2015-08-24, 19:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Man kan inte längre vägra att bli topsad i Sverige.
Äntligen något som är vettigt i detta land, ifall det stämmer.
Citera
2015-08-24, 19:59
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ja??
Det verkar lite osannolikt, tycker du inte?
Citera
2015-08-24, 20:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Äntligen något som är vettigt i detta land, ifall det stämmer.

Så här står det i dagens Expressen:

Citat:
Några har varit motsträviga

Emil Andersson, lokal polischef, säger att utredningen bedrivs närmast som en kopia av Hagamannenärendet, där man topsade sig fram till rätt person: Niklas Lindgren.

– Vi jobbar ungefär likadant som i Hagamannenutredningen och i Linköpingsärendet. Får vi in tips om en person som har haft ett avvikande beteende, kanske uppträtt nervöst, då tar vi kontakt och håller ett förhör. Vi frågar vad han gjorde den aktuella kvällen och om personen vill lämna ett DNA-test. Vi behöver ingen skälig misstanke för att genomföra en topsning, vilket beror på att DNA-provet som lämnas endast jämförs med spåret från brottplatsen – inget annat.

Enligt Emil Andersson har de flesta som tillfrågats velat lämna DNA-test.

Men ett litet antal personer har varit motsträviga, avslöjar kommenderingschefen Anders Jacobsson:

– Vissa är det. Det är ett ingrepp, naturligtvis, oavsett om man är misstänkt för brott eller inte.

Hur många har varit motsträviga?

– Ett fåtal. Jag har inte den exakta siffran.

Hur går ni vidare med dem?

– Vi topsar dem ändå, säger Anders Jacobsson.
http://www.expressen.se/nyheter/150-har-dna-testats-om-joggingmordet/
Citera
2015-08-24, 20:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Så här står det i dagens Expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/150-har-dna-testats-om-joggingmordet/
Och så här säger Wikipedia:
Citat:
Topsningar kan utföras på alla som är misstänkta för ett brott som har fängelse i straffskalan.
Citera
2015-08-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Väsby är ganska litet så är man härifrån kan man nästan vara säker på att man kommer känna (eller i alla fall känna till) offer/förövare på något sätt.
Citera
2015-08-24, 20:26
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och så här säger Wikipedia:

De kan dock inte topsa någon som bevisligen varit i en annan del av Sverige vid tidpunkten för mordet. Men att man befunnit sig i Upplands-Väsby räcker.
Citera
2015-08-24, 20:40
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KN194
Väsby är ganska litet så är man härifrån kan man nästan vara säker på att man kommer känna (eller i alla fall känna till) offer/förövare på något sätt.
Liza1979 påstår sig känna fler brottsoffer i andra trådar.
(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05

Jag menar att Liza1979 troligen är ett troll, som nu sprider rykten om att BO i detta fallet ska ha haft pinnar i sig.
Citera
2015-08-24, 20:48
Medlem
Citat:
(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05

Jag menar att Liza1979 troligen är ett troll, som nu sprider rykten om att BO i detta fallet ska ha haft pinnar i sig.

Kan intyga att mycket av vad Liza1979 skrivit i andra trådar har stämt bra. Är väl inte så konstigt om man känner folk från samma område ?
Citera
2015-08-24, 20:49
Medlem
Kenny Kuks avatar
Liza1979 påstår indirekt att Idas familj vet hur hon dött och vad som hänt med hennes kropp. Detta tror jag inte på. Om polisen håller på sekretessen så gäller det även mot offrets familj. Så. Liza ljuger.
Citera
2015-08-24, 20:52
Medlem
Citat:
Tyck vad du vill.
Vi lever i ett någorlunda fritt land
Citera
2015-08-24, 20:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Tyvärr så stämmer det att BO blev skändad ordentligt, vänta och se FUP:en an. En riktigt farlig jävla galning går lös och det är bara att hoppas att polisen gör mer än vad de berättar för media. Topsning i all ära men förövaren behöver ju inte alls bo i närområdet.
Citera
2015-08-24, 20:54
Medlem
Citat:

Du menar?
Du har nog inte läst ordentligt.
Skiter fullkomligt i vad du tror.
Jag vet en jävla massa och det är kanske det som stör dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in