2015-08-24, 16:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Apple bara på -5,5% nu. Stark återhämtning.

Marknaden är inte dum... kvalité är kvalité. Gud vad jag älskar sådana här dagar på börsen! Nu är det julafton.
Citera
2015-08-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Marknaden är inte dum... kvalité är kvalité. Gud vad jag älskar sådana här dagar på börsen! Nu är det julafton.

Håller med Passade på att tanka in lite extra, visserligen bara småpengar men ändå. Måste ju sitta på lite cash om det blir tokkrasch så vi kan köpa billigt. Som Kurt Sune säger köp bra bolag och handla när det står kraftigt på minus
Citera
2015-08-24, 16:14
Medlem
Personligen hoppas jag att vi tappar minst lika många procent i morgon också
Citera
2015-08-24, 16:15
Medlem
finhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Om jag får vara nyfiken, köper du idag eller väntar du på eventuella ytterligare nedgångar? Jag har inga större summor investerade men en del likvider som jag tänkt gå in med under hösten. Funderar på om man ska köpa lite nu och lite mer om någon vecka/månad eller köra all in direkt.

EDIT: Det är givetvis stabila, trygga (tråkiga) bolag vi pratar om. Investmentbolagen och HM typ.
Citera
2015-08-24, 16:20
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Jag sålde av hela mitt innehav.. Back typ 25-30k sen inköp beroende på vad slutkurserna blir..

Först tänkte jag att jag kanske skulle vara kylig och avvakta en eventuell uppgång.. Men tror vi kommer falla ännu mera. Så lägger mig likvid ett tag och hoppar kanske på senare när vi stabiliserat oss.

Kul det här med börsen

Jo, kul kul. Har också gått back en ansenlig summa men tror defintivit det kommer en rekyl. Det är definitivt i dessa lägen man bör gå in om man legat och väntat ett tag.
Citera
2015-08-24, 16:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finhatt
Om jag får vara nyfiken, köper du idag eller väntar du på eventuella ytterligare nedgångar? Jag har inga större summor investerade men en del likvider som jag tänkt gå in med under hösten. Funderar på om man ska köpa lite nu och lite mer om någon vecka/månad eller köra all in direkt.

EDIT: Det är givetvis stabila, trygga (tråkiga) bolag vi pratar om. Investmentbolagen och HM typ.

Köpt idag givetvis. Har väntat länge på att köpa men nu köpte jag lite avanza zero, industrivärden och holmen b

Jag förstår inte varför man ska kalla mina bolag för "tråkiga". För det är dom inte. Köp bara när alla andra vill sälja av någon outgrundlig anledning så blir det väldigt roliga aktier till slut.
Citera
2015-08-24, 16:23
Medlem
christallqhulaaas avatar
ni är för kortsiktiga man köper inte eller säljer på en dags nedgång utan är långsiktig jag behåller det jag har (inte så mycket) och köper på mej rejält om det visar sig att börsen går ner 30-70% inom 3-8 månader.
Citera
2015-08-24, 16:25
Medlem
Köplägen idag på många fina småbolag som tappat över 10% vid tillfällen.
Citera
2015-08-24, 16:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
ni är för kortsiktiga man köper inte eller säljer på en dags nedgång utan är långsiktig jag behåller det jag har (inte så mycket) och köper på mej rejält om det visar sig att börsen går ner 30-70% inom 3-8 månader.

Jag rekommenderar att köpa i omgångar. Man hittar aldrig botten.. Brände inte allt krut idag givetvis utan kan pumpa in mer om det går ner mer.

Vad man måste komma ihåg med aktier är att aktien och bolaget är två olika ting. Att aktien går ner 5-6% behöver inte påverka bolaget det minsta.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-08-24 kl. 16:29.
Citera
2015-08-24, 16:30
Medlem
klisssters avatar
Nu när börsen faller över hela värden, vad innebär det för oss "vanliga" människor? Hur kommer vi påverkas eller kanske inte alls? Någon som kan förklara för en novis?
Citera
2015-08-24, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Jag sålde av hela mitt innehav.. Back typ 25-30k sen inköp beroende på vad slutkurserna blir..

Först tänkte jag att jag kanske skulle vara kylig och avvakta en eventuell uppgång.. Men tror vi kommer falla ännu mera. Så lägger mig likvid ett tag och hoppar kanske på senare när vi stabiliserat oss.

Kul det här med börsen

Hur mycket är det procentmässigt?
Citera
2015-08-24, 16:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Nu när börsen faller över hela värden, vad innebär det för oss "vanliga" människor? Hur kommer vi påverkas eller kanske inte alls? Någon som kan förklara för en novis?

Inte ett piss mer än att aktierna blir mer köpvärda, om man köper rätt aktier vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in