2015-08-23, 23:36
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Fortsatt brist på hyfs, ser jag. Jag är orolig att någon annan är skyldig. Likaså skriver en viss polisprofessor i dagens GT att han är orolig att bevisen inte räcker till. Det vore illa om polisen får börja om utredningen från början efter tre månader.

Jag har varit ovanligt snäll idag tycker jag nog ....
Jaha , är det GW som spökar nu igen . Jag läser tyvärr inga såna tidningar som lever på att hitta på både det ena och det andra för att sälja lösnummer .... Men okey , om nån annan är skyldig så är det nog dags för skaraborgspolisen med LJ i spetsen att lämna ifrån sig sitt polis-leg i så fall . Jag kan aldrig tänka mig att så skulle vara fallet . Jag tror att dom i dagsläget har fått in så många provsvar och annat så dom sitter ganska säkra . Skulle det visa sig att dom har klantat sig så får vi väl i så fall
köpa en flarra till farbror GW . Jag hoppas naturligtvis att polisen har gjort ett bra jobb och att rätt man sitter häktad .
2015-08-23, 23:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Fortsatt brist på hyfs, ser jag. Jag är orolig att någon annan är skyldig. Likaså skriver en viss polisprofessor i dagens GT att han är orolig att bevisen inte räcker till. Det vore illa om polisen får börja om utredningen från början efter tre månader.

--->”Likaså skriver en viss polisprofessor i dagens GT att han är orolig att bevisen inte räcker till.”<---

Jaa, vilket inte är det samma som att han ifrågasätter att rätt man är anhållen. Det gör han nämligen inte.

--->”Det vore illa om polisen får börja om utredningen från början efter tre månader.”<---

Jahaa? Till grund för förundersökningen ligger över 400 vittnesuppgifter och förhör samt bearbetning av mer än 1000 inkomna tips. På vilket sätt skulle det vara spilld mjölk?
2015-08-24, 00:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Jag vet inte om det betyder nåt för detta fallet men MGM i trippelmordet i Uddevalla påstår att han var hemma och käkade en Grandiosa fryspizza när morden sḱedde. Kan vara en tillfällighet bara. Men i det fallet visar det sig vara struntprat iaf. Pizzaalibit höll alltså inte den gången.
2015-08-24, 00:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
--->”Likaså skriver en viss polisprofessor i dagens GT att han är orolig att bevisen inte räcker till.”<---

Jaa, vilket inte är det samma som att han ifrågasätter att rätt man är anhållen. Det gör han nämligen inte.

--->”Det vore illa om polisen får börja om utredningen från början efter tre månader.”<---

Jahaa? Till grund för förundersökningen ligger över 400 vittnesuppgifter och förhör samt bearbetning av mer än 1000 inkomna tips. På vilket sätt skulle det vara spilld mjölk?
Nej, men han säger inte heller att han inte ifrågasätter att rätt man är häktad.

400 vittnesuppgifter och 1000 inkomna tips i ett uppmärksammat rättsfall säger ingenting om bevisläget.
2015-08-24, 00:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Eller någon utsocknes som såg en till synes tom jordbruksfastighet och var stressad att bli av med kroppen. Eller någon annan med god lokalkännedom.

(Varför inte? Bra exempel på alternativa GM.)

Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Jag vet inte varför du till varje pris skall kommentera och vrida och vända på alla inlägg hela tiden . Så fort dom inte stämmer med dina tankegångar hur dådet har gått till så är tant XO där och hugger som en kobra.
(...)
Tror du verkligen på det själv att man burar in och omhäktar en person flera gånger om man inte har några som helst bevis för att det är rätt person.
(...)

Nåt sånt har Xenia aldrig uttryckt.

Men om inte Xenia eller andra högljudda skeptiker fanns, skulle ju tråden vara helt död.
Hur roligt vore det egentligen, om alla postare i tråden sjunger åklagarens lov i kör hela tiden?

Det är värdefullt för tråden att Xenia och några få andra modiga, envisas med att stå upp för möjligheten till alternativa scenarier.

Citat:
Och till brist på logiskt tänkande kan man lägga tanken att GM skulle ha placerat kroppen på ett lika dumt ställe som han tog den från, ett ställe som kan kopplas till honom.

Givetvis - om det inte var en mellanlagringsplats.
Jag vet att du inte tror det, men det är ingalunda uteslutet.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-24 kl. 00:30.
2015-08-24, 00:18
Medlem
letsdoits avatar
Är det ingen i tråden som har tänkt på att NB ser ut att ha "pudrat näsan" lite väl ofta?
2015-08-24, 00:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Nej, men han säger inte heller att han inte ifrågasätter att rätt man är häktad.

400 vittnesuppgifter och 1000 inkomna tips i ett uppmärksammat rättsfall säger ingenting om bevisläget.

Nej, vem har påstått det?
2015-08-24, 00:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag vet inte om det betyder nåt för detta fallet men MGM i trippelmordet i Uddevalla påstår att han var hemma och käkade en Grandiosa fryspizza när morden sḱedde. Kan vara en tillfällighet bara. Men i det fallet visar det sig vara struntprat iaf. Pizzaalibit höll alltså inte den gången.

Anders Eklund gillade pizza också. Tydligen en maträtt som går hem hos avskummen.
2015-08-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Jag har, på daglig basis, researchat mordfall i ca 15 år nu, och i den perioden har jag enbart ifrågasatt polisen/åklagarens arbete rejält i 3 mordfall, Mordet på Vatchareeya Bangsuan, et amerikanskt mordfall nämligen Dec 24, 2002 mordet på den gravida Laci Peterson i Modesto Califonien där hennes mann Scott Peterson dömdes till döden för mordet, och nu mordet på Lisa Holm.
I de 15 år har jag inngående researchat riktigt många mordfall men alltså enbart i 3 fall ifrågasatt/tvivlat starkt på polisen/åklagarens arbete, så att anklaga mig för det som jag fetat i din post är helt och hållet fel.

Jobbar du inom rättsväsendet o har faktisk bakgrund- el tycker du att du "kan bättre själv" ?
2015-08-24, 00:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:

Nej men det säger att polisen tar objektivitetsprincipen på största allvar iaf. Att kunna avföra en mängd alternativa gärningsmän från utredningen är ju väldigt viktigt att göra. Förresten ja, sitter och läser fupen till trippelmordet och där redovisar de en mängd förhör listade under rubriken "Uppgifter som rör "alternativt misstänkta personer"". Så där har du ett exempel på när snuten har letat alternativa GM när de redan har några häktade.
2015-08-24, 00:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är det ingen i tråden som har tänkt på att NB ser ut att ha "pudrat näsan" lite väl ofta?

Röd nedanför nosen är han allt, ja. Ingen hemmahörande i trakten som vet vilka slags droger som har varit i omlopp de senaste åren?
2015-08-24, 00:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
/.../ Ett föremål för tanke är - Om GM inte är lokal, hade inte då Lisa sannolikt hittats redan på Söndagskvällen?
Det är svårt att veta, men om GM inte varit hemtam i trakten hade han aldrig åkt in på den smala grusvägen, så pass nära själva överfallsplatsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in