2015-08-24, 19:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Som jag sagt från början sitter åklagaren med en hel kortlek när det gäller MGM. Detta mord var uppklarat för 1,5 månad sedan.
Dådet skedde väl i ladan mittemot cafèet på söndagskvällen. Tyder väl det mesta på. Tragiskt att en ung tjej kan angripas på detta sättet av folk som anlitas pga ren girighet.

Varför är då den yngre brodern alltjämt misstänkt? Du påstår att mordet har varit uppklarat sedan en och en halv månad tillbaks, samtidigt använder du ordet väl två gånger, förklara dig.
2015-08-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men förstår du inte vanlig svenska eller är du ifrån en annan planet? Är det omöjligt att mörda ett trafikskadeoffer?

Jag säger det igen, nej, jag tror inte att NB dödade Lisa efter att till exempel ha skadat henne allvarligt i en trafikolycka, dock går det inte att utesluta det med den information som är offentlig i skrivande stund.

Att du och andra förkastar teorin är direkt löjligt, ni har inte belägg för att hypotesen inte kan vara sann.

Jo det går att utesluta med den info som finns.

Sluta snacka skit om nån jävla trafikolycka.
2015-08-24, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Är du dum i huvudet på riktigt?

Anser du det troligt att man mördar någon för att dölja ett trafikbrott där personen i sådana fall varit vid liv.

Du pratar en massa skit och glöm spåret om att detta varit nån jävla trafikolycka.
Det är djupt oseriöst och enbart de okunniga hävdar detta.

Att brottet varit klart ända från sekunden bröderna togs in lär du bli varse om ganska snart min vän.
Då kommer du även inse vad mycket skit du snackat här inne.

Du har kanske insyn i utredningen, det har inte jag, säg att du har det i så fall och att det är därför som du vet bättre än andra, i annat fall borde du vara lite ödmjukare inför andras uppfattningar, spela Allan kan du ju göra för dig själv.

Nej, jag anser inte att det är mer eller mindre troligt att någon mördar för att dölja ett trafikbrott, dock ser jag det inte som uteslutet då syftet med mord i vissa fall är att dölja ett brott. Meningslöst att sätta sannolikhetsstämplar, vad tjänar det till?

Åklagaren eller polisen har sagt att motivet är svårt att se eller oklart, något åt det hållet, talar ju för att allting inte är så jäkla uppenbart som du ger sken av.

Mycket möjligt att mordet har varit uppklarat sedan bröderna togs in, dock så påstår du det utan att kunna styrka det, varför ska vi tro på dig, du är en anonym tyckare precis som alla andra, vilken status tycker du att vi ska ge dig när du är anonym?
2015-08-24, 19:16
Medlem
Jag undrar vad åklagaren väntar på nu.. Varför kan han inte väcka åtal utan måste vänta ännu längre?
2015-08-24, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Det gör han sannolikt delvis för att den existerande bevisningen inte räcker till fällande dom, vilket säkerligen starkt påtalas av hans advokat.

Finns vittne som sett honom våldföra sig på Lisa så han är rökt . Lägg därtill DNA
2015-08-24, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Jag undrar vad åklagaren väntar på nu.. Varför kan han inte väcka åtal utan måste vänta ännu längre?

Bland annat ska 35-åringen få läsa igenom hela utredningen när den är klar. Det lär ta ett par veckor enligt åklagaren. Allt ska tolkas.
2015-08-24, 19:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jo det går att utesluta med den info som finns.

Sluta snacka skit om nån jävla trafikolycka.

Men gör det då, uteslut det i ett faktabaserat resonemang istället för att kverulera och hävda att du vet mer än andra här i tråden. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, men jag gör det definitivt inte enbart därför att du hävdar att du har rätt och att jag snackar skit.

Ta dig tiden och författa något med substans i så att vi andra kan se det uppenbara som du tycks se.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag delar den uppfattningen. Det viktiga för åklagaren är att bevisa mordet som sådant. Hur LH hamnat där hon hittades är rimligtvis något som kommer att redas ut, men litet tillspetsat uttryckt - inget hindrar ju att LH åkt med frivilligt i en bil eller ens promenerat till fots.

Det är lätt att fästa sig vid hur det borde vara, men det går inte an vid utredningar. Några tycker att Pizzainköpet är ett alibi, men det är det bara om mordet skedde exakt då pizzan köptes - bara som exempel. Kan det styrkas att MGM begått mordet betyder en uppgift om att MGM köpt pizza på kvällen bara att mordet inte skedde just då. Frånvaro av bevis om biltransport med en viss bil visar helt enkelt att kroppen inte transporterats i just den bilen, inte så mycket annat.

Mitt fetade: Något man måste hålla en liten dörr öppen för fast det verkar aningen osannolikt att hon frivilligt hoppar in i en bil med en eller flera främmande personer mer än att hon möjligtvis känner igen ansikten från bygget.

Lurad på något sätt har ju hänt förr vid bl.a. våldtäkter så helt uteslutet är det inte. Men jag tror betydligt mer på överfall och möjligen en strid som utspelat sig, striden kan ha ägt rum i ladan mittemot och hon lurats eller med hot förts dit. Tycker att polisens intresse av ladan och omfattande teknisk undersökning ger vid hand att där har hon möjligen bragts om livet för att sedan flyttas till Martorp undan ett förväntat besök av länsman på Cafe't och dess närområde.

Sen har det stora pådraget satt käppar i hjulet för MGM då hela området blev som en myrstack.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Försöker göra lite detektivarbete för att bland annat stilla frågeställningarna om vilka bilmodeller litauerna egentligen har. Ni får gärna hjälpa mig på traven.
Polisen sade sig ha bärgat en (silverfärgad) VW Sharan. – Tidare verkar man ha kört omkring i en LT-reg. VW 1K (först reg. april 2010; 4 ägare; sedan febr 2012 innehar en person i södra Småland denna bil):
https://minfil.org/Mfzbj0b2b0/VW_1_K_-_2010.jpg
2015-08-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Finns vittne som sett honom våldföra sig på Lisa så han är rökt . Lägg därtill DNA
Källa på det fetade?
2015-08-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen

Åklagaren väntar på skriftliga dokument bland annat ifrån bevisning.
Åklagaren väntar också på ett tillägg om tiden för mordet. Då tidpunkten inte fanns med i nuvarande obduktionsrapport.

Man ska också hålla nya förhör efter obduktionsrapporten som sig brukligt bör.

+ en massa mer saker.

Det är mest "lull-lull" kvar då caset är mer eller mindre färdigt.

Man vet hur det gått till.
Man vet mordplats
Man har FLERA dna-spår , bland annat på Lisa´s kläder.
Man har vittnen och övrig teknisk bevisning såsom mobilspårning och kameror
Man har även rätt gärningsman.

Case is closed.

Men som sagt, formaliteterna återstår. I veckan kommer ni kunna läsa om dödsorsak.
2015-08-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har själv hela tiden hävdat att detta brott är sexualrelaterat och är helt övertygad om att
det kommer det visa sig vara också när väl allt material i ärendet presenteras omsider.
Strypning alternativt knivvåld har förorsakat offrets död.

Men grattis, sherlock holmes! En 17 årig svensk blond tjej är död, vad fan tror du det skulle annars vara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in