan nu. "Hade du hängt med i tråden hade du vetat det", som du skrev till mig tidigare
2015-08-24, 22:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Det kan dom, och det kommer dom göra.

(i sinom tid)
2015-08-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han kan kopplas till brottet men det betyder inte att han mördade henne skriver du.

Vilket brott?

Det finns DNA och blod från MGM på LH tillhörigheter , men varför finns inte LH:s DNA på MGM eller i någon bil eller någonstans?

Säg att han överfallit henne direkt när hon skickat sitt sms , kommer bakifrån och håller siin ena arm över hennes ansikte och den andra över hennes hals i syfte att hon ska sluta skrika men för länge och hon kvävs av han stora breda arm som han lagt över hennes ansikte. Han forslar kroppen i något fordon till Martorp och lägger henne där, han vet att hans DNA och blod kommit på allt hon hade på sig/ med sig i händerna. Därför klär han av henne och sprider allt som går att ta loss för att slänga ut det, han vet att så länge inte detta hittas ihop med kroppen så blir det svårt att bevisat det var han. Han väljer också Martorp för att kunna förklara sitt ev DNA som finns kvar med att han jobbar där men då är frågorna
Hur kunde han göra detta för han har varit nära henne utan att något av hans DNA fastnat i hennes hår tex och hur fraktades hon och med vad ??
2015-08-24, 22:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är väl klart att åklagaren - om han alls andas dagen före häktningsförhandlingen - andas självförtroende.
Det enda nya hittills är att de DNA-fynd som redan förut bekräftats, består av blod.
Vad det nu kan vara värt så låter det i alla fall så här från denne åklagare idag:
Chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm säger till Aftonbladet att bevisningen mot 35-åringen är stark.
Han anser, redan nu, att det finns bindande bevisning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21300296.ab

Jag är fullt medveten om här är några stycken som ogärna tycks se denne 35-årige
gästarbetare från Litauen som Lisas baneman. Trots att alltmer pekar ut hans skuld.
Nu är beviskraven i svenska domstolar rejält höga som bekant och bra med denna
ordning förvisso. Är han mot all förmodan oskyldig till Lisas död så lär han näppeligen
dömas.

Det här är ett brott med dödlig utgång som jag själv föreställer mig är ganska okomplicerat
i sina alla turer. Därför lätt att bena upp också. Vilket nu tycks vara gjort i allt väsentligt.
Förmodligen finner man inte skälig anledning att ånyo intressera sig för frun och brodern.
Det är en om sin skuld nu fullständigt överbevisad gärningsman för vilken ett
livstidsstraff står och väntar runt hörnet.
Kommande rättegångsprocesser blir mer eller mindre rena formaliteter.
Det är spikat och klart alla redan.
2015-08-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Du får lugna dig som alla andra
Medlem
Docklands avatar
Litauen och Sverige har utlämningsavtal med varandra. Kommer snubben få avtjäna straffet där eller här?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan du avfärda de som tror på att någon annan utförde mordet och NB hjälpte till att få undan kroppen med opartiskt, objektivt, sakligt resonemang, utan att förolämpa dessa?

Nej, det kan jag inte göra naturligtvis. Den som tror på att NB inte är mördaren kan fortfarande ha lika rätt som alla som tror att han är skyldig.

När det gäller statistik och sannolikhet så har jag argument emot att det kan användas för att påvisa vem som är skyldig eller inte, om det nu är den diskussionen du fiskar efter.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Jag tänker om den misstänkte har avgett blod på Lisas tillhörigheter borde han inte ha rivsår eller skador på kroppen då? Har man gjort helkroppsundersökning på litauern?
Rent teoretiskt så skulle han ju kunnat fått näsblod av allt stressande med att applicera sina intentioner på en person som erbjöd hårt motstånd på flera plan. Han bör också gått över såpass många gränser att han i princip kunder rivit sig på vad som helst och inte ens tänkt på det eller noterat det.

Troligen rivsår. förhoppningsvis finns det även lite hud under naglarna som kan hinta om hur det hela har gått till, så att vi slipper ett frikännande av en skyldig person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in