Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Mitt resonemang håller. Du missförstod vad jag sa. Polisen jobbade med tips på natten, om det hade funnits tips på Martorp som polisen jobbade med så hade Lisa hittats.
Spelar ingen roll, polisen jobbade minimalt på natten.
Det förklarade jag igår, polisen hittade båda bröderna samtidigt. Den söker ingen alternativ GM när den har en misstänkt.
Ok, då missförstod jag dig. Men det håller ändå inte, för du skriver att polisens arbete på natten var minimal, du har noll koll på hur polisen jobbade, så hur kan du påstå det, att det var minimalt?
Hade det funnit tips på Martorp så hade Lisa hittats, ja? Förstår inte vart du vill komma med det? Du skrev dessutom att polisen inte jobbade med tips på Martorp.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att söket efter Lisa var nog så svårt, leta efter en nål i en höstack. Vad gör man då för att hitta det man söker? Jo, man betar av successivt bit efter bit för att hitta det man söker. Det är ju bara för att man vet nu i efterhand vart Lisa hittades som du kan tycka att dröjde såpass länge, flera dagar, innan man tillslut kom till Martorp. Hon kunde vara precis vart som helst!
Man är ute och cyklar när man påstår på ett sätt så det låter som att man sitter på fakta om hur polisen arbetar med detta fallet, när man egentligen varken har koll eller insyn i utredningen.