2015-08-22, 22:00
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Varför bara kristendomen?

Du själv är ett galant bevis för Guds existens, för vem annars än vår Allsmäktige Herre skulle kunna utgöra källan för ditt medvetna upplevande Jag ?
Citera
2015-08-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Varför bara kristendomen?

Du själv är ett galant bevis för Guds existens, för vem annars än vår Allsmäktige Herre skulle kunna utgöra källan för ditt medvetna upplevande Jag ?
Vem?
Bevisa först att det är en "vem" som har skapat oss.
Citera
2015-08-23, 01:35
Medlem
Anledningen till att ni tror på gud är för att ni, som människan alltid gjort, alltid måste ha ett svar på allt. Man vill ha kontroll. Man vill veta vad som händer efter man dör, och människan gör som alla andra djur, strävar att överleva. De flesta människor är livrädda för döden, och då söker man tröst i; det finns en högre makt och när vi dör kommer vi till olika platser beroende på om vi "syndat" eller inte.

Dessa synder är regler som MÄNNISKAN hittat på. Sen har man hittat på himmelen och helvetet för att få människor att följa dessa. Ni kan ju inte på fullaste allvar tro på en historia som skrevs ner efter flera hundra år efter den förtäljdes. Som har gått i folkmun och ändrats och ändrats och ändrats. Det tror fan att den ändras till något övernaturligt. Ni har väl nån gång kört viskningsleken när man sitter i en ring där den första säger ett ord och efter ett varv har det helt förändrats. Lite så känner jag för religion...

Tyvärr besitter jag inte ett tillräckligt brett ordförråd för att beskriva hur fullständigt löjligt det är att ni FORTFARANDE tror på det. Men men.. Fuck logic right, det är så ni resonerar??

Har jag helt fel?
Citera
2015-08-23, 01:41
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Anledningen till att ni tror på gud är för att ni, som människan alltid gjort, alltid måste ha ett svar på allt. Man vill ha kontroll. Man vill veta vad som händer efter man dör, och människan gör som alla andra djur, strävar att överleva. De flesta människor är livrädda för döden, och då söker man tröst i; det finns en högre makt och när vi dör kommer vi till olika platser beroende på om vi "syndat" eller inte.

Dessa synder är regler som MÄNNISKAN hittat på. Sen har man hittat på himmelen och helvetet för att få människor att följa dessa. Ni kan ju inte på fullaste allvar tro på en historia som skrevs ner efter flera hundra år efter den förtäljdes. Som har gått i folkmun och ändrats och ändrats och ändrats. Det tror fan att den ändras till något övernaturligt. Ni har väl nån gång kört viskningsleken när man sitter i en ring där den första säger ett ord och efter ett varv har det helt förändrats. Lite så känner jag för religion...

Tyvärr besitter jag inte ett tillräckligt brett ordförråd för att beskriva hur fullständigt löjligt det är att ni FORTFARANDE tror på det. Men men.. Fuck logic right, det är så ni resonerar??

Har jag helt fel?
Nej men du har inte rätt heller.
Citera
2015-08-23, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Vad anser du vara fel då?
Citera
2015-08-23, 03:00
Medlem
think2acts avatar
Jag läste bara rubriken.

Så jag har tänkt att svara med detta.

Jag pratar med Gud varje dag nuförtiden.
Det enda du behöver göra är att be honom prata med dig.

Och Guden är Jesus. Ingen annan gud kan prata med dig förutom Jesus.

Jag vill att ni som läser detta säger.

Jesus Kristus Jesus Kristus Jesus Kristus
Min Gud prata med mig.

Och jag lovar dig lika säkert som det är att jag själv har skrivit mina över 500 inlägg så lovar jag dig att Jesus ska prata med dig Amen.

Allt för att vägleda mina bröder och systrar.

När ni sen pratar med honom be andra att göra likadant så han kan rädda alla du känner för det vad han vill göra vår gud.

Heja Jesus amen.
Senast redigerad av think2act 2015-08-23 kl. 03:02.
Citera
2015-08-23, 06:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Två ad hoc prermisser, två fall av falska dikotomier och ett cirkelargument.

Lär dig elementär logik.
Citera
2015-08-23, 06:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Jag läste bara rubriken.

Irrelevant anekdotisk information.

Citat:

Min Gud prata med mig.

Och jag lovar dig lika säkert som det är att jag själv har skrivit mina över 500 inlägg så lovar jag dig att Jesus ska prata med dig Amen.

Men då ljugar du, för experimentet HAR gjorts blant detta forums läsare utan det resultat du utlovar.

Citat:

Lidar du av megalomani?
Citera
2015-08-23, 23:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Fel och fel kan jag väl inte säga helt säkert .
Du har rätt i din uppfattning men ingen vet sanningen om detta fenomen.
Det är gissningar åt båda hållen så att säga.
Citera
2015-08-24, 07:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av gotan
Fel och fel kan jag väl inte säga helt säkert
Du har rätt i din uppfattning men ingen vet sanningen om detta fenomen.

Citat:
Det är gissningar åt båda hållen så att säga.

Men gissninger om VAD? Försök nu vara specifik istället för att komme med den vanliga "goddag ... yxskaft"-retorik.
Citera
2015-08-24, 07:45
Medlem
Citat:
Jag läste bara rubriken.

Min Gud prata med mig.

När ni sen pratar med honom be andra att göra likadant så han kan rädda alla du känner för det vad han vill göra vår gud.

Heja Jesus amen.
Hoppas du inte tar illa upp av dessa frågor!
Anser du att du behöver söka hjälp eftersom du talar med Gud (och han med dig)?
Om någon/något annat börjat prata med dig,hade du då sökt hjälp? Om det t.ex. varit Oden eller Elvis?
Citera
2015-08-24, 10:40
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Min Gud prata med mig.

Ja har provat detta nu jättelänge och kan avslöja att det funkar ju fan inte! Må du brinna i helvetet på grund av dina lögner! Du skall icke ljuga!! Lögnare, hoppas Gud straffar dig stenhårt efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in