Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Ok, då missförstod jag dig. Men det håller ändå inte, för du skriver att polisens arbete på natten var minimal, du har noll koll på hur polisen jobbade, så hur kan du påstå det, att det var minimalt?
Hade det funnit tips på Martorp så hade Lisa hittats, ja? Förstår inte vart du vill komma med det? Du skrev dessutom att polisen inte jobbade med tips på Martorp.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att söket efter Lisa var nog så svårt, leta efter en nål i en höstack. Vad gör man då för att hitta det man söker? Jo, man betar av successivt bit efter bit för att hitta det man söker. Det är ju bara för att man vet nu i efterhand vart Lisa hittades som du kan tycka att dröjde såpass länge, flera dagar, innan man tillslut kom till Martorp. Hon kunde vara precis vart som helst!
Man är ute och cyklar när man påstår på ett sätt så det låter som att man sitter på fakta om hur polisen arbetar med detta fallet, när man egentligen varken har koll eller insyn i utredningen.
Sunt förnuft. Poliser, precis som de flesta människor jobbar bäst på dagen och sover bäst på natten. Man betar av successivt, precis som du säger, och utökar sökområdet. Det kom att inkludera Martorp på torsdagen. Innan dess sökte man inte där. Du missförstår fortfarande, polisen var inte ute på Martorp och bearbetade tips.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utanforboxen
Belägg att span inte förekom på natten mot MGM, litauerna.
Igen, du har ingen insikt i polisiärt arbete på det viset blir alla dina antaganden av detsamma rena fantasier och spekulationer. Sprugen ur vurmandet för misstänkta mördare.
Och det spelar ingen roll hur många gånger du skriver att du önskar någon dömd för brottet.
Nu senast rapporteras om ett nyckelvittne som sett NB åka från cafeét i hög fart. Du ger inget för det vittnet utan att ens sett vittnesmålet. Seriöst.
Skaffa en annan hobby för här har du helt korrekt snöat in. Något jobb har du antagligen inte.
Än en gång påstår du att jag vurmar för misstänkta. Jag har frågat dig när jag gjorde det senast, och du har inte svarat. Är argumenten slut eftersom du börjar med personangrepp?
Citat:
Ursprungligen postat av
klurigkluring
Du kan inte hänvisa till stämningsansökan i ett helt annat fall. Vi har ingen aning om på vilka grunder som båda bröderna häktades från början. Att det anses att bevisen mot storebror har stärkt har gjort att man anser storebror vara huvudmisstänkt, dock kvarstår misstanke mot lillebror för mord, alltså inte för medhjälp eller skyddande av brottsling. Jag kan bara tolka detta som att lillebror anses vara en alternativ GM. Ingenstans har det antytts att de skulle ha begått brottet tillsammans i samförstånd.
Jag missförstod
#Utanforboxen och trodde hen pratade om uddevallafallet, det är två bröder misstänkta där också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utanforboxen
Fast du svarade inte på detta.
Jag är fullt medveten om att jag inte svarade, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Utanforboxen
Igen. Vidhåller du att man inte utreder alternativa gärningsmän när man har en misstänkt häktad?
Ja eller nej?
Jag kan inte vidhålla något som jag inte har påstått. Om det kommer en stekt sparv med en alternativ gärningsman kan polisen utreda hen.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Skulle vilja ha en förklaring på det jag fetat? Har du insyn?
Polis har arbetat runt hela dygnet med detta, fram tills Lisa hittades, även om måhända regelrätt sök ej bedrivits nattetid. Dessvärre är det liksom mycket annat du anger - irrelevant detaljförstoring.
Du ifrågasätter tolkningar av faktum/gillar att höra din egen röst?
Vad sägs om att bemöta det på ett konstruktivt vis istället, dvs med faktum som du i sak, anser gå emot "vilda gissningar"?
Jag ser nästan bara pladder och irrelevans från ditt håll, trots att du utan tvekan har störst närvaro i denna tråden?
Jag förklarade det ovan, och konstaterar att dina argument också kräver personangrepp för att hålla.
SLA: Begärs häktad ytterligare en månad
Citat:
Nu står det alltså klart att han begär förlängning till den 22 september.
Omhäktningsförhandlingen mot mannen kommer troligen att hållas i Skaraborgs tingsrätt på tisdagen.