2015-08-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Går år rätt håll.. mot 300 på OMXSPI inom nåt år

Under 500 i dag
Citera
2015-08-22, 13:51
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Hur agerar ni som har fonder/aktier som backar nu? Säljer ni eller ligger ni still och väntar på en ev. uppgång?

Är själv väldigt kluven.. Ligger back ca 20k i dagsläget på mina investeringar, ca 250k. Säljer jag så är ju förlusten verklig.. Jag vill ju tro på en uppgång inom en snar framtid. Men känns mörkt och som att vi kommer backa ännu mer..

Ge mig tips!

Jag gick in med halva likvidien i dålig tajming men jag plussade ordentligt på några förhoppningsbolag nyligen så jag ligger fortfarande plus. Men jag kommer att köpa på mer i veckan och späda ut mina dåliga affärer från Juni. Investerar på 5 års sikt så är egentligen inte orolig. Bara smärtsamt att se röda tal i banken varje dag...
Citera
2015-08-22, 14:00
Medlem
När det känns mörkt skall man i regel köpa även om det tar emot. Börsen har sjunkit kraftigt nu och det kan mycket väl fortsätta så ett tag men om man köper efter kraftiga nedgångar blir det på längre sikt aldrig fel är min erfarenhet. Det kan vara köpläge nu och bull cert kan ge fin utdelning men ha tålamod.
Citera
2015-08-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
När det känns mörkt skall man i regel köpa även om det tar emot. Börsen har sjunkit kraftigt nu och det kan mycket väl fortsätta så ett tag men om man köper efter kraftiga nedgångar blir det på längre sikt aldrig fel är min erfarenhet. Det kan vara köpläge nu och bull cert kan ge fin utdelning men ha tålamod.

Fortfarande för dyrt.. vänta in bättre priser, de kommer förr eller senare.
Citera
2015-08-23, 07:10
Medlem
Oh-be-wans avatar
Tror enstaka aktier med fundamental undervärdering kommer fortsätta gå upp (ja dessa finns och kommer vara blåa när allt annat fortsätter vara rött).

Men annars glöm kriser och allt vad det heter. Jenkarna har inte råd med kris. Inte en chans. De måste trycka pengar i mängder, öka matkuponger till folket osv, det finns ingen annan väg att gå.

Sverige måste devalvera sin valuta för att kunna fortsätta exportera och det kommer ske snabbt annars går ekonomin åthelvete här.
Citera
2015-08-23, 11:06
Medlem
Shit första gången jag ser röda siffror på mitt konto
Hade jag inte haft stor del Unibet hade det sett riktigt illa ut.

Är rätt ny på aktier men jag tänker fan inte gripas av panik och sälja.
Citera
2015-08-23, 20:20
Medlem
Pappersnesduks avatar
Zorb89 postade detta på sin Twitter. Hur tänker ni andra?

https://twitter.com/alpine890/status/635486493105090560/photo/1
Citera
2015-08-23, 20:40
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Zorb89 postade detta på sin Twitter. Hur tänker ni andra?

https://twitter.com/alpine890/status/635486493105090560/photo/1

Beror naturligtvis på tiden man kan tänka sig att ligga ute med kapitalet. Det finns ju en anledning till att det heter daytrading. Men visst, börsen kan rasa nu. Den kan också återhämta sig och nå nya nivåer för många år framöver.
Citera
2015-08-23, 22:02
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Beror naturligtvis på tiden man kan tänka sig att ligga ute med kapitalet. Det finns ju en anledning till att det heter daytrading. Men visst, börsen kan rasa nu. Den kan också återhämta sig och nå nya nivåer för många år framöver.

Jag menade på om man kan tro på en börskrasch nu?
Citera
2015-08-23, 22:53
Medlem
http://mobile.reuters.com/article/idUSL4N10Y09620150823

"Together the funds have assets of more than 2 trillion yuan ($322 billion) that can be invested, meaning about 600 billion yuan ($97 billion) could theoretically go into the stock market, state media has estimated."
Citera
2015-08-24, 08:10
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Jag menade på om man kan tro på en börskrasch nu?

Jag är ingen finansexpert men det finns väl inte direkt några nya anledningar till att börsen skulle krascha som inte fanns för några månader sedan. Det är oroligare kring Kina möjligtvis. För övrigt väntar jag på att luften ska gå ur den svenska bostadsbubblan och det kunde ju ta ner stockholmsbörsen i så fall.
Citera
2015-08-24, 08:14
Medlem
Lär bli en jävligt deprimerande dag idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här