2015-08-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad jag menade var att polisen inte befann sig på Martorp och bearbetade tips. Jag kan inte förklara bättre än så.

Det finns polis i tjänst dygnet runt, men...

Ursäkta min tröghet Ok, men om det nu hade kommit in tips på Martorp så har ingen någon som helst aning om ifall polisen hade följt upp tipset genom att åka till platsen, oavsett om det var dag eller natt. Jag menar, det beror väl på vad det är för typ av tips som kommer in? Det var kanske många tips som kom in till polisen om vart hon kunde tänkas vara? Det går ju inte att följa upp vartenda sånt tips genom att åka till alla platser. Det krävs kanske lite mer i tipset så att säga? Helt övertygad om att hade det kommit in ett tips på Martorp där någon tex sett något så hade polisen infunnits på plats. Men nu verkar det som att det inte gjorde det.
2015-08-24, 13:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Hur tror ni att hon dog? Jag sätter min peng på att hon blev strypt med hjälmen på och den har gm avlägsnat sedan från hennes huvud.

Eftersom ingen i närområdet har hört något ovanligt så har jag sett det som mest sannolikt att hon stryps. Men visst finns det utrymme för att det kan ha gått till på något helt annat sätt. Vi vet inte heller med säkerhet *var* BO bragts om livet. Inte ens med säkerhet *när* det skedde.
2015-08-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hon blev strypt, kanske medelst hjälmens rem?

Strypt för att sedan? De har ju hittat blodspår nu så verkar ju gått våldsamt till :/
2015-08-24, 13:48
Medlem
Reimers avatar
Om det nu finns blodspår på LH,s tillhörigheter från MGM tror jag att hon lyckades skada honom ytligt innan hon dog, det där kommer inte advokaten att kunna prata bort.

Det blir en enkel förhandling i morgon och det ska bli väldigt intressant vad MGM har för förklaringar till blodet.
2015-08-24, 13:49
Medlem
Qwarts avatar
http://w.cdn-expressen.se/images/37/a9/37a94687a48e4f489a4d79284f78bc60/16x9/645@70.jpg

Kan detta vara en bild på byggboden, där man ser dörren? Vi är många som tror att hon hittades där, jag tror i en foderstation för grisar? De kan likna ett skåp, box etc. Vet nån skrev om det i början av tråden.
Har för mig att det var där det blev sån aktivitet på live-sändningen sent fre kväll 12 juni?
Senast redigerad av Qwart 2015-08-24 kl. 13:54.
2015-08-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Tidigare har åklagaren berättat att det finns ett dna-spår från 35-åringen på Lisa Holms tillhörigheter.
– Jag kan nu säga att det är flera dna-träffar med mannens dna på Lisa Holms tillhörigheter.

Är det blodspår du syftar på?
– Ja, bland annat blodspår

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4243176--vi-har-flera-dna-traffar-bland-annat-blodspar-

(Kanske var samma som stod i GT)

Detta ett citat från SVT Nyheter Väst:

"Tidigare har åklagaren sagt att det finns DNA som knyter den misstänkte mördaren till Lisa Holm. Nu preciserar han ytterligare vad det handlar om.

– Vi har flera DNA-matchningar. Mannens DNA kan knytas till Lisa Holms kropp.

Var på kroppen finns mannens DNA?

– Jag går inte in närmare än så."

Nu verkar det som man även kan knyta MGM till Lisas kropp och då kan man väl säga att åklagaren har jävligt bra trumf på hand och MGM kommer att dömas för mord.

Jag har sagt att detta är en straffspark för åklagaren och det verkar infinna sig när bevisen kommer hopas mot MGM, han har strött bevis omkring sig i panik och inte fattat att hela området skulle dammsugas av polis, militär och tusentals MPS.
Sen har nog förhören av fru och broder visat sig vara värdefulla då de inte har kunnat ge alibi för MGM. Blir intressant att se stämningsansökan från Åkl. och om någon av de andra ställs inför skranket.

Edit: länken.. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/atal-drojer-i-lisa-holm-fallet
Senast redigerad av ToZon 2015-08-24 kl. 13:56.
2015-08-24, 13:51
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vet du om det är relativt vanligt förekommande att man väljer att tala med den häktades advokat först innan själva förhöret? Eller tyder detta på något mer speciellt?

Den enklaste förklaringen är praktisk: Om ombudet anser att bevisningen har styrka, så kan hon rekommendera MGM att acceptera fortsatt häktning.
2015-08-24, 13:52
Medlem
Blod och andra spår av dna på lisas tillhörigheter, pådrag samma kväll som balterna togs in på förhör tyder väll på att bror eller fru lämnat uppgifter som redan då fått saker o ting på plats. Skönt att detta kommer att få ett slut, hoppas bara att kräket bryter ihop.
2015-08-24, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om det nu finns blodspår på LH,s tillhörigheter från MGM tror jag att hon lyckades skada honom ytligt innan hon dog, det där kommer inte advokaten att kunna prata bort.

Det blir en enkel förhandling i morgon och det ska bli väldigt intressant vad MGM har för förklaringar till blodet.

Det är väl blodet någon annan planterat? Jag tror inte att blodbeviset är direkt nytt.
2015-08-24, 13:56
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Detta ett citat från SVT Nyheter Väst:

"Tidigare har åklagaren sagt att det finns DNA som knyter den misstänkte mördaren till Lisa Holm. Nu preciserar han ytterligare vad det handlar om.

– Vi har flera DNA-matchningar. Mannens DNA kan knytas till Lisa Holms kropp.

Var på kroppen finns mannens DNA?

– Jag går inte in närmare än så."

Nu verkar det som man även kan knyta MGM till Lisas kropp och då kan man väl säga att åklagaren har jävligt bra trumf på hand och MGM kommer att dömas för mord.

Jag har sagt att detta är en straffspark för åklagaren och det verkar infinna sig när bevisen kommer hopas mot MGM, han har strött bevis omkring sig i panik och inte fattat att hela området skulle dammsugas av polis, militär och tusentals MPS.
Sen har nog förhören av fru och broder visat sig vara värdefulla då de inte har kunnat ge alibi för MGM. Blir intressant att se stämningsansökan från Åkl. och om någon av de andra ställs inför skranket.

Straffspark utan målvakt och ett mål lika brett som kortsidan och 25m högt.
2015-08-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Den enklaste förklaringen är praktisk: Om ombudet anser att bevisningen har styrka, så kan hon rekommendera MGM att acceptera fortsatt häktning.

Inte så att det kan vara dags för henne att rekommendera sin klient att erkänna?
2015-08-24, 14:00
Medlem
Vill bara säga till alla som tvivlat att någon annan gjort detta. Ni behöver ni inte tvivla längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in