Citat:
Ursprungligen postat av
Hulda på Höjda
Den eller dom som använde hans huvud som golfboll har gjort fel men det var rätt väntat att det skulle hända.Media har ju självklart en roll i det hela som gett honom all uppmärksamhet men jag kan ändå tycka att han själv har en del ansvar också.
Hade han inte varit så uppkäftig och överklagat förbudet om att få vistas i Umeå med omnejd, hade han ångrat sig,vilket han tydligen inte gör så hade nog inte media skrivit så mycket.
Detta kan mycket väl vara trådens bästa inlägg.
Helt bedrövligt att folk ger sig på honom, hoppas att någon söker upp packet och slår in tänderna på dem nu när det är öga för öga som gäller.
Bedrövligt men inte oväntat att det hände. Jag tror att Niklas Lindgren hade kunnat undvika det.
Om han hade gått alla Kriminalvårdens sexrehab-kurser, bett att få gå ännu fler, ställt upp på intervjuer, accepterat Övervakningsnämndens förbud att vistas i Umeå, låtit hela världen få veta att gjort inte kan bli ogjort men att han ägnat de nio åren i fängelse åt att försöka bli en bättre människa, och att han hoppas att så snart som möjligt få ett jobb och tjäna pengar för att kunna börja betala tillbaka på sina skulder till hans brottsoffer - då tror jag att de inavlade, lågbegåvade och långtidsarbetslösa Övertorneå-idioterna hade låtit golfklubban ligga.