2015-08-24, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nätterna må-ti och ti-on pågick inget sök, personalen hade dygnsvila för att kunna söka på dagen när sök var effektivt. Personal bevakade avspärrningar, men inte i närheten av Martorp. Det var inga problem att åka till Martorp osett.

Du värdesätter sannolika faktum och gissar vilt.

Det vet du idag. Hur kunde mördaren veta det då? Förstår du inte att mördaren borde varit livrädd för att flytta kroppen eller ens visa sig ute nattetid med all aktivitet i området? Hur skulle han kunna veta det du vet idag?
2015-08-24, 10:48
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Eftersom poliserna inte jobbade dygnet runt är det bäst om de får vila på natten. Den verksamhet som pågick på natten var minimal.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20945009.ab

Det pågick inget jobb med tips på Martorp.
Du har ingen insyn i polisens arbete. Så länkar du till en artikel som berör arbeten flera dagar senare än vad den aktuella diskussionen handlar om.
2015-08-24, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ur stämningsansökan:

Lillebror är inte alternativ GM, han är misstänkt gärningsman tillsammans och i samförstånd med storebror. Båda åtalades för mord, även om det är oklart vem som sköt.

Fast nu syftade jag till aktuellt fall, LH.

Vidhåller du att Polisen inte kontrollerar alternativa gärningsmän trots att man har en misstänkt häktad?

Ja eller nej går bra.
2015-08-24, 10:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Självklart arbetade inte samma poliser dygnet runt. Ditt resonemang kring det håller inte.
Kan du tala om vad det fanns för tips på Martorp?
Mitt resonemang håller. Du missförstod vad jag sa. Polisen jobbade med tips på natten, om det hade funnits tips på Martorp som polisen jobbade med så hade Lisa hittats.
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Du har ingen insyn i polisens arbete. Så länkar du till en artikel som berör arbeten flera dagar senare än vad den aktuella diskussionen handlar om.
Spelar ingen roll, polisen jobbade minimalt på natten.
Citat:
Ursprungligen postat av Utanforboxen
Fast nu syftade jag till aktuellt fall, LH.

Vidhåller du att Polisen inte kontrollerar alternativa gärningsmän trots att man har en misstänkt häktad?

Ja eller nej går bra.
Det förklarade jag igår, polisen hittade båda bröderna samtidigt. Den söker ingen alternativ GM när den har en misstänkt.
2015-08-24, 11:07
Bannlyst
Citat:
Det förklarade jag igår, polisen hittade båda bröderna samtidigt. Den söker ingen alternativ GM när den har en misstänkt.

Men nu har ju folk i tråden tagit fram ett annat fall som visar med rubrik att man just utreder alternativa gärningsmän när en annan sitter häktad. Du är alltså belagd med rena lögner i tråden.

Handen på hjärtat XO. Du uppvisar sådan otrolig brist å insikt hur polisiärt arbete fungerar men egentligen tror jag inte du vill ljuga? Allt faller tillbaka på ditt vurmande för misstänkta gärningsmän. Om du hade ett jobb eller ett förtroendeuppdrag skulle jag ge dig sparken.
2015-08-24, 11:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utanforboxen
Men nu har ju folk i tråden tagit fram ett annat fall som visar med rubrik att man just utreder alternativa gärningsmän när en annan sitter häktad. Du är alltså belagd med rena lögner i tråden.

Handen på hjärtat XO. Du uppvisar sådan otrolig brist å insikt hur polisiärt arbete fungerar men egentligen tror jag inte du vill ljuga? Allt faller tillbaka på ditt vurmande för misstänkta gärningsmän. Om du hade ett jobb eller ett förtroendeuppdrag skulle jag ge dig sparken.
Det svarade jag på att det var tipsmottagning. Polisen sökte ingen alternativ GM. När har jag visat virmande för misstänkta gärningsmän? I detta fall hoppas jag att NB är skyldig och döms.
2015-08-24, 11:09
Medlem
Citat:
Mitt resonemang håller. Du missförstod vad jag sa. Polisen jobbade med tips på natten, om det hade funnits tips på Martorp som polisen jobbade med så hade Lisa hittats.

Ok, då missförstod jag dig. Men det håller ändå inte, för du skriver att polisens arbete på natten var minimal, du har noll koll på hur polisen jobbade, så hur kan du påstå det, att det var minimalt?
Hade det funnit tips på Martorp så hade Lisa hittats, ja? Förstår inte vart du vill komma med det? Du skrev dessutom att polisen inte jobbade med tips på Martorp.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att söket efter Lisa var nog så svårt, leta efter en nål i en höstack. Vad gör man då för att hitta det man söker? Jo, man betar av successivt bit efter bit för att hitta det man söker. Det är ju bara för att man vet nu i efterhand vart Lisa hittades som du kan tycka att dröjde såpass länge, flera dagar, innan man tillslut kom till Martorp. Hon kunde vara precis vart som helst!
Man är ute och cyklar när man påstår på ett sätt så det låter som att man sitter på fakta om hur polisen arbetar med detta fallet, när man egentligen varken har koll eller insyn i utredningen.
Senast redigerad av helsan 2015-08-24 kl. 11:12.
2015-08-24, 11:13
Bannlyst
Citat:

Belägg att span inte förekom på natten mot MGM, litauerna.

Igen, du har ingen insikt i polisiärt arbete på det viset blir alla dina antaganden av detsamma rena fantasier och spekulationer. Sprugen ur vurmandet för misstänkta mördare.

Och det spelar ingen roll hur många gånger du skriver att du önskar någon dömd för brottet.

Nu senast rapporteras om ett nyckelvittne som sett NB åka från cafeét i hög fart. Du ger inget för det vittnet utan att ens sett vittnesmålet. Seriöst.

Skaffa en annan hobby för här har du helt korrekt snöat in. Något jobb har du antagligen inte.
2015-08-24, 11:17
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ur stämningsansökan:

Lillebror är inte alternativ GM, han är misstänkt gärningsman tillsammans och i samförstånd med storebror. Båda åtalades för mord, även om det är oklart vem som sköt.
Du kan inte hänvisa till stämningsansökan i ett helt annat fall. Vi har ingen aning om på vilka grunder som båda bröderna häktades från början. Att det anses att bevisen mot storebror har stärkt har gjort att man anser storebror vara huvudmisstänkt, dock kvarstår misstanke mot lillebror för mord, alltså inte för medhjälp eller skyddande av brottsling. Jag kan bara tolka detta som att lillebror anses vara en alternativ GM. Ingenstans har det antytts att de skulle ha begått brottet tillsammans i samförstånd.
2015-08-24, 11:22
Bannlyst
Citat:
Det svarade jag på att det var tipsmottagning. Polisen sökte ingen alternativ GM. När har jag visat virmande för misstänkta gärningsmän? I detta fall hoppas jag att NB är skyldig och döms.

Fast du svarade inte på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
De andra 21 förhören de valt att ta med under kategorin alternativt misstänkta personer kommer då från något annat håll än tips.

Nu vet du att polisen kollar upp alternativ fast de har misstänkta i häktet.

Igen. Vidhåller du att man inte utreder alternativa gärningsmän när man har en misstänkt häktad?
Ja eller nej?
2015-08-24, 12:06
Medlem
Reimers avatar
Obduktionsrapporten är klar nu, efter omhäktningen i morgon ska NB förhöras igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21300296.ab
2015-08-24, 12:08
Medlem
Från Aftonbladet nyss

"Obduktionsrapporten klar i Lisa Holm-fallet
Nu vet polis och åklagare hur Lisa Holm, 17, bragdes om livet.
Under måndagen fick de ta del av obduktionsprotokollet.
– Det är självklart viktigt för utredningen, säger Lars Johansson, chef vid polisens enhet för grova brott i Skövde."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in