2015-08-21, 21:27
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
missade helt att Catania kastade ur Serie B.. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article21282488.ab

Ferrero var väl ute och yrade om att Pulvirenti borde få dödsstraff för sitt fuskande, nu i somras
Citera
2015-08-21, 21:55
Medlem
myskankans avatar
Coppa Italias tredje omgång är nu helt klar. Milan och Torino visade upp fint spel och dom borde kunna ta sig vidare till nästa omgång. Sassuolo, Cesena och Atalanta fick fina resultat, men det var inga matcher jag kunde se.

Crotone - Ternana 1-0
Bologna - Pavia 0-1
Empoli - Vicenza 0-1
Hellas Verona - Foggia 3-1
Trapani - Cagliari 3-5(straff.)
Alessandria - Juve Stabia 1-0
Sassuolo - Modena 2-0
Frosinone - Spezia 5-6(straff.)
Atalanta - Cittadella 3-0
Palermo - Avellino 2-1
Udinese - Novara 3-1
Carpi - Livorno 2-0
Torino - Pescara 4-1
Chievo Verona - Salernitana 0-1
Milan - Perugia 2-0
Catania - Cesena 1-4

Vilket ger i fjärde och sista omgången innan finalerna.

Udinese - Atalanta
Torino - Cesena
Sassuolo - Cagliari
Verona - Pavia
Salernitana - Spezia
Palermo - Alessandria
Milan - Crotone
Vicenza - Carpi

Höjdarmatchen här är så klart Sassuolo - Cagliari, hoppas att dom sänder den någonstans. Torino - Cesena kan bli kul att se också, även Vicenza - Carpi.

Ska Pavia överraska igen? Kanske kan Lotitos andralag, Salernitana, ta sig vidare?
Senast redigerad av myskankan 2015-08-21 kl. 21:58.
Citera
2015-08-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
...
Vilket ger i fjärde och sista omgången innan finalerna.

Udinese - Atalanta
Torino - Cesena
Sassuolo - Cagliari
Verona - Pavia
Salernitana - Spezia
Palermo - Alessandria
Milan - Crotone
Vicenza - Carpi

Höjdarmatchen här är så klart Sassuolo - Cagliari, hoppas att dom sänder den någonstans. Torino - Cesena kan bli kul att se också, även Vicenza - Carpi.

Ska Pavia överraska igen? Kanske kan Lotitos andralag, Salernitana, ta sig vidare?

Jag håller såklart med om att det är spännande att se hur Cagliari står sig mot Serie A-lag. Men jag flaggar som alltid för den fantastiska Di Natale som möter Germán Denis Atalanta. Två mellanmjölkslag, men där det finns några sköna profiler.

Men nu är det fan äntligen dags för Serie A!
Senast redigerad av Brille68 2015-08-22 kl. 12:53.
Citera
2015-08-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Men nu är det fan äntligen dags för Serie A!
Jag vill gärna se Luca Toni & Pazzini på topp, så jag hoppas att Mandorlini väljer 4-3-1-2 med Gomez som trequartista. Jankovic får gärna starta på bänken...

I Roma så är det såklart häftigt att se Dzeko. Men 4-3-3 riskerar kanske att ställa Totti utanför startelvan? Vansinne såklart. Jag skulle vilja se honom som trequartista.

Luca Toni och Totti sekunderna före matchstarten skulle vara en alldeles underbar Kick off för årets Serie A.
Citera
2015-08-22, 15:35
Medlem
Citat:
...
Luca Toni och Totti sekunderna före matchstarten skulle vara en alldeles underbar Kick off för årets Serie A.
Som en stilla påminnelse om vad Serie A har att erbjuda. Vilka jävla hjältar. Och vilka stora spelare. Profiler som alltid kommer att komma upp i diskussioner i framtiden. Målskyttar som spränger gränser...

Kom att tänka på detta då Stivali svarade på mitt inlägg:
Citat:
...
Spana in La Squadra dei Sogni, om jag förstår det rätt framröstad på Cagliaris officiella hemsida:
https://pbs.twimg.com/media/CMD5FqGWcAAxXKO.png:large
...
Och visst var det häftigt att Conti och Nainggolan platsade, trots att de är relativt ”nya”. Men det är knappast de som spelar huvudrollen. Kolla in anfallet med Riva, Francescoli och Zola! Fantastiskt!

För mig är det dock Baggio som är den bästa italienska spelaren genom tiderna. Har ju dock inte riktigt koll på de historiska hjältarna.

Ett fint foto i sammanhanget:
http://cdn2.stbm.it/sportlive/gallery/foto/calcio/gigi-riva-nazionale-cagliari-fotostory/gigi-riva-14.jpeg?-3600
Citera
2015-08-22, 17:17
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
Lysande tråd som jag absolut rekomenderar.

Med tanke på din avatar så dominerar Giovinco såklart MLS, han har nu gjort 16 mål och 11 assist på 22 matcher. Totalt har Toronto gjort 37 mål...

Han leder verkligen Toronto.

Helt underbart att det går bra för Giovinco i MLS. Gio får visa vad han går för, precis som han var i Parma för några år sen. Jag hoppas han fortsätter att dominera och kanske vi kan se honom i landslaget.. Även om Conte inte gav honom chansen eller ska man säga att Giovinco hade svårt att platsa i Juve.

Snart avspark för Serie A och 22 har lämnat in sitt tips i tråden Tippa Serie A - Säsong 2015/2016 .

Får se om det kommer in några fler.. annars hoppas jag på en grym säsong med många fina matcher.
Citera
2015-08-22, 17:22
Medlem
Morganovics avatar
Alberto Cerri till Cagliari!
På lån från Juventus, skolad i Parma. En mycket intressant talang, en spelare man bör ha i minnet

Jag hoppas han får utvecklas och att han får mycket speltid.
Citera
2015-08-22, 20:23
Medlem
anteri17s avatar
Serie A är igång, och krysset var väl relativt rättvisande, om än att Roma låg närmare segern på slutet. Jag har inte luftat så många tankar inför säsongen, så jag tänkte göra det nu.

Juventus måste anses ha försvagats. Vidal, Pirlo och Tevez är i princip oersättliga. Man har dock värvat brett och intressant, men de riktiga toppnamnen lyser med sin frånvaro. Givetvis är Turin-klubben klara serie-favoriter.

Roma har värvat intressant. Man har stärkt upp där det behövs stärkas upp. Bra med polacken i mål, Man har fått in kvalitet på kanterna, samt en målskytt på topp. Lägg därtill Castan tillbaka från sjukdom. Ska vara med uppe i toppen.

Napoli kanske blir mest intressant. Mycket nytt med Sarri, 4-3-1-2, och Valdifiori i en väldigt central roll. Jag lutar mer åt att det blir riktigt bra, än tvärtom. Jag tror dock det är rimligt att anta att variansen inför säsongen är stor gällande Napolis prestation. Trots allt en hel del nytt och otestat, ur flera aspekter.

Lazio ser jag inga större farhågor för. De Vrij, Biglia, Anderson och Candreva är alla kvar. Med fyra såna internationellt väldigt bra spelare så bör man vara med i den absoluta CL-kampen även den här säsongen. Visst kommer förmodat CL-spel ta en del energi och fokus från ligaspelet, men samtidigt lär klubben vänta in kvalsegern mot Leverkusen innan man satsar större på mercaton. Man bör kunna hitta ett eller två tyngre namn vid händelse av CL-avancemang.

Milan och Inter? Jag tror inget av lagen når CL. Gällande Mancini står det mer och mer klart att han är scam. Truppen är fortsatt något obalanserad. Milan står återigen med en ny tränare, och nog tar det ett tag innan det sätter sig. Truppen har aldrig varit så bra som många gjort gällande, och är inte det i dagsläget heller. Bacca kommer bli en injektion, men annars saknas klass framåt. I övrigt väldigt många spelare av bra/okej klass. Det räcker inte. Backlinjen är i stora drag fortsatt svag.

Viola då? Som Napoli - ett lag med lång spännvidd angående om det blir en bra eller dålig säsong - men där jag känner att man inte kommer nå Montella-höjder. Som bäst EL-spel, men troligtvis inte.

..................................................

Jag kan för lite om nykomlingarna. Övriga lag som lär få det svårt är främst Empoli. Man har tappat stommen i Rugani och Valdiofiori, samt sin bevisat skicklige tränare.
Sampdoria åker såklart inte ut, men kommer sett till förra säsongen floppa. Obalanserad trupp, svag tränare, usel ingång i säsongen. Tunga tapp i Romagnoli och Obiang. Nej, runt plats 13-14.
Citera
2015-08-22, 23:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Napoli kanske blir mest intressant. Mycket nytt med Sarri, 4-3-1-2, och Valdifiori i en väldigt central roll. Jag lutar mer åt att det blir riktigt bra, än tvärtom. Jag tror dock det är rimligt att anta att variansen inför säsongen är stor gällande Napolis prestation. Trots allt en hel del nytt och otestat, ur flera aspekter.

Jag har läst några intervjuer på sistone med Sarri och han trycker verkligen på att man måste sätta en defensiv struktur för att det hela skall fungera. Säger väl lite om vad Benitez pysslade med. Ett flertal spelare - däribland Hamsik som ansåg sig inte utnyttjas som han borde - sägs också vara nöjda med tränarskiftet. Det ger bra vibbar. Napoli kan få en bra säsong, trots allt.

---

https://www.youtube.com/watch?v=0RPDuvGbVAI&feature=youtu.be

Giovincos sjuttonde mål som gjordes idag. Baserat på de siffror Brille68 presenterade så har Giovinco varit inblandad i 73% av Torontos mål hittills den här säsongen. Rätt så sanslös siffra.
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-23 kl. 00:04.
Citera
2015-08-23, 00:00
Medlem
anteri17s avatar
Biglia ryktas bli borta i en månad, och missar därför den viktiga matchen mot Leverkusen i veckan. Synd för Lazio.

I övrigt är det intressant hur väl Lazio har lyckats med sina offensiva talangvärvningar. Felipe Anderson, Keita och nu Kishna är alla extremt rörliga med bra löpben och duktiga med bollen. Bredden tycker jag är god nog över hela laget. Vid ett CL-avancemang så bör man dock ha pengar för en eller två riktigt vassa spelare. Mittback, vänsterback eller forward är positioner som med fördel kan förstärkas.

Kul att Lazio visade sig potenta ikväll. Det var samma tryck i både fart-spelet som i presspelet. Det såg överlag bra ut.
Citera
2015-08-23, 01:03
Medlem
anteri17s avatar
På tal om lag som som har nedrustats... Genoa. Herregud, det där ser kallt ut. Riktigt jävla kallt. Till morgondagens match har man även massvis med skador och avstängningar. Det blir inte övre halvan för något av Genua-lagen den här säsongen.

Så vilka når övre halvan och kan utmana om en CL-plats vid en bra säsong?
Torino, Udinese, Sassuolo och Palermo. Dessa fyra lag tror jag går bäst av lagen bakom topp-7.
Citera
2015-08-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
På tal om lag som som har nedrustats... Genoa. Herregud, det där ser kallt ut. Riktigt jävla kallt. Till morgondagens match har man även massvis med skador och avstängningar. Det blir inte övre halvan för något av Genua-lagen den här säsongen.

Så vilka når övre halvan och kan utmana om en CL-plats vid en bra säsong?
Torino, Udinese, Sassuolo och Palermo. Dessa fyra lag tror jag går bäst av lagen bakom topp-7.
Sassa känns ju också tämligen försvagade i och med att Zaza försvann till Juventus. Berardi finns kvar men tror inte han kan leverera riktigt lika bra. Och gör han en bra säsong till lär han väl försvinna till nästa..
Vad vet vi om Gregoire Defrel från Cesena med 9 mål på 31 förra säsongen? Själv vet jag inget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in